achterwiel wil niet losgaan

Tomkr

New Member
Hallo allemaal, ik heb onlangs een malaguti phantom f12 aangeschaft. Een schuurvonst dus het is een beetje een veroest hok. Maar goed, ik krijg mijn achterwiel er niet vanaf, de moer is eraf en toch zit ie ¨moer¨ vast. Ben ik iets vergeten los te maken of moet het brute kracht zijn.
 
Advertisement - register to remove this

Kijk eens of de remschijf aan het wiel zit gemonteerd , zoals bij sommige Piaggio`s.
Als dat zo is , moet eerst de remklauw gedemonteerd worden .
 
t wiel kan strak om de naaf zitten….
Met een vuisje paar klappen rondom t wiel..
En dan zou los moeten komen….
Dus beetje gepast geweld…
Ah oke, had al een paar tikken gegeven op de band met een hamer. Het wiel draait ook niet meer, zou kunnen dat het daar mee te maken heeft. Ik ga het in ieder geval opnieuw proberen vandaag.
 
Heb dit ook gehad bij een peugeot ludix blok.. Zaten de remsegmenten muur vast in de velg..

Aangezien het voor mij een sloper was (moest opnieuw opgebouwd worden) veel smeer middel gebruikt en hitte.

Uiteindelijk toen het een beetje losser kwam, klemde de boel nog erg.. Toen gewoon slijptol gebruikt en de velg eraf geslepen en de trommel eraf kunnen meppen met veel geweld.
 
Is gelukt. Bleek super logisch en simpel te zijn, de remblokken stonden zo erg naar buiten dat ie het wiel niet losliet. Ff de remkabel lost gedraaid en hij ging eraf. In ieder geval bedankt voor jullie hulp!
 
Back
Top