Achterwiel slaat vast na montage malossi vertanding

Nog even een nabrander.
Ik heb je een afstand van 28,5 mm gegeven, maar ik kwam ook een 28 mm tegen in mijn aantekeningen.
Ik zou de 28 mm aanhouden, en controleer altijd bij het in elkaar zetten of de assen redelijk makkelijk rond te draaien zijn.
 
ik heb de vertanding meegegeven aan de monteur met het verzoek van de 28mm. Hij is het er niet helemaal mee eens dat dit gaat werken. Ik ga het er zelf proberen op de scooter te monteren. Ik ga geen lagers vervangen want dat lijkt me nogal onnodig.

En ik vraag me af of de primaire malossi vertanding wel nuttig is en goed? Ivm de post van eerder dat het niet klopt. Zak ik primair standaard houden en dan malossi secundair?
 
Persoonlijk heb ik goede ervaring met de standaard primaire overbrenging en jouw secundaire overbrenging, in combinatie met de 80cc.
Ik ben benieuwd of jouw monteur een betere oplossing kan bedenken, en kan verklaren waarom het spul vastliep. Ik hoor dat graag.
Groetjes en succes.
 
ik zie wel dat er 1 qasher in je karte helft zat, het enige wat ik kan bedenken is, heb je je vertanding wel goed ingereden omdat het allemaal nieuw is, aangezien alles nog lekker in moet slijten. naa 500 km tot 2000 dacht ik.
Vertanding inrijden doe normaal man

Wat ik denk dat jou "monteur" gedaan heeft is je vertanding in een bankschroef scheef erin gedrukt oid. Of met een flinke hamer en een flinke dop van een ratel en het zo in elkaar duwen.

Ben ik de enige die denkt dat je secundaire vertanding ook compleet verkeerd is omdat het lijkt of dat geen rechte vertanding is? Of ligt dat meer aan de foto? Die as kun je overigens wel bij je monteur ergens steken waar de zon niet schijnt want die kun je wel bij het oud ijzer flikkeren. Makkelijk lullen achteraf van hem dat je een Malossi as nodig zou hebben als het al kapot is. Hou het precies zit met de ringen op je in en uitgaande as zouden moeten kan ik je niet echt helpen.

Als je nou vertanding oid moet persen loop ff naar de gemiddelde scooterboer in het dorp of een auto garage en ik durf te wedden dat ze je wel ff helpen door die vertanding erin te drukken. 2sec werk zoiets ;)
Post automatically merged:

Hoogswaarschijnlijk vastgelopen omdat die verkeerd geperst is. Het slijpsel van het carter is er tussen geschoten
Hoort uberhaupt geen slijpsel bij te zitten
 
Hoort uberhaupt geen slijpsel bij te zitten
Dat kwam doordat die aanliep op t carter, dat slijpsel is er tussen gekomen.

Ik heb vandaag alles gemonteerd (alles weer standaard behalve secundair) en ik hoor heel veel geluiden. Er zit ook nog geen olie in dus ik heb hem nog niet gestart etc. Olie kan ik morgen ophalen.

Ik had het weer opgemeten en nu is het 29,60mm…. Nog erger dus. Ik ben heel benieuwd wat het gaat doen.

Dat tandwiel op het asje persen zodat die precies 28mm is, is dat heel lastig?
 
Nee in principe kun je vrij nauwkeurig persen hoor. Ligt natuutlijk wel een beetje aan de pers en persoon maar 28mm moet geen moeilijke opgave zijn, zou je bijvoorbeeld 27.92 willen is het een ander verhaal maar zo exact komt het niet. Zolang het maar recht zit. En vaak kun je een veerring op de as monteren dan druk je je tandwiel er gewoon tegenaan. Als je uit de buurt komt mag je ook op mn werk ff langs komen dan pers ik het wel ff voor je geen probleem
 
Het enige wat ik kan bedenken is dat de vertanding nieuw is, er zit een kleine speeling op (bijna geen).

waarschijnlijk heeft hij malossi of polini recht geïnstalleerd, nadeel daarvan is dat die juist meer speeling nodig hebbenn
Vertanding inrijden doe normaal man

Wat ik denk dat jou "monteur" gedaan heeft is je vertanding in een bankschroef scheef erin gedrukt oid. Of met een flinke hamer en een flinke dop van een ratel en het zo in elkaar duwen.

Ben ik de enige die denkt dat je secundaire vertanding ook compleet verkeerd is omdat het lijkt of dat geen rechte vertanding is? Of ligt dat meer aan de foto? Die as kun je overigens wel bij je monteur ergens steken waar de zon niet schijnt want die kun je wel bij het oud ijzer flikkeren. Makkelijk lullen achteraf van hem dat je een Malossi as nodig zou hebben als het al kapot is. Hou het precies zit met de ringen op je in en uitgaande as zouden moeten kan ik je niet echt helpen.

Als je nou vertanding oid moet persen loop ff naar de gemiddelde scooterboer in het dorp of een auto garage en ik durf te wedden dat ze je wel ff helpen door die vertanding erin te drukken. 2sec werk zoiets ;)
Post automatically merged:


Hoort uberhaupt geen slijpsel bij te zitten
misschien heeft hij vertanding van een zip erin gezet.
 
Back
Top