Garantie zou ik niet weten. Is niet echt een scooter zaak ofzo. Volgens hem ligt het aan de orginele wielasLijkt mij ook een vastgelopen lager , als deze in het huis geborgd zit kan het nog een hele klus worden . Maar heb je dan geen garantie op de reparatie , denk dat er iets fout is gegaan met montage.
Dit zou best kunnen hij was ook vergeten de kraallager over te zetten naar de nieuwe asdenk dat er iets fout is gegaan met montage
Ga ik morgen proberen thanksIk heb even op een filmpje gekeken hoe het zit , als het hetzelfde is , helpt het niet om op je wielas te slaan , de as kan niet naar achter . je zult het deksel er naar voren af moeten zien te krijgen.
Morgen,Hallo,
Een dag nadat mijn malossi vertanding primair en secundair onder mijn zip 80cc zit. Hoor ik de vertanding. En op weg naar huis slaat mn achterwiel vast. De as is niet in beweging te krijgen.
De vertandingsdeksel krijg ik ook niet los. Er komt links en boven wel speling maar komt niet los.
Ik heb het achterwiel gedemonteerd en met een hamer op het asje geslagen. Maar hij komt nog niet los.
Iemand ideeën?
Post automatically merged:
Mijn scootermonteur die het heeft gemonteerd denkt dat ik een malossi wielas nodig heb. Me buurman denkt dat het zo heet is geworden dat het asje vast zit in de lager. Er zat wel olie in
Heel raar dat het allemaal niet past, maar of ik heb het verkeerd. maar hoort er geen washer tussen die primair-secundaire as te zitten? heb je ook je achterwiel lager vervangen? en je ingaande as lager.Deksel losgekregen. Rechter tandwiel eruit gehaald, maar de rest zit muurvast. Ik zie ook spaantjes tussen de tandjes zitten. Ik heb wat fotos gemaakt, hoe moet ik die toevoegen?
Post automatically merged:
Fotos:
Nee geen lagers vervangen. En ik heb niks gehoord over een washerHeel raar dat het allemaal niet past, maar of ik heb het verkeerd. maar hoort er geen washer tussen die primair-secundaire as te zitten? heb je ook je achterwiel lager vervangen? en je ingaande as lager.
Voor extra informatie het is 14/39 primair en 15/47 secundairsamenstelling van de vertanding klopt niet , het past niet in elkaar , is niet op elkaar afgestemd , is duidelijk op de Foto te zien .
Foto Nr : 1 2 en 4.
Ik heb het opgemeten en het is 29,25mmDeze overbrengingen zouden moeten passen.
Ik heb nog eens goed naar de foto's gekeken, maar bij foto 3 zit er niet een stuk van het glijlager tussen het tandwiel en opstaande rand van het glij lager. Gelukkig maar.
Hou je het idee van Brute Force over: tandwielen die niet goed in elkaar passen.
Schiet me nog een idee te binnen. Het grote tandwiel op de as naar het achterwiel is vervangen, vanwege een andere secundaire verhouding.
Ik heb gemerkt dat de positie van dat tandwiel op de as nauw luistert. Het is de as aan de rechterkant op foto-1. En het tandwiel is erop 'geschoven' richting wielmoer en wordt dan tegengehouden doordat de as breder wordt. Maar er moet een kleine afstand tussen die verbreding en het tandwiel zitten. Kijk maar naar de foto. Wanneer die afstand niet klopt loopt het tandwiel aan en krijg je het vertandingsdeksel er niet goed op.
Succes verder.
PS: twee ringetjes, washers: op het asje met twee tandwielen, tussen de aandrijving vanaf de koppeling, en de as van het achterwiel
Dan zou het tandwiel op de as kunnen aanlopen op het carter. Kijk maar eens.
Is die schaaf rechts wat je bedoeld?aanlopen op het carter
ik zie wel dat er 1 qasher in je karte helft zat, het enige wat ik kan bedenken is, heb je je vertanding wel goed ingereden omdat het allemaal nieuw is, aangezien alles nog lekker in moet slijten. naa 500 km tot 2000 dacht ik.Nee geen lagers vervangen. En ik heb niks gehoord over een washer
Nee heb gelijk normaal geredenik zie wel dat er 1 qasher in je karte helft zat, het enige wat ik kan bedenken is, heb je je vertanding wel goed ingereden omdat het allemaal nieuw is, aangezien alles nog lekker in moet slijten. naa 500 km tot 2000 dacht ik.