aankoopadvies aantal eigenaren

ejdb

New Member
Ik ben met mijn zoon aan het kijken naar een Vespa S van augustus 2012. Bij de RDW zie ik dat hij 2 particuliere eigenaren heeft gehad en daar staan geen zakelijke eigenaren vermeld maar als ik wat verder ga zoeken bij de verzekeringsmaatschappij dan zie ik dat hij tussen die 2 particuliere eigenaren in een periode van 4 maanden nog van 3 bedrijven is geweest. Hij zou nu op de 2e particuliere eigenaar staan ingeschreven en is nu niet verzekerd. Hij staat bij een handelaar op marktplaats die 5 jaar actief is en veel goede recensies heeft. Verder heeft hij veel verschillende Vespa's in de verkoop in verschillende prijsklassen.

Ik heb het telefoonnummer van de verkoper en heb hem ook gesproken. Klonk netjes en betrouwbaar dus wat dat betreft is mijn gevoel wel goed.


Als we morgen gaan kijken dan doe ik uiteraard de standaard checks: chassisnummer, kleur, banden, balhoofd, electra , verlichting, boekjes etc......

Ik zag dus net alleen die drie extra bedrijven als eigenaar en ik vroeg me af wat ik daarvan moet denken??
 

Attachments

  • eigenaren.png
    eigenaren.png
    53 KB · Views: 14
Advertisement - register to remove this

"2e hands Vespa is 2e hands ellende."
Wij hebben diverse Vespa's die inmiddels zeer goed rijden.
Één bij een handelaar gekocht, één particulier, en één bij een scooterzaak in Amsterdam, die was ook zeer vriendelijk........
Ik heb daar in andere topics al eens eerder wat over geschreven.

Nu zijn we zelf zeer technisch en hebben de spullen er voor, dus alles zelf in orde gemaakt, dat heeft wel wat gekost, niet alleen geld, vooral geduld en doorzettingsvermogen, maar ook maar als het door een dealer gedaan moet worden dan was het onbetaalbaar geweest.
En die kunnen het vaak niet oplossen en maken je maar wat wijs.
Het aantal eigenaren zegt mij niet zoveel.
We hebben nu ook een LX (2T) uit 2007 met een verleden van 11 eigenaren !
Maar het ding ziet er onderhuids subliem uit, nauwelijks roest, was een scooter met valschade, dus ook weer eea aan vervangen, maar hij rijdt nu bijzonder goed.

Kijk vooral onder de buddybak, en roest aan de onderkant, als zo'n ding altijd buiten heeft gestaan is dat niet bevorderlijk.
Maak een proefrit en voel dan of de scooter recht wil rijden, draait het stuur makkelijk, geen balhoofdspeling, voorrem inknijpen en de scooter heen en weer duwen.
Balhoofdlagers kosten maar €15,-, alleen het vervangen is veel werk.
Reageert hij goed op het gas, staat van de banden.
Zo'n proefrit is maar een momentopname.
 
Back
Top