Even de configuratie op een rij:
Brommer: Kymco Activ 50
Motorblok: vervangen door een origineel standaard Honda blok.
Note: probleem had ik ook al met origineel Kymco blok.
Na verloop van tijd, ik schat na 7.000 a 10.000km, wordt de accu erg slecht, zeg maar zeer slecht.
De motor gaat erg zwaar draaien omdat waarschijnlijk de interne weerstand in de accu te hoog oploopt en de laadspoel erg veel weerstand krijgt.
Mijn vermoeden is dat de spanningsregelaar op een gegeven moment te hoge spanningen doorlaat waardoor de accu kapot gaat.
Spanningsregelaar en accu heb ik al 3x vervangen.
Dit wordt ik zo zoetjes aan een beetje zat.
Ik rij per dag dik 90km, per week dus ca. 450km
Totaal staat er nu dik 33.000 km op de teller.
Waar ik eigenlijk aan zitte denken is dmv een schakelaar de laadstroom naar de accu uit te schakelen en pas in te schakelen wanneer dit nodig is.
Heeft iemand dezelfde ervaringen en/of adviezen. 9||6
Groeten Hondasnl
Brommer: Kymco Activ 50
Motorblok: vervangen door een origineel standaard Honda blok.
Note: probleem had ik ook al met origineel Kymco blok.
Na verloop van tijd, ik schat na 7.000 a 10.000km, wordt de accu erg slecht, zeg maar zeer slecht.
De motor gaat erg zwaar draaien omdat waarschijnlijk de interne weerstand in de accu te hoog oploopt en de laadspoel erg veel weerstand krijgt.
Mijn vermoeden is dat de spanningsregelaar op een gegeven moment te hoge spanningen doorlaat waardoor de accu kapot gaat.
Spanningsregelaar en accu heb ik al 3x vervangen.
Dit wordt ik zo zoetjes aan een beetje zat.
Ik rij per dag dik 90km, per week dus ca. 450km
Totaal staat er nu dik 33.000 km op de teller.
Waar ik eigenlijk aan zitte denken is dmv een schakelaar de laadstroom naar de accu uit te schakelen en pas in te schakelen wanneer dit nodig is.
Heeft iemand dezelfde ervaringen en/of adviezen. 9||6
Groeten Hondasnl