Het is duidelijk dat je een nieuwe accu nodig hebt, een loodzuur accu die niet meer gebruikt word dient op een bepaalde tempratuur en voltage opgeslagen te worden volgens de instructies van de fabrikant. Lang aan de druppel lader plaatsen is ook zeer slecht voor de accu.Na 2 jaar Corona stilstand, startte mijn Piagio Liberty 4 takt niet.
De accu (nitro 12V 9Amp) heeft altijd aan een druppellader (BC battery controler Junior 900) gelegen.
Ik heb de accu een nacht en dag aan een 12 V oplader gelegd, zonder succes. electrisch starten gaat niet. alleen het benzine lampje brandt vóór het starten. Dat lampje gaat uit, wanneer je electrisch probeert te starten. maar het geeft geen kick.
Kijk op je carburateur niet vuil is en er wel benzine doorheen gaat. Anders moet je hem helemaal reinigen. Kijk of je grasmaaiers benzine nog goed is ( vlambaar ), zo niet oude benza eruit en nieuwe erin..Met kickstarter start hij ook niet.
Benzine (die 5 jaar lang houdbaar is, speciaal voor grasmaaiers) zit er in.
Graag jullie advies in deze.
groet, Hendrik
Nee, de bougie vonkt niet met de kickstart.Is het de 2-takt of de 4-takt versie?
Vonkt je bougie als je de scooter met de kickstart probeert te starten?
Dank voor de info. Ik heb n nieuwe accu besteld. Is de accu gesulfateerd? Kan je hem weer desulfateren? Hoe weet je of het voltage onder de 12V komt?Het is duidelijk dat je een nieuwe accu nodig hebt, een loodzuur accu die niet meer gebruikt word dient op een bepaalde tempratuur en voltage opgeslagen te worden volgens de instructies van de fabrikant. Lang aan de druppel lader plaatsen is ook zeer slecht voor de accu.
Probeer de accu de volgende keer op kamer tempratuur op te slaan terwijl je hem volgeladen weg zet. iedere 6 maanden moet je hem weer bijladen. Zorg ervoor dat de accu in het half jaar voor je hem oplaad, geen voltage onder de12V bereikt.
Met deze methode zou je de accu langer dan 2 jaar kunnen opslaan, zonder interne schade..
Kijk op je carburateur niet vuil is en er wel benzine doorheen gaat. Anders moet je hem helemaal reinigen. Kijk of je grasmaaiers benzine nog goed is ( vlambaar ), zo niet oude benza eruit en nieuwe erin..
Nee, de bougie vonkt niet met de kickstart.
Als de bougie niet vonkt met de kick-start denk ik niet dat een nieuwe accu al je problemen gaat oplossen.Dank voor de info. Ik heb n nieuwe accu besteld
dank. het is een 4 takt uit 2008, overigens. ik heb dadelijk n nieuwe accu. wat zou n volgende stap zijn?Als de bougie niet vonkt met de kick-start denk ik niet dat een nieuwe accu al je problemen gaat oplossen.
Volgens de oude elektrische schema's die ik heb van de Liberty, hebben zowel het 2T als het 4T model een AC-cdi dus ook al zou de accu dood zijn, dan nog zou je een vonk moeten hebben.
Het kan natuurlijk zijn dat de recentere modellen een andere cdi hebben, dat weet ik.
De nieuwe accu gaat wellicht wel je startmotor laten draaien, maar zonder vonk wordt starten lastig!
De oude accu is zeker gesulfateerd. Ik zou hem weg doen, aangezien hij ook een tijde zo heeft stil gezeten. Om je accu spanning te meten kan je een multimeter gebruiken. Na het laden meet je de spanning op en ook na een half uur. Hou er wel rekening mee dat als je een accu agm accu gekocht hebt dat je ook zelf het zuur erin stopt.Nee, de bougie vonkt niet met de kickstart.
Post automatically merged:
Dank voor de info. Ik heb n nieuwe accu besteld. Is de accu gesulfateerd? Kan je hem weer desulfateren? Hoe weet je of het voltage onder de 12V komt?
In de gebruiksaanwijzing van BC (Battery Controller) Junior 900, staat letterlijk: BC JUNIOR/SMART CAN BE LEFT ALWAYS CONNECTED TO THE BATTERY WHEN THE VEHICLE IS LEFT UNUSED.Je accu is overleden. Kakt gelijk in bij belasting.
Lang aan de druppel lader plaatsen is ook zeer slecht voor de accu.
Een goede druppellader houdt je accu juist in “ leven.” Vreemd advies.