Aansluiten zonder knipperlichtfunctie

RoyW

New Member
Dag,

ik heb een Yamaha Aerox (2010).
Nu wil ik en nieuw achterlicht plaatsen. 'Achterlicht MBK Nitro, Yamaha Aerox LED Smoke met knipperlichtfunctie'
Ik wil eigenlijk de aparte knipperlichten laten zitten. Omdat ik daar net nieuwe smoked glaasjes op heb gezet.

Maar als ik nu alleen de drie draden geel blauw en groen aansluit, dan doet de elektrische start het niet. Overigens doet achetrlicht en remlicht het dan wel. Ware het niet dat remlicht het alleen doet op de linker remhendel.

Iemand nutige tips en/of gouden ideetjes?
Alsvast dank.
 
Advertisement - register to remove this

Een beetje vreemd dat je elektrische start het niet meer doet sinds de montage van het nieuwe achterlicht.
Als je remlicht het doet, moet ook de stuurspanning aanwezig zijn voor de elektrische start.
Was er bij dit achterlicht een montagehandleiding of op z'n minst welke draadkleur welke functie heeft?
Doet de elektrische start het dan wel als het originele achterlicht gemonteerd zit?

Ware het niet dat remlicht het alleen doet op de linker remhendel.
Dit ligt er waarschijnljk aan dat de remschakelaar van rechter remhevel defect is of werkt het wel als je de oude unit weer aansluit ?
 
Last edited:
Met het oude achterlicht gemonteerd werkt alles wel zoals het hoort.
Dit heb je nog getest nadat je de nieuwe lamp hebt proberen te monteren?
Vermoedelijke lamp.
Het achterlicht kan als volgt aan gesloten worden:
Groen = Massa
Rood = Knipperlicht links
Wit = Knipperlicht rechts
Geel = Achterlicht
Blauw = Remlicht

Excuseer mij als ik het verkeerd heb, maar als je je achterlicht geheel niet monteert dan zou je elektrische start ook gewoon moeten werken.
Uitgaand van het heden en de situatie nu.
- Test die elektrische start eens zonder achterlicht/ knippers aangesloten. (kabeltjes los)
- Test die elektrische start eens met je originele achterlicht en knippers aangesloten.
Lijkt mij een losstaand probleem, wellicht is er een zekering geknapt.


Van daaruit imo verder.
 
Dus alles aangesloten moet het er als volgt uitzien:


Scooterdraadboom Nieuw achterlichtFunctie
ZwartGroenMassa
Blauw/RoodGeelAchterlicht
Geel/GroenBlauwRemlicht
Chokolade BruinRoodKnipperlicht Links
Donker GroenWitKnipperlicht rechts

Mocht je de knipperlichten niet willen aansluiten, hoef je uiteraad de draden Rood en Wit van het nieuwe achterlicht niet aan te sluiten en laat je dus de bruine en groene draad van de scooterkabelboom aangesloten op de originele knipperlichten.
 
Back
Top