de verlichting heeft niks te maken met de accu , ook niet met het bijladen hiervan..
tenzij je vanalles verkeerd hebt aangesloten oid..
als je op de accu meet en hij geeft meer volt aan als ie loopt laadt ie gewoon bij en is dus naar alle waarschijnlijkheid je accu gewoon kapot.
dat klopt , dit meet je vanuit de stekker bij de fitting , zonder lamp eraan.
als dat minder dan 12 volt is klopt er iets niet.
als je deze eraf hebt weet je zeker dat deze geen storing geeft ,als ie dan dus normaal 12 volt geeft zonder fitting weet je dat het aan de lamp en/of fitting ligt..
die halogeen lampen rommel is imo een beetje troep ,en de std lampen werken vaak goed.
een los draadje als massa gebruiken en dan eens weer kijken..
je snapt um.ik hoop voor je dat het werktDat snapte ik
Alleen snap ik niet wat ze 'precies' bedoelen met: 'Draadje van blok naar kaal stuk frame, dan van frame naar - pool van de accu'
Dus gewoon 1 draadje van het blok naar het frame, dan een ander draadje van het frame naar de accu?
Sorry dat ik zoveel zeur
Hehe, heb in ieder geval geen verbetering. Zal mijn verbeelding wel geweest zijn, nog steeds 2/3 volt op de stekkertjes, zonder lampjes.
Heb het stekkertje apart ook even gemeten (het stekkertje die splijt naar de 2 lampen) krijg precies hetzelfde.
Accu geeft nog steeds een mooi voltage van 12/12.2 volt met motor uitDus die is uitgesloten naar mijn mening.
Heb ook ergens gelezen dat bij iemand anders een 6 volt lampje zat verstopt waardoor hij haast geen licht kreeg, dit ben ik nu aan het nakijken.
De voorknipperlichten geven overigens een mooi voltage van rond de 10/11 volt als hij brand, op het hoogtepunt zeg maar.
Zal de rest nog even nakijken