Achterwiel slaat vast na montage malossi vertanding

Nog even een nabrander.
Ik heb je een afstand van 28,5 mm gegeven, maar ik kwam ook een 28 mm tegen in mijn aantekeningen.
Ik zou de 28 mm aanhouden, en controleer altijd bij het in elkaar zetten of de assen redelijk makkelijk rond te draaien zijn.
 
ik heb de vertanding meegegeven aan de monteur met het verzoek van de 28mm. Hij is het er niet helemaal mee eens dat dit gaat werken. Ik ga het er zelf proberen op de scooter te monteren. Ik ga geen lagers vervangen want dat lijkt me nogal onnodig.

En ik vraag me af of de primaire malossi vertanding wel nuttig is en goed? Ivm de post van eerder dat het niet klopt. Zak ik primair standaard houden en dan malossi secundair?
 
Persoonlijk heb ik goede ervaring met de standaard primaire overbrenging en jouw secundaire overbrenging, in combinatie met de 80cc.
Ik ben benieuwd of jouw monteur een betere oplossing kan bedenken, en kan verklaren waarom het spul vastliep. Ik hoor dat graag.
Groetjes en succes.
 
ik zie wel dat er 1 qasher in je karte helft zat, het enige wat ik kan bedenken is, heb je je vertanding wel goed ingereden omdat het allemaal nieuw is, aangezien alles nog lekker in moet slijten. naa 500 km tot 2000 dacht ik.
Vertanding inrijden doe normaal man

Wat ik denk dat jou "monteur" gedaan heeft is je vertanding in een bankschroef scheef erin gedrukt oid. Of met een flinke hamer en een flinke dop van een ratel en het zo in elkaar duwen.

Ben ik de enige die denkt dat je secundaire vertanding ook compleet verkeerd is omdat het lijkt of dat geen rechte vertanding is? Of ligt dat meer aan de foto? Die as kun je overigens wel bij je monteur ergens steken waar de zon niet schijnt want die kun je wel bij het oud ijzer flikkeren. Makkelijk lullen achteraf van hem dat je een Malossi as nodig zou hebben als het al kapot is. Hou het precies zit met de ringen op je in en uitgaande as zouden moeten kan ik je niet echt helpen.