Aerox afstellen

Goededag,
Aerox is weer terug met een nieuwe krukas.
scooter start weer en wil hem nu zo goed mogelijk afstellen voordat ik weer ga rijden.

50cc Gilardoni Alluminium cilinder
Stage 6 replica krukas
Std vario met 4,5 en 5,4 gr rollen
Polini koppeling
Polini blauwe trekveren
Malossi gele drukveer
Motorforce torque driver
Sproeier 90 moet kleiner
Std lucht filter

Nu heb ik wat geprutst met de trekveren omdat die heeeel veel toeren maakte me niet voor uit kwam.ik ben toen van blauw naar groen gegaan met groen deed die niks viel de bijna uit met het gas geven. Iemand paar tips om te weten wanneer me trekveren en drukveer goed is.
 
Advertisement - register to remove this

als die bij groen bijna uitvalt moet je dus zwaarder in de trekveren zodat die meer toeren maakt voordat die wegkomt. bij polini zit er nog geel tussen dus die zou je kunnen proberen. drukveer zou ik ipv malossi geel beginnen met malossi wit.
 
als die bij groen bijna uitvalt moet je dus zwaarder in de trekveren zodat die meer toeren maakt voordat die wegkomt. bij polini zit er nog geel tussen dus die zou je kunnen proberen. drukveer zou ik ipv malossi geel beginnen met malossi wit.
Nu gele trekveren witte drukveer. Nu als ik gas geef valt i net niet uit maar gaat ook niet rijden. Als ik de scooter op de standaard heb staan staat het wiel op de grond. Til ik de scooter iets omhoog gaat het wiel wel heel hard draaien ookal geef ik geen gas.
 
als die bij groen bijna uitvalt moet je dus zwaarder in de trekveren zodat die meer toeren maakt voordat die wegkomt. bij polini zit er nog geel tussen dus die zou je kunnen proberen. drukveer zou ik ipv malossi geel beginnen met malossi wit.
als die bij groen bijna uitvalt moet je dus zwaarder in de trekveren zodat die meer toeren maakt voordat die wegkomt. bij polini zit er nog geel tussen dus die zou je kunnen proberen. drukveer zou ik ipv malossi geel beginnen met malossi wit.
Ik zou gewoon gele drukveer monteren. Deze cillinder maakt best wat touren.

Welke carb en uitlaat heb je.
Ik gok dat je rollen iets lichter moeten.
Als dit dezelfde cillinder is als @Tim Ark had moer je wel richting de c16 gaan!
 
Ik zou gewoon gele drukveer monteren. Deze cillinder maakt best wat touren.

Welke carb en uitlaat heb je.
Ik gok dat je rollen iets lichter moeten.
Als dit dezelfde cillinder is als @Tim Ark had moer je wel richting de c16 gaan!
Ik dacht de goedkope 17,5 carb mezoly
Yasuni Z
Deze cilinder heb ik over gekocht van hem.

Ik zou wel aan een Yasuni R kunne komen. Andere toch maar op internet kijken voor een c16 of c10?
 
Last edited:
Ik zou een c16 kopen. Of een c10 kan misschien ook wel. En een fatsoenlijke echte carburateur. Mijn voorkeur naar een 19mm of 21mm dellorto. 19 is in principe genoeg!
Ik heb nu de volgende dingen geprobeerd.
Gele trekveren gele drukveer
gas geven gebeurt niks valt na 20 seconden uit met gas gasgeven

Blauwe trekveren gele drukveer
gas geven kan en rijd Met malossi vario 4,1 gr en 3,5 gr optrekken gebeurd niks heel traag. Std vario 4,5 gr trekt die hoog in toeren
 
Heb je al eens naar de stationair sproeier gekeken of de gasnaald versteld?
stationair sproeier niet veranderd
Wel verschillende standen met de Gasnaald geprobeerd maar kwam er niks meer vooruit. Als die koud is start die heel moeilijk als die warmer is gaat het beter. Choke? Nu zit er een kabelchoke op van stage 6, 150cm voor me gevoel heeft dat ding eigenlijk nooit verschil gebracht. Kan er helaas ook geen handchoke of elektrischechoke op zetten. Heb even gevraagd of iemand een 12mm heeft liggen die ik kan testen als die het beter doet dan weet ik dat het aan de carb ligt of choke.
 
Kan er op de 17,5mm carburateur een handbediende choke en geen kabelchoke? zo ja welke past er op?

 
Kan er op de 17,5mm carburateur een handbediende choke en geen kabelchoke? zo ja welke past er op?

Geen mezoly carb halen! Gewoon echte dellorto
 
Met die bougie moet het ook starten.
Je hebt nu een kabelchoke, dat is een handchoke.

Is het membraan nog goed?
Nu de polini cp carb erop. Start beter dan de andere carburateur. Loopt ook een stuk beter stationair.

Membraam is nieuw

Nu moet ik de polini carb afstellen zijn die pwk sproeiers anders dan de dellorto sproeiers met maten enzo. Op de mezoly carb reed ik met maat 90 bruine bougie. Is dat dan bijv op de polini pwk sproeier hoger of lager of het zelfde?
 
Back
Top