Accu tzr laadt niet bij

Tomhorst2004

New Member
Ik heb een yamaha tzr 50 2004 en heb sinds het vervangen van de keerringen het probleem dat de acco helemaal niet meer bij laadt, ik heb de accu al vervangen en is prima in orde, ik heb ook zojuist de spanningsregelaar vervangen, en heb de coil al doorgemeten en die geeft de juiste waarden binnen de specificaties (0,5 ohm) en heb ook gechecked dat de fasen niet kortsluiten aan aarde alleen het probleem doet zich nogsteeds voor en ik ben ten einde raad. Iemand advies?

Yamaha tzr 2004
50cc
Originele ontsteking
Originele spanningsregelaar
Nieuwe accu 12v 5ah
Am6 blok
Post automatically merged:

Ondertussen ook gecontroleerd dat er volts komen van de coil en genoeg ook, alleen als ik alle 4 de draden van de spanningsregelaar (zonder aarde) doorgemeten en 3 daarvon zijn verbonden met plus, klopt dit?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik heb een yamaha tzr 50 2004 en heb sinds het vervangen van de keerringen het probleem dat de acco helemaal niet meer bij laadt, ik heb de accu al vervangen en is prima in orde, ik heb ook zojuist de spanningsregelaar vervangen, en heb de coil al doorgemeten en die geeft de juiste waarden binnen de specificaties (0,5 ohm) en heb ook gechecked dat de fasen niet kortsluiten aan aarde alleen het probleem doet zich nogsteeds voor en ik ben ten einde raad. Iemand advies?

Yamaha tzr 2004
50cc
Originele ontsteking
Originele spanningsregelaar
Nieuwe accu 12v 5ah
Am6 blok
Post automatically merged:

Ondertussen ook gecontroleerd dat er volts komen van de coil en genoeg ook, alleen als ik alle 4 de draden van de spanningsregelaar (zonder aarde) doorgemeten en 3 daarvon zijn verbonden met plus, klopt dit?
Probeer een de twee draden van de spoel die naar de spanningsregelaar/gelijkrichter gaan te meten. Of hang daar een hallogeenlampje aan van 12v als test evt.
Doormeten wat naar “plus” of “min” verbonden is zegt in de praktijk niet veel omdat je altijd met een circuit te maken hebt. Wit en geel/rood is uit mn hoofd vaak voor het laadcircuit en daar komt dan een massa bij op de regulator en een draad naar de accu wss. Check de massa ook
 
Back
Top