Achterwiel zit weerstand na het schoonmaken vertandingskast

Als er een exploded view ergens aanwezig is met de onderdelen, dan zou het toch niet zo moeilijk moeten zijn om deze op te volgen.
Overigens kan een kartonnen pakking ook als shim dienen.. Dus zou zeker dezelfde soort pakking tussen plaatsen.



De vertandingsolie lekte, dus ik heb de achterwiel eraf gehaald en bij de vertanding gekeken. Maar ik zag niks geks dus ik maakte de kamer helemaal schoon met remreiniger en deed de er nieuwe vloeibare pakking tussen en deed de wiel er weer op. En tot slot heb ik er nieuwe vertandingsolie bij gevuld.

* Misschien teveel olie eruit gelopen en lager droog gelopen? Zonder olie is funnest voor de lagers die geen smering krijgen.

* Remmen reiniger ook niet gebruiken, de olie aan de lagers gewoon laten zitten en alleen de bodem het rest van het vuil weg boenen met een oude lap en dat is al voldoende. Remmen reiniger haalt alle olie eruit en dan loopt alles tijdelijk droog.


* Vloeibare pakking op een kartonnen pakking is beun.. Of je gebruikt alleen de kartonnen versie of alleen vloeibaar.

* Ligt eraan welke olie je gebruikt hebt. Beter alleen het gene gebruiken wat geadviseerd word voor jou scooter.
Ik heb de kartonnen pakking vervangen, dus zie zit en op het moment niet in. En ik denk niet dat de lagers stuk zijn omdat toen ik er aan voelde zagen en voelden ze als nieuw. Daarnaast als ik het wiel draai, maakt hij ook meer geluid. Je hoort de vertanding best hard draaien met een luidere geluid.
 
Ik heb gister de pakking vervangen naar de orginele harde pakking. De scooter loopt weer als een zonnetje :)

Het probleem lag hem dus echt in de pakking. Dus mensen, maak niet dezelfde fout als ik deed, en vervang de pakking niet met vloeibare pakking.
 
Back
Top