Achter schokbreker peugot speedfight

maxiet

Peugot speedfight 2
Beste lezer,

Iemand enig advies betreft een achter schokbreker voor een peugot speedfight 2 lc?
Die er nu onder zit is aan vervanging toe. Deze js 270mm lang. Alleen op de middenbok staat mijn achterband niet vrij van de grond? Als ik een 260mm eronder zet, komt het wiel dan wel van de grond? Of weet iemand wat de standaard maat is voor een peugot speedfight 2?
Bij voorbaat dank!
 
Advertisement - register to remove this

ah top bedankt. Dat bestel ik gewoon zo'n Schokbreker Pro-X serie 270mm zwart YSS.
Weet je toevallig ook hoe het met de bevestiging zit? Hoe dat het makkelijkst gaat? want de onderkant spreekt voor zich, alleen de bovenkant zit volgens mij de benzine kraan ervoor? En ik kan nergens echt een video of stappenplan ofz vinden voor t vervangen van de schokbreker voor spf2.

 
Ik denk niet dat je het feit dat het achterwiel niet van de grond af komt op de midden bok kunt verwijten aan de schokbreker.
Ik zou hiervoor eerder bij de middenstandaard zoeken.

Je zag het vroeger vaak bij de jeugd. Ze zijn dan buiten met zijn allen en gaan op de scooter zitten terwijl die op de standaard staat.
Deze gaat dan steeds verder en verder buigen totdat het achterwiel op de grond komt.
Misschien is met jouw scooter hetzelfde gebeurd of heb je zelf op de scooter gezeten op deze manier?
 
Oh ja inderdaad! Dan zal dat het wel zijn! Zelf zit ik er nooit op op de standaard. Zal bij de vorige eigenaren wel gebeurd zijn. Dank! Dat word dus ook een nieuwe middenbok :)
 
Ik denk niet dat je het feit dat het achterwiel niet van de grond af komt op de midden bok kunt verwijten aan de schokbreker.
Ik zou hiervoor eerder bij de middenstandaard zoeken.

Je zag het vroeger vaak bij de jeugd. Ze zijn dan buiten met zijn allen en gaan op de scooter zitten terwijl die op de standaard staat.
Deze gaat dan steeds verder en verder buigen totdat het achterwiel op de grond komt.
Misschien is met jouw scooter hetzelfde gebeurd of heb je zelf op de scooter gezeten op deze manier?
Dat was ik idd vergeten te vermelden, die veer ga je geen baat bij hebben wat de stand vd bok betreft
 
standaard veer is inderdaad niet super lang.
wat langer kan wel die 10mm van 260 naar 270 merk je niet echt.
ophoog blokken zijn k*tter

bovenkant schokbreker kun je wel redelijk bijkomen zeker als je een ring ratel sleutel hebt.
eerst onder dan boven vond ik makkelijker omdat je zo de schokbreker wat kan bewegen.

de hoek van je blok krijg wel een iets andere boog maar niet zo veel.
en als je subframe er onder nog intact is kom je ook niet ver.
hij word daar tegen gehouden, je zal die moeten afslijpen wil je het blok verder laten zakken.

ik kan het verkeerd hebben maar tussen de 260 en 280 zou je geen problemen moeten hebben met jou schokbreker.
260 is dacht ik wel standaard, maar een echte lange levensduur hebben ze niet bij goed gebruik.
dan is YSS een goede vervanger van de originele.
 
aahh ja. Top! Ik een YSS 270mm besteld. Dus dezelfde lengte die er nu onder zit!
Ik heb geen ring ratel sleutel, dus ga het proberen met een normale ring sleutel, moet ook wel lukken denk ik.

Bedankt voor alle antwoorden :)
Heeft me erg geholpen!
 
Heb vandaag de YSS achter schokbreker binnen gekregen, heb hem gelijk gemonteerd! Rijd een stuk beter!
Weet een van jullie hoe het werkt met verstellen met die sleutel die er bij zit? Zit namelijk niet echt een handleiding bij en kan zo 1,2,3 ook geen duidelijke youtube video vinden!
 
Heb vandaag de YSS achter schokbreker binnen gekregen, heb hem gelijk gemonteerd! Rijd een stuk beter!
Weet een van jullie hoe het werkt met verstellen met die sleutel die er bij zit? Zit namelijk niet echt een handleiding bij en kan zo 1,2,3 ook geen duidelijke youtube video vinden!
gwn om de tanden heen klemmen en draaien....
 
Heb vandaag de YSS achter schokbreker binnen gekregen, heb hem gelijk gemonteerd! Rijd een stuk beter!
Weet een van jullie hoe het werkt met verstellen met die sleutel die er bij zit? Zit namelijk niet echt een handleiding bij en kan zo 1,2,3 ook geen duidelijke youtube video vinden!
Hoe zit het verder met het achterwiel? Staat de scooter nog stabiel als deze op de bokstandaard staat? Ik heb namelijk zojuist dezelfde schokbreker gekocht en dat is een dingetje waar ik me nog zorgen om maak...
 
