Ac Scooter, temperatuur heel hoog

ApriliaFreak

Rijd nu Auto!:)
Ik ben nu ff met een benelli van een kamaraad van mij bezig
het is een lucht gekoelde scooter met de volgende setup:
Evo70cc VDH stage 5
yasuni c20
doppler krukas
evo vario
delta kots
21mm
orginele onsteking
powerfilter enz enz
tp carterkap

maar als hij redelijk koud is loopt hij goed, maar na een tijdje word hij echt gruwlijk heet

niks is meer vast te pakken dan:S
koppeling en alles word echt heeel heet

wat doen jullie met ac scooters hier aan :S
veel aan de koeling valt er niet te doen lijkt me
er zit wel zo'n lucht happer op
 
Advertisement - register to remove this

En AC cilinder wordt ALTIJD gruwelijk heet.. als je t beet pakt burn je je klauwen :D Niets aan te doen.. gewoon zorgen dat de luchtstroom goed is IN je koelkap.. dus ook dat de uitgang van je koelkap groot genoeg is..

Luchthapper werk voor geen meter ofzo.. is meer voor de sier.. is eerder een discussie over geweest..
 
mina/pia?

Uitgang koellucjt vergroten wil wel es helpen. Inlaar kun je weinig doen behalve het roostertje weghalen.

En dat de koppeling en vario erg heet worden heeft natuurlijk geen kont te maken met AC/LC. Pas je carterkap aan. Of je afstelling, want als je koppeling echt zo heet wordt, dan zal ie misschien slippen
 
alles word echt gewoon gruwlijk heet
er zit al een tp kap op
maar echt alles is niet meer beet te pakken
ik wist dat ac heet werd maar zo heet :?
maar het zal wel zo horen dan....
 
je carterkap moet niet zo heet worden hoor. Haal die top kap er anders ff af en boor er wat gaten in. Waarschijnlijk is de koeling dan al stukken beter.

Of je nu ac of lc hebt, dat maakt voor de temp van je carterkap niet uit...
 
Originally posted by Thomas
je carterkap moet niet zo heet worden hoor. Haal die top kap er anders ff af en boor er wat gaten in. Waarschijnlijk is de koeling dan al stukken beter.

Of je nu ac of lc hebt, dat maakt voor de temp van je carterkap niet uit...
dat weet ik wel dat dat niks uitmaakt, maar het is ook niet alleen achter de carterkap wat heet word, echt alles
 
TP deksel koelt echt niks (is mijn mening) leuk die paar gaten, maar je moet gewoon aan de voorkant de boel perforeren en bij de koppeling en aan de achterkant een voldoende uitgang maken.

Ik heb ook een AC Evo en ook al zal die niet te toeren/temp halen als je maat met ze stage 5 tuned etc, maar met me Corsa werd het om een warme dag al KOKEND heet binnen in dat carter. DAt was met dichte kap. Je kon die vario etc gewoon niet beet pakken zonder brandworden.

Nu met evo gedoe enzo, en leuke carterkap, niks aan het handje. Boel wordt warm, maar is zelfs na flink blazen (relatief natuurlijk) gewoon nog beet te pakken. Koeling daar doet gewoon wonderen.
 
Originally posted by /\/ E O /\/
ac-scooters zijn daarom ook niet ideaal om bruut te tunen

duwd zit niet zo dom te lullen. dus een ac sobw scooter is niet bruut getuned? En wat dacht je van DE flower power zip oa? Niet bruut?
 
misschien wel bruut te tunen, alleen de levensduur van zo'n blokkie is veel korter. doordat hij veeeel warmer wordt, en minder goed koelt, kun je er minder lang topprestaties achter elkaar van verwachten!
 
Originally posted by /\/ E O /\/
misschien wel bruut te tunen, alleen de levensduur van zo'n blokkie is veel korter. doordat hij veeeel warmer wordt, en minder goed koelt, kun je er minder lang topprestaties achter elkaar van verwachten!

Als je het goed aanpakt doet een luchtkoeler weinig onder voor een waterkoeler...

En waarom een TP variodeksel kopen als het standaard deksel ook prima is te bewerken??
Er zitten zelfs al vanaf fabriek uitsparingen in die je uit kan frezen, alsof ze bij Minarelli weten dat je die sleuven erin wil maken.
 
hij deed die tp kap erop omdat die mooier is als orgineel niet bewust voor de koeling, maar die tpkap valt ook nog wel wat aan te bewerken :)
 
mina wordt altijd mogolisch heet...zelf een standaard aerox kan ik niet meer vast pakken na een tijdje rijden...
 
Originally posted by Tim
mina wordt altijd mogolisch heet...zelf een standaard aerox kan ik niet meer vast pakken na een tijdje rijden...
jah tuurlijk word het warm, maar dat het echt super heet word hoeft niet, ik heb ook nergens last van met mijn aerox
 
Originally posted by Folkert@MinaRally
TP deksel koelt echt niks (is mijn mening) leuk die paar gaten, maar je moet gewoon aan de voorkant de boel perforeren en bij de koppeling en aan de achterkant een voldoende uitgang maken.

Klopt hlemaal, TP deksel is ook nog een stuk breder waardoor je erg snel met het carter aan de grond komt.
 
ja maar kijk zijn setup, ook al heb je lc wor ddit gewoon nog superheet... met ac helemaal.. je kan wel wat van die kleine dingetjes doen maar dat helpt gewoon niet, hij zal altijd gewoon super heet blijven
 
Back
Top