aangehouden! vraag over hoogte boete ..

Status
Not open for further replies.

bartstage6

Well-Known Member
hallo allemaal
ben vanochtend aangehouden toen ik naar mijn werk reed.
ik reed door rood :cool:. daarom zette die me aan de kent.
het probleem is , heb geen certificaat, want ben net 16, en scooter was onverzekerd.
die agent begint allemaal te lullen over door rood rijden enzo en hij vraagt of ik me kan identificeren. ik zeg nee ik heb niets bij me vandaag. zegt die vent wie ben je waar woon je, en waar ben je geboren.
nou tot mijn stomme verbazing ik zeg dat eerlijk :S. en die vent zegt oke dan ga ik het uitzoeken. en ik kon vertrekken. zonder een bon te krijgen of wat dan ook. die agent zei nog wel, ja boete voor door rood rijden is zowiezo 90€. maar ik kreeg geen geel blaadje van een bon mee. hij schreef alleen mijn naam op. maar wat nou het geval is, is dat het geen politie was maar marachaussee.
nu is mijn vraag : denken jullie dat ik nog iets hoor van deze boete. en kunnen ze achteraf nog een boete schrijven voor het niet hebben van een certificaat en onverzekerd rondrijden ?. en zijn er mensen die ongeveer de hoogtes van de boete weten.
mvg bart
 
Advertisement - register to remove this

boetes kan je zo opzoeken, beetje wazig verhaal, hij heeft niks van je, hij moet nu gaan natrekken of alles klopt, hoe kan hij achterhalen dat jij dat ook echt bent ook al heb je alles eerlijk verteld.
 
hij kan niet weten of ik de waarheid heb gezegd.
hij weet mijn naam, adress, een geboorteplaats.
maar zou iemand anders ook op hebben kunnen geven.
als ik uiteindelijk zeg dat ik het niet was, kan die nix. hoop ik tenminste?
maarja of dat zo makkelijk gaat ..
 
je zorgt gewoon dat je kan bewijzen dat jij op dat moment niet op die plaats was en dat iemand anders jou gegevens heeft gegeven. maar ik denk dat je het gewoon als waarschuwing moet zien, marachaussee kan volgens mij geen boetes geven
 
En dat kan hij niet bewijzen zonder te liegen, en dat is fraude, en belemmering van de rechtsgang.
als dat uitkomt wordt de boete nog vele malen hoger.

Maar reken maar dat het een leuk bedrag is. Bent natuurlijk ook een mongool om onverzekerd rond te rijden, en dan nog door rood knallen ook.

Marechaussee kan burgers niet bekeuren nee, maar ze kunnen hier heel eenvoudig melding van maken bij de politie welke dat wel kan.
Anders had ie je direct al meegemogen naar het bureau tot papa of mama je identiteitsbewijs was komen brengen.
Zie het als een waarschuwing, ik vermoed dat je er niets meer van hoort.
 
ze mogen wel boetes uitschrijven. ik heb zoiets ook een keer gehad toen reed ik met 110 langs een flist auto en die kwamen toen achter me aan, moets ok all me gegevens opgeven en kreeg later de gele don thuis gestuurd met vlak daarna de axeptgiro :p
 
Marechaussee kan burgers niet bekeuren nee, maar ze kunnen hier heel eenvoudig melding van maken bij de politie welke dat wel kan.
Is dat zo? Volgens mij kunnen ze dat wel hoor. Hij kan er echter voor kiezen om het burau uit te zoeken. Het is niet verplicht je een geeltje mee te geven, deze kan simpelweg toegestuurd worden.
Aan de ene kant hoop ik dat je een bekeuring krijgt, het feit dat je iemand, dan wel een van ons aan rijd en je bent niet verzekerd kan hele grote problemen met zich mee brengen.
 
Is dat zo? Volgens mij kunnen ze dat wel hoor. Hij kan er echter voor kiezen om het burau uit te zoeken. Het is niet verplicht je een geeltje mee te geven, deze kan simpelweg toegestuurd worden.
Aan de ene kant hoop ik dat je een bekeuring krijgt, het feit dat je iemand, dan wel een van ons aan rijd en je bent niet verzekerd kan hele grote problemen met zich mee brengen.


kom op man, je zit op een scootertuning forum volgens mij rijd je zelf ook wel eens op een opgevoerde scooter elke opgevoerde scooter is onverzekerd!
 
Marechaussee kan burgers niet bekeuren nee,
.

dat weet ik zeker van wel...heb al genoeg bekeuringen gehad van de marechaussee.....járen geleden hebben ze me zelfs ooit een vespa fgenomen die niet verzekerd was...

die kon ik weer op gaan halen als ik 'm liet verzekeren, en langs kwam met m'n papieren..op 't marechausse-bureau..

sterker nog: de marechausse hier heeft zelfs af en toe een rollenbaan tot hun beschikking

kom op man, je zit op een scootertuning forum volgens mij rijd je zelf ook wel eens op een opgevoerde scooter elke opgevoerde scooter is onverzekerd!

ohja ?!
 
ohja ?![/QUOTE]

ja :p
als je scooter is opgevoegd, is ie automatisch voor de politie niet meer verzekerd.

en trouwens als je een aanrijding maakt op een overzekerde scooter of brommer, moet je gewoon zeggen dat je ouders het niet wisten. dat ie van je broer is en dat je hem hebt meegestolen. dan worden de kosten vergoed onder je levensverzekering of hoe die ook heet. dus het is onzin dat je dan alles uit je eige zak moet betalen. spreek uit ervaring want vriend van me schoof eronderuit en knalde tege een geparkeerde auto aan.
 
Denk niet dat je een boete krijgt. ze weten geen eens zeker dat jij het wel was, voor hetzelfde geld had je een andere naam etc opgegeven.

Mocht je een boete krijgen kan je dus gewoon zeggen dat je van niks weet. aangezien iemand ook jou gegevens vals kan opgeven?
 
Denk niet dat je een boete krijgt. ze weten geen eens zeker dat jij het wel was, voor hetzelfde geld had je een andere naam etc opgegeven.

Mocht je een boete krijgen kan je dus gewoon zeggen dat je van niks weet. aangezien iemand ook jou gegevens vals kan opgeven?

precies.
op die toer ga ik :D.
zeg gewoon dat ik van niets wist. mijn broer was er ook bij maar voor hem precies hetzelfde verhaal. en wat ook nog een punt is, is dat hij niet eens weet wie bij welke brommer hoort. hij maakte maar ffkes vlug een aantekening. ik zie het wel.

closed ..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top