86 op de rollen

green&white

green&white
zoals de titel al zegt, ben ik tegengehouden door de politie op de ring van gent (belgie) daar mag je 50 rijden ik reed +-75 toen de politie me tegenhield. op het politiekantoor op de snelheidsmeter gestaan en max was 86. nu ik heb al gelezen hier op het forum van de boetes maar die zijn niet hetzelfde voor belgie , want ik heb men rijbewijs nog.
brommer is wel voor 30 dagen in beslag genomen!
nu is mijn vraag,
heeft iemand een idee hoe hoog de boete zal zijn?
een 50 DR cilinder word deze ook ingehouden ofniet?
en aangezien ik 18 ben, komt deze verkeersovertreding op mijn strafblad?
thnx opvorant
 
Advertisement - register to remove this

Dat is best kut. Ik mag ( hopelijk ) mijn scooter donderdag weer ophalen, na 30 in beslag te hebben gestaan in Belgie.

Je scooter valt sowieso onder een motorfiets nu. Dus kan je rekenen op een boete voor geen verzekering voor motor + geen motorrijbewijs. Normaal gezien hebben ze je scooter ( omdat je van NL bent ) ergens in Gent bij het politiebureau gezet voor die 30 dagen. Dit is gratis. Nu als ze hem naar een speciaal depot voor inbeslaggenomen scooters hebben gebracht, kan je daarvoor wel een rekening verwachten van +/- 300 euro. Het is eigenlijk zo niet direct te zeggen hoe hoog je boete uiteindelijk zal zijn. Het feit dat je scoot 86 haalde is wel ernstig voor Belgen:) Dus zonder die 300 euro kan je toch wel een boete verwachten van 500+ euro

Qua onderdelen nemen ze enkel de volgens hun 'illegale' onderdelen eraf, maar dit doen ze niet zo vlug.
 
die dr 50 laten ze normaal zitten verder ben je wss wel je uitlaat kwijt boet kan wel mee vallen hoor maat van mij had boete van 500€ ander 300€ dus
 
Ditechist said:
ja 1000+ is daar de normaalste zaak..
belgen die zoiets zeggen kletsen echt zo har duit hun nek.

Zowiezo ga je stallingskosten moeten betalen, an 86 is in belgie echt niet niks.
Ik denk dat ze je scooter gaan molesteren en je een dikke boete geven.
(indien eerste keer zal die boete echt nog meevallen)
 
Ahh je bent Belg, nou dan reken maar op een boete van 800-1200 euro. Dit vanwege de stallingskosten uiteraard.

Sandor het ligt er maar aan. Veel Belgen zeggen dat als je 60 @roller haalt al een boete krijgt van over de 1000, dit geloof ik zelf ook niet. Dit zal ik thans wel zelf gaan ondervinden of het waar is of niet..

Mijn scoot was ook in beslaggenomen...voor 56km/h!! Nja..Morgen maar eens bellen wnnr ik hem terug krijg :cool:
 
keej bedankt iedereen voor de reacties .. ben al beetje opgeluchter nu :)
ikzelf ben inderdaad van belgie, van gent zelfs... khoop dat ik er vanaf ben met een paar verkeerslessen :D
 
neen, opgelucht hoef jij niet te zijn.
je had een begrenzer moeten kopen :X

want nu, als ik eerlijk ben, krijg je een boete, en de scooter krijg je niet meer terug denk ik.
 
Sandor said:
neen, opgelucht hoef jij niet te zijn.
je had een begrenzer moeten kopen :X

want nu, als ik eerlijk ben, krijg je een boete, en de scooter krijg je niet meer terug denk ik.

Nja een begrenzer ...ahaha, dacht je dat ze je scooter afpakken om hem vervolgens daar 30 dagen te laten staan? Bij 50% van de gevallen wordt technisch onderzoek gedaan. Vinden ze je begrenzer dan is het wss byebye scoot + 1000 euro nog eens bovenop de boete =)

Ze zijn echt zeer streng op dit soort zaken.
 
Ik ben vanmorgen ook gepakt, in belgie. Met begrenzer reed ik 32!! (heb nu een euro begrenzer bestelt) mocht gelukkig doorrijden.

Maar denk niet dat ik vaker geluk heb.

Maar even gelijk mijn vraag hier stellen. Ik heb de prop uit me originele uitlaat.
Ik haal dus 75 makkelijk. En nu dadelijk is het de bedoeling dat ik 45 dus haal met begrenzer. Zullen hun evengoed een aanleiding hebben voor hem mee te nemen voor verdere controle? Of gebeurt dat niet zolang je geen terugloop eronder hebt?

(Nog vraag, lange levertijd op een euro begrenzer? vandaag bestelt:) )
 
fuck hun,
als je 45 gaat, is het goed.

dan zeg je, neenee zo zit dat niet hier.
Ik ga 45 wat volgens de wet is, ik heb deze scooter nodig, ik rij legaal
gegroet meneer de politieagent
 
Sandor said:
neen, opgelucht hoef jij niet te zijn.
je had een begrenzer moeten kopen :X

want nu, als ik eerlijk ben, krijg je een boete, en de scooter krijg je niet meer terug denk ik.

boete zal ik idd wss krijgen, maar de brommer krijg ik binnen de 30 dagen terug.boete zal mischien zelf maar voorwaardelijk zijn. vriend van me had ook 86 op de rol met zijn dax ook , en hij heeft geen boete gehad , dus er is degelijk wel hoop. het hangt er gewoon vanaf welke politieagent je had.
 
BlueRandolf. said:
Nja een begrenzer ...ahaha, dacht je dat ze je scooter afpakken om hem vervolgens daar 30 dagen te laten staan? Bij 50% van de gevallen wordt technisch onderzoek gedaan. Vinden ze je begrenzer dan is het wss byebye scoot + 1000 euro nog eens bovenop de boete =)

Ze zijn echt zeer streng op dit soort zaken.

de politie heeft 30 dagen de tijd om een technisch onderzoek te laten. doen ze dit al na 20 dagen krijg ik hem terug na die 20 dagen. en als ze in dat onderzoek een begrenzer vinden is de boete inderdaad nog zoveel maal hoger. maar je scoot krijg je zowiezo de eerste keer terug
 
Ok,

Ben vandaag mijn scooter weer gaan halen.
Wat een kutmongolen, die wouten daar :/ Ik moest met een aanhangwagen de scoot meenemen, rijden mocht niet. Nu heb ik een blad gekregen die gericht is naar een dealer. Ik moet dus binnen 7 dagen de scoot laten afstellen op 45. De dealer moet dan dat blad invullen...
Nu heb ik ook een proces-verbaal erbij gekregen, nu komt het grappige...daar staat zo op;

Proces-verbaal van WAARSCHUWING. Vaststelling van een lichte, niet opzettelijk begane wetsovertreding waarvan kan nagegaan worden of de overtreder nadien zijn verplichtingen is nagekomen.

Nu interpreteer ik dit toch als; Je krijgt enkel een waarschuwing, geen boete :p Nja dat zou pas grappig zijn :cool:

Ze hebben btw geen technisch onderzoek uitgevoerd :p
nja wss omdat de scoot gewoon 56 liep.
 
Back
Top