Adapter SD => DD

kennos

Min. vertical tjoenr
goeieavond,
ik heb dus een verticaal blokje en wil daar dd velgen op zetten.
nou zoek ik de maten van die adapter of iemand die het voor me kan maken
alvast bedankt !
 
Advertisement - register to remove this

Het kan idd wel, maar als het veilig is...
Het vastlassen is niet overbodig want velen die het bevestigden met bouten hebben rare dingen meegemaakt.
Vaak komt het los met de gevolgen vandien

hier foto van wat hij zou willen:


Ik zou beginnen met de afmetingen van de klauw te nemen dat weet je al de afstand voor die 2 gaten.
 
mja , als je zoiets maakt vraag ik me af waarom je dan niet gewoon zoiets maakt , als je zoiets wilt maken moet je het zelf kunnen bedenken anders moet je er helemaal niet aan beginnen , het kan letterlijk levensgevaarlijk zijn als er iets fout gaat , en dat gaat het al gauw..

verder snap ik nooit wat je met een schijfrem wilt , een trommelrem is lichter aan de as maar ook het totaal gewicht , en achter remt een trommelrem meer dan genoeg. dus eigenlijk hoogstens nadelen , een schijfrem blokkeert ook nog makkelijker , wat dus niet beter is..

mja , dat staat los van of jij het wel of niet wilt hebben natuurlijk.

adapters bestaan niet hiervoor ,dus het is zelf uizoeken , meten en passen , hierbij zou je een keer een cartertje weg moeten gooien als het niet wil oid...

je zet er iig niet zomaar even een schijfremsysteem op..

en vergeet ook niet dat het gegoten alu van je blok anders is dan het alu wat je bij een aluboer koopt wat met lassen ook de nodige problemen kan opleveren.

al met al kun je er beter HEEL goed over nadenken voor je uberhaupt begint.
 
thx voor de reacties !
Het is dus idd gewoon om het feit voor een roxvelg achter te plaatsen .
ik had al gesearcht enzo , maar niets gevonden , daarom maakte ik deze post.
en als iemand de maten er toevallig van heeft zou dat lekker fijn zijn :D
ik heb ook gehoord dat sommige mensen die adapters verkopen.. weet iemand hier iets van ?


Nog een foto van wat ik bedoel :



Ik zoek dus de maten van zo'n adapter , als iemand me daarbij kan helpen ?
 
is toch niet moeilijk om zelf eens te bekijken?

Steek een nitro adaptor op je blok, hou je remklauw op de schijf waar je hem wilt laten komen en meet hoe groot-breed-lang je blokje moet zijn.

gewoon meten tussen de ophangpunten van de klauw, en je blok.


Maar of het veilig is, is wat anders. De kant dat het blokkeert/loskomt zit er wel degelijk in, heb al genoeg gezien, en de gevolgen waren niet te min.
 
2 bouten in het carter, bestaan genoeg oplossingen die NIET afbreken hoor, met een beetje technisch inzicht kan je gemakkelijk iets veilig ontwerpen en ineensteken.

Het nut ervan moet ik toch ook even gaan zoeken maarja als je dan zo graag rox velgen hebt kan ik je ook niet tegenhouden :)
 
dat kan vrijwel niemand...

Het blok is berekend op krachten van een schijfrem.
De krachten van een schijfrem zijn heel anders en vele malen sterker omdat ze verder buiten het blok plaatsvinden.
Daar komt bij dat -zoals melf al heeft verteld- het gegoten alu van je blok heel anders is dan de samenstelling van je adaptor of las die je erop legt.
Als de boel los komt als je met 80km/h hard moet remmen en de boel blokkeerd....lijkt me dat minder fijn zeg maar.

Het is gewoon veiliger en makkelijker om er een DD horizontaal blokje onder te leggen.


suc6
 
Back
Top