Goedenavond,
Sinds woensdag deden mijn knipperlichten het niet goed meer, ze bleven branden inplaats van knipperen.
Dus ik dacht, is een accu probleempjes, heb hem handmatig opgeladen en hij doet het weer.
Dus het lijkt mij dat m'n scooter de accu niet meer oplaad, nu heb ik de accu even nagemeten of het m'n spanningsregelaar kan zijn.
Voltages:
Contact uit: 12,2 V
Contact aan: 12,1 V
Motor aan stationair: 13,7 / 14 V
Bij gasgeven ook rond de 14 V
Het lijkt mij dus dat het de spanningsregelaar niet is?
Maar hoe kan het nou dat ik mijn accu na 2/3 weken handmatig moet opladen?
Overigens word de elektrische start nooit gebruikt.
Alvast bedankt
EDIT: Ik vond ook al dat ik erg weinig licht had en was van plan om een halogeen voorlamp op te halen. Maar nadat ik die nu heb gemeten kom ik erachter dat ik maar 2,5 tot 3 volt krijg op de lampjes voor.
Iemand toevallig enig idee hoe dit komt?
Sinds woensdag deden mijn knipperlichten het niet goed meer, ze bleven branden inplaats van knipperen.
Dus ik dacht, is een accu probleempjes, heb hem handmatig opgeladen en hij doet het weer.
Dus het lijkt mij dat m'n scooter de accu niet meer oplaad, nu heb ik de accu even nagemeten of het m'n spanningsregelaar kan zijn.
Voltages:
Contact uit: 12,2 V
Contact aan: 12,1 V
Motor aan stationair: 13,7 / 14 V
Bij gasgeven ook rond de 14 V
Het lijkt mij dus dat het de spanningsregelaar niet is?
Maar hoe kan het nou dat ik mijn accu na 2/3 weken handmatig moet opladen?
Overigens word de elektrische start nooit gebruikt.
Alvast bedankt
EDIT: Ik vond ook al dat ik erg weinig licht had en was van plan om een halogeen voorlamp op te halen. Maar nadat ik die nu heb gemeten kom ik erachter dat ik maar 2,5 tot 3 volt krijg op de lampjes voor.
Iemand toevallig enig idee hoe dit komt?
Last edited: