Dat was ik idd vergeten te vermelden, die veer ga je geen baat bij hebben wat de stand vd bok betreftIk denk niet dat je het feit dat het achterwiel niet van de grond af komt op de midden bok kunt verwijten aan de schokbreker.
Ik zou hiervoor eerder bij de middenstandaard zoeken.
Je zag het vroeger vaak bij de jeugd. Ze zijn dan buiten met zijn allen en gaan op de scooter zitten terwijl die op de standaard staat.
Deze gaat dan steeds verder en verder buigen totdat het achterwiel op de grond komt.
Misschien is met jouw scooter hetzelfde gebeurd of heb je zelf op de scooter gezeten op deze manier?
gwn om de tanden heen klemmen en draaien....Heb vandaag de YSS achter schokbreker binnen gekregen, heb hem gelijk gemonteerd! Rijd een stuk beter!
Weet een van jullie hoe het werkt met verstellen met die sleutel die er bij zit? Zit namelijk niet echt een handleiding bij en kan zo 1,2,3 ook geen duidelijke youtube video vinden!
Hoe zit het verder met het achterwiel? Staat de scooter nog stabiel als deze op de bokstandaard staat? Ik heb namelijk zojuist dezelfde schokbreker gekocht en dat is een dingetje waar ik me nog zorgen om maak...Heb vandaag de YSS achter schokbreker binnen gekregen, heb hem gelijk gemonteerd! Rijd een stuk beter!
Weet een van jullie hoe het werkt met verstellen met die sleutel die er bij zit? Zit namelijk niet echt een handleiding bij en kan zo 1,2,3 ook geen duidelijke youtube video vinden!
Aaah oké. Die is gelukkig nog intact dus dat moet geen probleem zijn. Het is vooral een zorg omdat mijn achterwiel nu precies 1cm van de grond af is als de scooter op de standaard staat. En nu ik die schokbreker ga verlengen met 1cm zou je zeggen dat het wiel dan op de grond komt. Maar ik zie het wel als ik hem morgen ga monteren. Dank voor de reactie!Mits jij rond de 260/280 zit meer de veer zou het geen probleem zijn.
Is dat wel het geval zal het niet door de veer komen.
Pas na het monteren van veren van 300+ of een ophoog blok dan komt je frame zonhoog te staan dat je bok bijna niet meer goed op de grond staat.
Dan zou je beter een zijstandaard kunnen monteren.
Maar zo hoog kom je niet omdat ke dan tegen je subframe beugel aan komt die onder bij je bokstandaard zit en die wijst naar jou blok.
Kan niet missen, of hij is weggeslepen.
Beter kan je hierover een nieuw topic aanmaken.Hallo hallo!
Even een korte vraag, ik las laatst dat het beter is om zonder oliepomp te rijden, dat je beter op mengsmering kan gaan rijden ivm vastlopers etc.
Hoe kan ik dat voor mn speedfight het beste aanpassen? Gewoon olietank bijna leegrijden en dan mengsmering in de benzine tank? Of moet ik de oliepomp verwijderen en nog wat afsluiten? Of olie slang van carb afhalen? Want als de tank leeg is lijkt het me dat die vaccum gaat zuigen in de olietank?
Gr,Max
Ligt eraan wat je setup is. Mits origineel is het nogal zinloos om de oliepomp te verwijderen, zelfs met DR70 kan je nog de oliepomp erop houden. Advies is dan wel bij mengen bij de benzine.Hallo hallo!
Even een korte vraag, ik las laatst dat het beter is om zonder oliepomp te rijden, dat je beter op mengsmering kan gaan rijden ivm vastlopers etc.
Hoe kan ik dat voor mn speedfight het beste aanpassen? Gewoon olietank bijna leegrijden en dan mengsmering in de benzine tank? Of moet ik de oliepomp verwijderen en nog wat afsluiten? Of olie slang van carb afhalen? Want als de tank leeg is lijkt het me dat die vaccum gaat zuigen in de olietank?
Gr,Max