ik heb een yamaha aerox uit 2012.
Met een dr 70 en een 17,5 mm dellorto carb met sproeier 76.
Ik heb sinds kort deze nieuwe carb en cilinder alleen loop ik een beetje vast op het afstellen.
Er zat een sproeier 88 in hiermee kwam de scooter amper vooruit toen naar 80 gegaan hiermee ook nog steeds slecht en nu met 76 gaat het al een stuk beter en de optrek is hard. Het probleem nu is dat ik onderin tot 40 nergens last van heb maar zodra ik 40 rij en vol gas geef dat hij hapert en amper vooruit komt. Ook als ik gas loslaat en weer het gas optrek is het eventjes wat gestottert voordat hij m lekker op pakt. Iemand tips qua sproeier ect.
 
Advertisement - register to remove this

ok dat is goed, beschrijf je verdere set up even, uitlaat, nog andere dingen verander (vario, rolletjes trek/druk veren etc.)

hoe reed hij voor de 70cc en de 17.5 carb?
Gianelli teruloper
3,9 gram malossi rollen
Gele drukveer
Blauwe polini trekveren.
Voor heen was het een 50cc met 12 mm carb die erg snel was top 90+ en harde optrek
 
Interessante afstelling als je het mij vraagt.

Aan nemende dat je een originele koppeling gebruikt heb je ook de polini blauwe trekveren
voor de originele koppeling.
Ik heb even ge googled en daar vond ik dat deze veertjes een aangrijpmoment hebben bij 7000 ( ! ) toeren wat veel te hoog is.
Witte malossi trekveertjes past beter bij deze setup.

Dan de Malossi gele drukveer die voor middeltoerige setups is bedoeld,
de DR70 is een laagtoerige cilinder waar een witte Malossi drukveer bedoeld is voor laagtoerige setups.
Dus de witte Malossi drukveer past beter bij deze setup.
( Trouwens ook veel snellere slijtage van lagers, zuiger, etc als de drukveer te sterk is door de hogere toeren ,alles word een stuk heter ook )

3.9 gram rollen op de setup die je nu hebt, dat moet wel een toeren kanon zijn,
echter zit dat tussen de oren van het geluid. Aan de snelheid zal je wel gemerkt hebben dat het geen toerenkanon is.
Na het monteren van de witte drukveer en witte trekveertjes zal het rollen gewicht tussen de 4.5 en 5.5 moeten zijn,
dat moet je nog even testen.

Na dat alles gedaan te hebben kun je nog de Vsnaar shimmen als eind stap.
 
Last edited:
Interessante afstelling als je het mij vraagt.

Aan nemende dat je een originele koppeling gebruikt heb je ook de polini blauwe trekveren
voor de originele koppeling.
Ik heb even ge googled en daar vond ik dat deze veertjes een aangrijpmoment hebben bij 7000 ( ! ) toeren wat veel te hoog is.
Witte malossi trekveertjes past beter bij deze setup.

Dan de Malossi gele drukveer die voor middeltoerige setups is bedoeld,
de DR70 is een laagtoerige cilinder waar een witte Malossi drukveer bedoeld is voor laagtoerige setups.
Dus de witte Malossi drukveer past beter bij deze setup.
( Trouwens ook veel snellere slijtage van lagers, zuiger, etc als de drukveer te sterk is door de hogere toeren ,alles word een stuk heter ook )

3.9 gram rollen op de setup die je nu hebt, dat moet wel een toeren kanon zijn,
echter zit dat tussen de oren van het geluid. Aan de snelheid zal je wel gemerkt hebben dat het geen toerenkanon is.
Na het monteren van de witte drukveer en witte trekveertjes zal het rollen gewicht tussen de 4.5 en 5.5 moeten zijn,
dat moet je nog even testen.

Na dat alles gedaan te hebben kun je nog de Vsnaar shimmen als eind stap.
Wat houd v snaar shimmen in?
 
Back
Top