Aankoopadvies Piaggio Zip

Marwan

110, 120, 130, geen enkel probleem
Hoi, ik ga dus mijn eerste echte scooter kopen en ik zat te denken aan een snor Piaggio Zip. De vraag is nu, waar moet ik specifiek op letten bij een Zip? Wat zijn zeg maar de bekende onderdelen die snel kapot gaan?

Hier is een beetje wat mijn idee is:
- Bouwjaar tussen 2010-2017
- 25km/h
- €1300 budget
- SP kappen
- Windscherm erbij maar niet verplicht
 
Advertisement - register to remove this

Yup, inlaatspruitstuk kunnen scheurtjes vertonen aan de onderzijde. Maar als hij goed onderhouden is geweest, is het een trouwe scooter. Voor 1300€ kan je zeker een mooie onderhouden op de kop tikken.
 
Ik heb 4 jaar een zip 4t brom gereden en nooit een probleem gehad, motorisch gezien. 1x was de startmotor kapot maar deze zijn niet zo duur.

Ik ben erg fan van de zip, hij heeft mij nog nooit laten staan en deed het altijd goed.

Voor jou budget kan je zeker een mooie 2e hands vinden. Kijk gewoon alles goed na, let op val schades op kappen en remhendels, framenummer en de gebruikelijke dingen. Test ook alles als toeter, groot licht en knipperlicht.

SP kappen kan je altijd zelf nog monteren als je een mooi exemplaar vind zonder SP kappen.
 
Valt er ook af te dingen bij Zip’s? Ik bedoel ik zie heel vaak een bod staan van €1100-1200 bij een Zip van €1300.
Zou het helpen dat als ik langsga en een beetje de minpunten opnoem en zeggen dat ik Max €1100-€1200 cash bij me heb om de scooter ook echt voor die prijs te kopen? Beetje een spel spelen eigenlijk
 
Ja haha dat snap ik ook. Maar ik dacht van: Ik zie op MP weinig Zip’s gaan voor €1000-€1100 van garages zelf, dus hoeveel zin gaat het hebben om zeg maar af te dingen.

Ik zag zelf een Zip(€1300) staan bij een garage waar ik een keer was geweest voor m’n Ludix. Ze zouden hem rijdend krijgen en dat is gelukt maar na 2/3 minuten viel die weer uit. Nu had ik er pas een half jaar later weer tijd voor genomen ivm school. Scooterzaak kan dan excuus gebruiken dat ik er in de tussentijd zelf mee heb gerommeld. Nu heeft de Ludix het weer begeven(door eigen toedoen), ik wil hem zelf in ieder geval repareren tot hoe die was voordat ik er aan knoeide en ik dacht zelf het volgende voor te stellen:

€1200 maar dan inclusief het repareren van Ludix. De kappen zijn eraf dus ze kunnen overal goed bij dus veel tijd zou het niet moeten kosten. Laten we zeggen dat het ongeveer €100 zou kosten om hem te repareren. Dan betaal ik voor de Zip als het ware €1100.

Denken jullie dat dit haalbaar is of niet?
 
Nee snap ik, maar ik wilde gewoon alleen even peilen of jullie het een realistische deal vinden. Jullie kunnen natuurlijk niet praten/beslissen voor de dealer.
 
Ik had voor 1300 euro toch nog wat meer bijgelegd en een nieuwe gekocht. Hoef je ook niks te controleren en heb je tenminste ook nog fabrieks garantie..

Voor een 2ehandse had ik nooit zoveel voor uit gegeven. Is er straks iets toch mis mee, kan je je zelf direct voor je hoofd slaan.

Als je voor 2ehands gaat, zou ik het budget rond de 500 a 700 euro houden.. En de rest als reperatie geld.
Dus ongeveer 500 - 600 euro bij een particulier, en iets meer bij een dealer die je er ook nog garantie erbij geeft.
 
Back
Top