Accu laadt niet op!

Vlad1994

New Member
Beste mensen,

De accu van mijn Vespa S 4 takt uit 2013 laadt niet meer op. Ik heb de accu losgekoppeld en de 2 Polen die naar de accu lopen doorgemeten, die geven rond de 8 volt aan en als ik gas bijgeef dan valt de spanning nog eens lager tot rond de 6 volt. De lichten doen het gewoon, koplamp en de leds. Mijn vrouw heeft een lx 4 takt, dus daar heb ik even gauw de spanningsregelaar vandaan geleend om even op mijn scooter uit te proberen, maar nog steeds geen verschil... de spanning op mijn scooter blijft laag, en haar scooter laadt wel haar accu op. Heb op de forum ook even rondgekeken, maar lees het maar telkens bij hetzelfde probleem weer terug dat het de spanningsregelaar is.
Ik ben dus een beetje zoekende, weten jullie wat het zou zijn?
Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Je moet de laadspanning meten met de polen op de accu . dan met versneld stationair meten , moet tussen 13 / 15 volt zijn .
Zou aan de stator kunnen liggen , deze meten op de connector bij het vliegwiel . Ook de bedrading vanaf de stator naar de regelaar meten op kabelbreuk. , en van de regelaar naar de accu .
 
Je moet de laadspanning meten met de polen op de accu . dan met versneld stationair meten , moet tussen 13 / 15 volt zijn .
Zou aan de stator kunnen liggen , deze meten op de connector bij het vliegwiel . Ook de bedrading vanaf de stator naar de regelaar meten op kabelbreuk. , en van de regelaar naar de accu .
Dank voor je reactie! Er lopen 3 draden vanuit mijn stator, dus aan de rechterkantg van mijn scooter achter/onder de uitlaat. Welke spanning moet ik meten en moet de spanning tussen alle 3 de draden gelijk aan elkaar zijn?
Post automatically merged:

Of de accu is gewoon dood. Dan trekt je spanningsregelaar het ook niet.
Kijk ook eens naar de massa aansluiting op het frame of blok.
En alle andere stekkers vanaf de ontsteking.
Je hebt gelijk! Het is de accu die het niet deed. Ik heb er een andere accu aan gekoppeld, toen was de voltage 13 volt bij staionair en als ik gas gaf liep die op tot +/- 14 volt terwijl de accu zelf 12,5 nog inzich had. Dus alles doet het weer :) Bedankt!
 
Last edited:
Back
Top