Accu na verloop van tijd kapot

Status
Not open for further replies.

Hondasnl

Well-Known Member
Even de configuratie op een rij:

Brommer: Kymco Activ 50
Motorblok: vervangen door een origineel standaard Honda blok.

Note: probleem had ik ook al met origineel Kymco blok.


Na verloop van tijd, ik schat na 7.000 a 10.000km, wordt de accu erg slecht, zeg maar zeer slecht.
De motor gaat erg zwaar draaien omdat waarschijnlijk de interne weerstand in de accu te hoog oploopt en de laadspoel erg veel weerstand krijgt.
Mijn vermoeden is dat de spanningsregelaar op een gegeven moment te hoge spanningen doorlaat waardoor de accu kapot gaat.

Spanningsregelaar en accu heb ik al 3x vervangen.
Dit wordt ik zo zoetjes aan een beetje zat. :(

Ik rij per dag dik 90km, per week dus ca. 450km
Totaal staat er nu dik 33.000 km op de teller.

Waar ik eigenlijk aan zitte denken is dmv een schakelaar de laadstroom naar de accu uit te schakelen en pas in te schakelen wanneer dit nodig is.

Heeft iemand dezelfde ervaringen en/of adviezen. 9||6

Groeten Hondasnl
 
Advertisement - register to remove this

denk eerder dat je laadstroom te laag is, je laadstroom moet min 14 -14.5 volt zijn bij volgas op de accu gemeten.

en met hoeveel amp accu rij je en is tie onderhouds vrij?
 
denk eerder dat je laadstroom te laag is, je laadstroom moet min 14 -14.5 volt zijn bij volgas op de accu gemeten.

en met hoeveel amp accu rij je en is tie onderhouds vrij?


Hey Just Me,

Ik neem aan dat je het over de laadspanning hebt?
Spanning in Volt
Stroom in Amp's

De laadspanning is inderdaad 14 a 14,5 Volt.
De accu is een onderhoudsvrije van 12V-6,5Ah.
 
Klinkt inderdaad als spanningsregelaar, maar wordt die misschien niet te warm? Ik weet niet hoe die zit weggewerkt? Met dit weer zal het niet zo gauw gebeuren, maar de keren dat je hem had vervangen, heb je hem toen ook doorgemeten?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top