Uiteraard is de Vespa een leuke 2 persoons scooter waar vaak geen probleem aan te merken is. Dit is wel een volledige andere prijsklasse. De elektrische scooters zijn vaak een maatje kleiner en zou ik niet aanraden vanwege het bereik. Misschien een “La Souris” wat? En anders gewoon even langs een juiste winkel gaan en vragen voor advies. Deze mensen weten wel wat ze kunnen aanraden en kunnen ervoor zorgen dat alles naar wens is. Ik zeg juiste omdat bij mij in de buurt vooral veel zaakjes zitten die alles snel gedaan willen hebben en er snel vanaf willen. Doe dus zelf ook research naar wat ze je aanraden.Goedendag.
Ik heb wat advies nodig van jullie.
Ik heb verleden jaar een zgan gebruikte Turbho retro snor scooter gekocht bij een bedrijf om met 2 personen mee te gaan toeren in het heuveland. Ding trok een reed goed, maar in 1 maand tijd 3x stil komen te staan. Bij de 3e keer scooter terug gegeven en bij hetzelfde bedrijf een nieuwe GTS Toscana snor gekocht. Echter, bij een beetje bergop .... jullie snappen mijn probleem wel ... zakt weg tot zo'n 17kmh en tuft zo de berg op. Fietsers en andere snor brommers vliegen aan ons voorbij. Er zijn al lichtere gewichten in gezet, maar merk er niks van. Scooter is ontgrenst, maar uiteraard alleen leuk voor top snelheid rechte weg. En zelfs dat duurt nogal wat .... maar snelheid willen niet. We willen gewoon meer tot veel meer kracht. We hebben gekeken naar de Sym Fiddle 2. Maar de zadel is niet echt geschikt voor 2, want je glijd steeds naar voor. Plus geen uitstekende achter voetsteunen maar voeten op de tree plank ? De Allo retro zit lekker, maar die is best laag. Daarop lijken we waarschijnlijk op 2 reuzen .....
Zijn er tips voor een goede scooter die voor 2 geschikt is, en een sterk motorblokje bezit ? Buiten een voor ons te dure Vespa ...
Mvg
Marco
Dan zou ik toch echt een Vespa aanraden. Het rijdt lekker en comfortabel. Als er problemen mee zijn kan dit vaak heel gemakkelijk opgelost worden. Het is een erg betrouwbare motor. Ik zelf rij expres op de Vespa uit 2017 omdat dit het laatste model is met een carburateur motor. Dit is omdat ik een wat snellere scooter wilde maar ook comfortabel. Ik rijd 94. Als je lekker onder de 55-60 wilt rijden is injectie ook leuk maar alles hoger dan dat is dat vele malen duurder om op te voeren.We staan voor alles open. Echter bij electrisch moet je om met 2 personen 100km te kunnen afleggen diep in de beurs grijpen. Plus niet alle electro scooters zijn geschikt voor 2 personen.
Wat is de snelheid nu? En welk bouwjaar praten we over? Misschien kan ik wat aanraden.Het gaat echt om een snor scooter tot 35kmh.
Post automatically merged:
We stasn ook open voor tuning van onze GTS Toscana. Als deze flink wat meer kracht kan krijgen, zou ook een optie zijn. Maar wil ook wel weer van die kleine 10" wielen af. We willen comfort.
Dus u gaat hem als het ware weer langzamer laten gaan maar u wilt toch meer kracht of begrijp ik het nu niet goed?Hij is nu helemaal ontgrensd, maar ik laat deze weer op 35 kmh zetten. En onze Toscana is van 6-2020. Dus nog geen jaar oud met 600km op de teller.
Klopt. Deze is elektronisch ontgrensd. 25kmh, 35kmh of ontgrensd, trekken doet die in alle gevallen gelijk. Hij trekt tot 18kmh goed, dan komt een dip ... en trekt dan rustig door. Maar komt er een heuvel, dan zakt die weg tot 17/18kmh ... tot de weg weer recht is. Dan gaat die weer langzaam qua snelheid omhoog. Tot ..... de volgende heuvel.
Het jammere aan de “minder bekende scooters” is dat er vaak geen upgrades mogelijk zijn zoals “malossi” of “polini” (bekende merken voor tuning) en als ze er wel zijn is dit vaak gemaakt door een Chinees bedrijf wat dus vaak snel kapot gaat of niet eens werkt zoals het hoort. Wat je kan doen is de kleine dingetjes aanpassen. Rollen, trek veertjes, drukveer, wellicht de vario als er een is van Malossi en afstelling. Dit zijn allemaal kleine en goedkope dingen die een heel klein beetje helpen de scooter beter te laten rijden. Als je naar een Vespa of een zip gaat kijken is er vele malen meer mogelijk.Ja. Zijn lichtere. Welke weet ik helaas niet meer. Ik stond er wel naast, maar was kort na aankoop. Dus bijna een jaar geleden.
Ja. Zijn lichtere. Welke weet ik helaas niet meer. Ik stond er wel naast, maar was kort na aankoop. Dus bijna een jaar geleden.
Marco ik ben zelf aan het kijken om een Malossi of Pollini multivar in mijn scooter te zetten hopend op meer trekkracht. Als dit is gebeurd met positief resultaat laat ik je zsm iets weten. Zodat jij deze ook eventueel kan aanschaffen.Zijn hier mensen die ervaring hebben met deze 4takt blokjes om daar wat meer trekkracht uit te krijgen ?
En is bv een Fiddle 2 of Fiddle 3 beter en krachtiger dan mijn Toscana ?
Dat is typisch voor deze Euro4 blokjes met de D'ellorto ECS-CLC, het is inderdaad een kwestie van bepaalde parameters in de ECS goed zetten.Ik heb nu alleen nog een probleem met volgas. Dan bokt die hevig. Dan geef ik een kwart gas terug en rijd dan heerlijk. Dus dat moet ik nog effe laten bijstellen. Iets van begrenzing uitzetten ofzo. Dan is dat ook opgelost.