Aangehouden —> rollerbank

Vanoss

Member
Na bijna 4 jaar scooter rijden zonder aangehouden te worden was gisteren het geluk op.

Onderweg naar huis zag ik in mijn spiegel een motoragent die mij op precies dezelfde afstand en met dezelfde snelheid bleef volgen, die was dus een meting aan het uitvoeren. Natuurlijk direct gas terug genomen maar het was al te laat, hij had me geklokt op 44 per uur. (Snorbrommer). Ik voelde de bui al hangen en ging er vanuit een WOK melding te krijgen en de scooter opnieuw te moeten laten keuren.

Was het niet zo dat de agent in een goede bui was en met mij de afspraak maakte om komende week op het bureau langs te moeten komen om de scooter dan op de rollerbank te zetten en de snelheid te testen. Erg nette actie als je het mij vraagt. Geen boete oid dus.

Maargoed, nu de vraag: hoe kan ik de scooter het best afvoeren? Op de CDI mag blijkbaar niet, dat horen ze direct wanneer die in de toerenbegrenzer schiet. Dan maar alleen met een vario ring of is er meer nodig?

Het gaat om een BTC Riva, 4 takt met ca 6k gelopen kilometers.

Alvast bedankt.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Als je gewoon een “standaard” CDI erin zet die niet in te stellen is, waarom zou dat dan niet mogen? Je kan hem dan immers niet harder laten lopen.

Ik neem aan dat je een 4 takt hebt?

Of het een varioring moet zijn hangt van het type af.

Een Kymco heeft bijv geen ring maar een soort “bus” met een rand die de vario begrenst ipv een gladde bus die er normaal op zit.
 
Als je gewoon een “standaard” CDI erin zet die niet in te stellen is, waarom zou dat dan niet mogen? Je kan hem dan immers niet harder laten lopen.

Ik neem aan dat je een 4 takt hebt?

Of het een varioring moet zijn hangt van het type af.

Een Kymco heeft bijv geen ring maar een soort “bus” met een rand die de vario begrenst ipv een gladde bus die er normaal op zit.

Dat heb ik dan misschien verkeerd begrepen inderdaad. Er zit nu een begrensbare CDI in, daarbij hoor je het duidelijk wanneer die inde begrenzer schiet. Het is inderdaad een 4 takt ja, BTC Riva.
 
Nou zolang jij hem gewoon terug stelt met de originele onderdelen, kunnen ze je niks maken... Want hij is immers in zo`n staat dat hij op die manier de fabriek heeft verlaten en door de rdw is goed gekeurd voor de open bare weg..

Dus kwestie van sproeier / cdi / vario ring (misschien zitten er nog ergens anders begrenzers in..)
 
Ik denk niet dat nu nog reageren op deze post weinig zin heeft.
Deze post is van 7 april en TS schrijft dat hij volgende week naar het bureau moet.
Ik vermoed dat TS niet direct een WOK heeft gekregen omdat de agent niet helemaal zeker was of de scooter wel echt te hard reed, waarschijnlijk heeft TS het gas teruggedraaid voordat de agent zijn meting kon afronden.
Wel erg jammer dat TS niets meer van zich heeft laten horen, voor wat betreft de uitkomst van het onderzoek!
 
Onder het mom van beter laat dan nooit:

Uiteindelijk heb ik er gewoon een andere CDI in gezet, je hoorde hem duidelijk in de toerenbegrenzer schieten maar volgens de agent was dit geen probleem. Hij heeft een rondje op de scooter gereden, alles was in orde en hij wenste me een fijne dag.

Of de meting uiteindelijk succesvol is geweest weet ik niet, heb er nooit meer wat van gehoord.



 
Back
Top