Als je toevallig een filter hebt die heel weinig lucht doorlaat, in verhouding, kan je vrij klein in sproeier. Licht puur aan de luchtdoorlaat van de filter, welk merk of type het ook is.
Ik heb zelf een paar lagen stretch stof over een rubber op de carb, als filter. Bijna hetzelfde als een powerfilter, maar ik rij met maar sproeier 58 op een 50cc tomos a55 cilinder, met tecnigas uitlaat. Merk geen verschil in gasreactie, topsnelheid en trekkracht met een echt gaasfilter, en toch kon ik van sproeier 65 naar 58. Ik ga makkelijk naar de 8000 rpm op de tomos. Bougie is ook koffiebruin.
Zomaar even mijn ervaring dat de ene powerfilter de andere niet is.
Dat witte blokje bij het kroonstuk is idd de weerstand van de verlichting, tegen doorbranden. Die zit niet op alle scooters. Je zou de massadraden goed na kunnen kijken, of deze wel dik genoeg zijn en goed van frame naar blok en bobine gaan.
Verder raad ik aan wel de bougiekleur goed in de gaten te houden met de nieuwe bougie. Het kan zijn dat de nieuwe bougie veel beter (of slechter) vonkt en daardoor de scooter wat anders loopt. Wel de goede hittegraad voor de cilinder? Dat staat vaak aangegeven bij de cilinder als je die nieuw koopt.