Aangehouden door een motormuis..

MarkyB

Met een hamer past alles.
Vandaag was het zover, ik ben voor de 8e keer aangehouden. Ik reed op een weg binnen de bebouwde kom, met een snelheid van 70 km/h op de teller van de motoragent. Hier gingen totaal 7 km/h vanaf wat op een netto snelheid kwam van 63 km/h.

Ik mag in de bebouwde kom 30 km/h wat dus betekent dat ik een snelheidsoverschreiding heb van 33 km/h. Op mijn proces verbaal staat geen sanctiebedrag, waardoor ik dus in onzekere weken zal zitten ;)

in de sticky van de bekeuringen staat geen helder bedrag voor een overschreiding van 33 km/h, omdat dit geen overschreiding is van de constructiesnelheid, maar ik ook geen bekeuring krijg voor 33 km/h te snel zoals die in de sticky staat voor auto's.

nu is dus de vraag of ik hier iets aan kan doen (snelheid, of een niet ingevuld sanctie bedrag) en wat zal het bedrag zijn?
 
Advertisement - register to remove this

De mijne met 30km te hard was 125 eurie...
Dus denk dat de jouwe ook zoiets is...

Helaas maarja beetje eigen fout ;)
Naar mijn persoonlijke mening mogen sommige boete's hoger...

Ik deed t op zondag in een industrie-gebied... verlaten ( buiten laser om:( )
Maarja door een woonwijk vind ik erg onverantwoordelijk, stel je rijd een kind aan...

Ik weet t... tklinkt blabla, maar als t gebeurd ben je de lul....

Sorry voor deze preek ;)
 
t was op zo'n binnendebebouwdekomweg waar alle auto's 70 rijden en verder niks boeiends in de buurt is, tis dat het bordje 50 er staat anders zou het zo een 80weg kunnen zijn..
 
mja , regels zijn regels , een bekeuring die is uitgeschreven krijg je bijna nooitd ongedaan gemaakt....

vroeger kon je nog een keer een zaak maken van een verkeerd adres oid , maar tegenwoordig is het gewoon zo dat je hoe dan ook de bekeuring krijgt omdat anders iedereen die 1 letter verkeerd heeft staan zijn boete zou ontlopen , en het is immers duidelijk dat het om jou gaat en niemand anders...
 
-> Verkeer op de weg
-> Bromfiets
-> Verkeersregels
-> Rijsnelheden
-> Te hard rijden binnen de bebouwde kom
-> 31 t/m 35 km/u

Boete: €205
Opmerkingen: Recidiveregeling snelheid
Bij staandehouding wordt bij snelheidsoverschrijding vanaf 50 km/h het rijbewijs ingevorderd en dient proces-verbaal te worden ingezonden aan het parket.
 
Geqxon said:
-> Verkeer op de weg
-> Bromfiets
-> Verkeersregels
-> Rijsnelheden
-> Te hard rijden binnen de bebouwde kom
-> 31 t/m 35 km/u

Boete: €205
Opmerkingen: Recidiveregeling snelheid
Bij staandehouding wordt bij snelheidsoverschrijding vanaf 50 km/h het rijbewijs ingevorderd en dient proces-verbaal te worden ingezonden aan het parket.
Ja dat klopt is van die om site.

Maar je hebt ook nog factoren die meespelen.

Als de OVJ bepaald, dan mag hij volgens mij hem ophogen omdat dit voor jouw al de 8e keer is.

Ik krijg 270€ boete, omdat het mijn eerste keer is, maar weet dus niet hoeveel het voor jouw is, ga maar uit van minimaal 205.

Misschien kan unforgiven ofzo even kijken of het opgehoogd mag worden?
 
Oehw.. Dat is een hoop geld. Wat ik wel vreemd vind, is het feit, dat de overschrijding in km's anders loopt met de auto, dan met de scooter.

Weet iemand die tabellen soms?
 
ik heb vandaag mijn bekeruring binnen gehad, hij kost maarliefst 205 euro :p



OM Boetebase (klik hier om terug te gaan)

Verkeer op de weg
Bromfiets
Verkeersregels
Rijsnelheden
Te hard rijden binnen de bebouwde kom
31 t/m 35 km/u
Boete: €205
Opmerkingen: Recidiveregeling snelheid
Bij staandehouding wordt bij snelheidsoverschrijding vanaf 50 km/h het rijbewijs ingevorderd en dient proces-verbaal te worden ingezonden aan het parket.
 
ik ga maar wat beter op letten, rij ook altijd 70 tussen de auto's binnen de bebouwde kom ( zelfs stuk 4 baans weg). 205 euro is wel veel.
 
Ik ben 2.5 maand geleden bekeurd door undercover politie, volgens hun reed ik 70 waar 30 is toegestaan.
Kan ik die bekeuring nog verwachten?

(aangezien ik bij veel mensen lees dat ze hem al na 1 maand hebben)
 
Ronald Brok said:
Ik ben 2.5 maand geleden bekeurd door undercover politie, volgens hun reed ik 70 waar 30 is toegestaan.
Kan ik die bekeuring nog verwachten?

(aangezien ik bij veel mensen lees dat ze hem al na 1 maand hebben)


ja kan zelfs tot een jaar duren, als het langer dan een jaar is wordt je boete geseponeerd
 
Back
Top