Mits jij rond de 260/280 zit meer de veer zou het geen probleem zijn.
Is dat wel het geval zal het niet door de veer komen.

Pas na het monteren van veren van 300+ of een ophoog blok dan komt je frame zonhoog te staan dat je bok bijna niet meer goed op de grond staat.

Dan zou je beter een zijstandaard kunnen monteren.
Maar zo hoog kom je niet omdat ke dan tegen je subframe beugel aan komt die onder bij je bokstandaard zit en die wijst naar jou blok.
Kan niet missen, of hij is weggeslepen.
 

Attachments

  • $_84 (1)~2.jpeg
    $_84 (1)~2.jpeg
    17.8 KB · Views: 4
Mits jij rond de 260/280 zit meer de veer zou het geen probleem zijn.
Is dat wel het geval zal het niet door de veer komen.

Pas na het monteren van veren van 300+ of een ophoog blok dan komt je frame zonhoog te staan dat je bok bijna niet meer goed op de grond staat.

Dan zou je beter een zijstandaard kunnen monteren.
Maar zo hoog kom je niet omdat ke dan tegen je subframe beugel aan komt die onder bij je bokstandaard zit en die wijst naar jou blok.
Kan niet missen, of hij is weggeslepen.
Aaah oké. Die is gelukkig nog intact dus dat moet geen probleem zijn. Het is vooral een zorg omdat mijn achterwiel nu precies 1cm van de grond af is als de scooter op de standaard staat. En nu ik die schokbreker ga verlengen met 1cm zou je zeggen dat het wiel dan op de grond komt. Maar ik zie het wel als ik hem morgen ga monteren. Dank voor de reactie!
 
De transmissie en het achterwiel "hangen" als het ware aan de schokbreker als de scooter op de bokstandaard staat. Dus als deze verlengd wordt komt de hele transmissie inclusief achterwiel lager te hangen. Maar heb de schokbreker er nu op zitten en als de scooter op vlakke grond staat kan het achterwiel in ieder geval nog vrij draaien.
 
Hallo hallo!

Even een korte vraag, ik las laatst dat het beter is om zonder oliepomp te rijden, dat je beter op mengsmering kan gaan rijden ivm vastlopers etc.

Hoe kan ik dat voor mn speedfight het beste aanpassen? Gewoon olietank bijna leegrijden en dan mengsmering in de benzine tank? Of moet ik de oliepomp verwijderen en nog wat afsluiten? Of olie slang van carb afhalen? Want als de tank leeg is lijkt het me dat die vaccum gaat zuigen in de olietank?

Gr,Max
 
Hallo hallo!

Even een korte vraag, ik las laatst dat het beter is om zonder oliepomp te rijden, dat je beter op mengsmering kan gaan rijden ivm vastlopers etc.

Hoe kan ik dat voor mn speedfight het beste aanpassen? Gewoon olietank bijna leegrijden en dan mengsmering in de benzine tank? Of moet ik de oliepomp verwijderen en nog wat afsluiten? Of olie slang van carb afhalen? Want als de tank leeg is lijkt het me dat die vaccum gaat zuigen in de olietank?

Gr,Max
Beter kan je hierover een nieuw topic aanmaken.
Dan krijg je waarschijnlijk meer respons.
 
Hallo hallo!

Even een korte vraag, ik las laatst dat het beter is om zonder oliepomp te rijden, dat je beter op mengsmering kan gaan rijden ivm vastlopers etc.

Hoe kan ik dat voor mn speedfight het beste aanpassen? Gewoon olietank bijna leegrijden en dan mengsmering in de benzine tank? Of moet ik de oliepomp verwijderen en nog wat afsluiten? Of olie slang van carb afhalen? Want als de tank leeg is lijkt het me dat die vaccum gaat zuigen in de olietank?

Gr,Max
Ligt eraan wat je setup is. Mits origineel is het nogal zinloos om de oliepomp te verwijderen, zelfs met DR70 kan je nog de oliepomp erop houden. Advies is dan wel bij mengen bij de benzine.
 
aah oke, ja t is meer gewoon van minder kans op een vastloper, omdat je niet door hebt als die oliepomp het begeeft. En als je het door hebt is het waarschijnlijk al te laat. Dus dacht als je als op mengsmering gewoon rijd heb je ook geen oliepomp die stuk kan gaan. Het is gewoon standaard watergekoelde 50cc
 
Heb dat nog nooit gehad dat die oliepomp zou begeven.. Wat het ding niet aankan is teveel toeren op de krukas.
Maar als je een laagtoerige cilinder plaatst is er weinigs aan.
 
Back
Top