Aerox Bougie problemen

Bassert

Well-Known Member
Hallo,

Ik moet om de 2000km mijn bougie vervangen, na die 2000km is de bougie al helemaal af en wil starten amper. Natuurlijk is een bougie vervangen geen probleem. Maar ik wil gewoon een bougie hebben die wat langer mee gaat dan 2000km. Ik heb op het moment een NGK 8 erop zitten.

Advertisement - register to remove this

..Ok... dan weten we het volgende :

Cilinder en zuiger is nog jong / goed.. ( mits geen warmloper gehad )
Sproeier ? misschien wat aan de hoge kant .. ( echter scheelt dat per scooter verschillend )

Wat is de kleur van de Bougie ? :
( bougiekleur is slechts een indicatie van de afstelling , en GEEN Garantie voor perfecte afstelling )

Iets vreet je Bougie (s) op ... kan je afstelling zijn ..: lucht / benzine verhouding ...
Verkeerde hittegraad Bougie
Te grote of te kleine sproeier ( gezien dat 86 vrij hoog is I.M.O )
Afstelling ..
Versleten zuiger / veren ... ( diverse Blow /by ) kan je zien door zwarte vlekken aan de zijkant van de zuiger , echter gezien de Km stand van de Cilinder niet waarschijnlijk.

Andere oorzaken :
Slechte ontsteking
Slechte Bobine / dop en of kabel
Verkeerde Bougie .
Slechte Massa van Blok naar Frame.

Dat zijn de dingen die bij mij opkomen...

..Ok... dan weten we het volgende :

Cilinder en zuiger is nog jong / goed.. ( mits geen warmloper gehad )
Sproeier ? misschien wat aan de hoge kant .. ( echter scheelt dat per scooter verschillend )

Wat is de kleur van de Bougie ? :
( bougiekleur is slechts een indicatie van de afstelling , en GEEN Garantie voor perfecte afstelling )

Iets vreet je Bougie (s) op ... kan je afstelling zijn ..: lucht / benzine verhouding ...
Verkeerde hittegraad Bougie
Te grote of te kleine sproeier ( gezien dat 86 vrij hoog is I.M.O )
Afstelling ..
Versleten zuiger / veren ... ( diverse Blow /by ) kan je zien door zwarte vlekken aan de zijkant van de zuiger , echter gezien de Km stand van de Cilinder niet waarschijnlijk.

Andere oorzaken :
Slechte ontsteking
Slechte Bobine / dop en of kabel
Verkeerde Bougie .
Slechte Massa van Blok naar Frame.

Dat zijn de dingen die bij mij opkomen...

Heb vandaag de cilinder uit elkaar gehad, niks vreemds opgemerkt, zag er allemaal keurig uit. De bougie heeft een mooie bruine kleur. Derest ga ik morgen wel naar kijken. En heb nog nooit een andere bougie erop gehad dan NGK 8, welke bougie kwa hittegraad zal jij aanraden aangezien die NGK 8 binnen 2000km worden opgegeten. Bedankt voor de hulp!

Wellicht misschien problemen met de ontsteking zelf.. Door continu slecht / verkeerd vonken van de bougie dat die dan kapot gaat..

Zou die bougie eens gewoon testen en eens de vonk controleren.

Back