Dit is heel goed mogelijk.maar ik heb zo een raar onderbuik gevoel dat de vonk op een verkeerd tijdstip komt op dat moment...
lk heb gezien dat veel van brommer weet ik ben een Yamaha DT 50 RMS aan het renoveren ik heb een vraag de display van de brommer is digitaal als ik het contact aanzet komt er niks op de display te staan alleen lampje brand van de pinckers doen het en contactlampje gaat ook even aan en uit kan dat aan de spanningregellaar liggen weet jij daar ongeveer iets van Mvg StefanMassa van je motorblok nakijken.
Als je een slechte massa hebt op je motorblok en de startmotorstroom begint te trekken krijg je een potentiaalverhoging van het blok tov de accu min-pool.
Daar alle spoelen van je stator en voornamelijk de pickupspoel aan één zijde aan de motormassa liggen krijgt ook de pickupspoelingang van de cdi een hogere spanning waardoor de thyristor niet meer schakelt en open blijft staan met als gevolg dat de condensator in de cdi zich niet meer kan opladen en er dus ook geen vonk gevormd kan worden.
Of dit werkelijk het geval is, kun je gemakkelijk testen door tijdelijk zelfs een dikkere draad te leggen tussen de minpool van je accu en een blanke bout van het motorblok.
Blanke bout van de motorblok waar zit dat bij een Yamaha DT 50 RMS en de thyristor waar zit dat mvg stefanlk heb gezien dat veel van brommer weet ik ben een Yamaha DT 50 RMS aan het renoveren ik heb een vraag de display van de brommer is digitaal als ik het contact aanzet komt er niks op de display te staan alleen lampje brand van de pinckers doen het en contactlampje gaat ook even aan en uit kan dat aan de spanningregellaar liggen weet jij daar ongeveer iets van Mvg Stefan
Post automatically merged:
de brommer start goed nieuwe bougie opgestoken en nieuwe accu waar er zit wel stroom op de stekker van de display 12v en 6v
Hallo Sparky het is een originele speedometer van yamaha zou ik de pinnen aan de achterzijde van de display kunnen uitmeten mvg stefanHallo Stefan,
helaas heb ik geen schema van de DT 50 RMS, wel van de "antieke" modellen dus ik kan je niet echt gericht helpen.
Is dit digitaal display origineel op deze brommer of is dit een aftermarket ding van bijvoorbeeld Koso?
Normaliter hebben digitale dashboards een vaste 12V vanaf de accu en een geschakelde 12V vanaf het contactslot.
Yamaha gebruikt de draadkleur "rood" voor een vaste 12V spanning.
Yamaha gebruikt de draadkleur "bruin" voor een geschakelde 12V spanning.
Yamaha gebruikt de draadkleur "zwart" voor de massabedrading.
Spanningsregelaar lijkt mij niet het probleem en ook al zou deze nukken vertonen, de accu mits goed geladen, moet bij een eventuele defecte spanningsregelaar toch alles van 12V voorzien.
De oudere modellen DT50 hebben maar 1 zekering, ik weet niet of de RMS meerdere heeft en indien ja, even die zekering(en) controleren/vervangen.
Je zegt je meet ook 6 Volt bij de cockpit, ik zou niet weten waar die vandaan zou moeten komen tenzij deze spanning bijvoorbeeld de signaalspanning is van bijvoorbeeld een temperatuursensor/meter of een tanksensor/meter, indien aanwezig uiteraard.
Ik weet niet wat je precies bedoelt met pinnen, maar ik ga er even van uit dat je de connector bedoelt.zou ik de pinnen aan de achterzijde van de display kunnen uitmeten
Dag sparky ik heb een vraag ik heb een yamaha dt 50 rms nu is het probleem als ik het contact op mijn brommer aanzet branden mijn achterlichten maar remlicht ook zonder op de rem te duwen weet u soms raad mee spanningregelaar is nieuw batterij is ook nieuw juist digitale kilometerteller is nog niet geplaatst weet u toevalig raad wat ik daar aan moet doen alvast bedankt mvg stefanGeen idee.
Het kan in ieder geval geen kwaad zijn, maar Doggy heeft al 2 andere CDI's ontdekt met hetzelfde resultaat dus aan de cdi ligt het niet.
[automatisch samenvoegen]1617717364[/automatisch samenvoegen]
Het werkt dus, maar een oplossing is eigenlijk niet echt.
Maar goed dat je verschillende ideeën hebt ontmoet die aan het stoeien zijn gebogen
Dus op één of andere manier ligt het toch aan de spanning van de CDI wordt aangeboden.
Is de originele spanningsregelaar misschien deels defect waardoor de spanning niet helemaal in orde is als de CDI wordt aangeboden?
Wat de akte van de scooter was toen de nog origineel was en je enkel de spanningsregelaar had verwijderd of vervangen door een andere?
Dag Sparky, ik heb een vraag ik heb een Yamaha DT 50 RMS ik heb er een originele uitlaat opgeplaatst er zit een pijpje op de uitlaat daar zit een slang op naar een soort katalysator dan verbonden met slang naar luchtfilter luchtfilter start de brommer slecht carburateur is verniewd als je de slang af koppelt start hij wel weet jij de oorzaakDag sparky ik heb een vraag ik heb een yamaha dt 50 rms nu is het probleem als ik het contact op mijn brommer aanzet branden mijn achterlichten maar remlicht ook zonder op de rem te duwen weet u soms raad mee spanningregelaar is nieuwe batterij is ook nieuw juist digitale kilometerteller is nog niet geplaatst weet u wat ik moet doen alvast bedankt mvg stefan