Rollen in Limburg, België

SkiP000

we all c the tarmac
Heeft iemand enig idee op ze in Limburg (België) scooters nog op de rollen mogen zetten ? Als ze bv na school er staan ? Want ik heb al verschillende keren gehoord dat dit niet meer mag, maar vandaag heb 'k waarschuwing gekrege, en reden vandaag verschillende flikken voorbij ...
Nu heb 'k schrik om volgende paar dagen nog naar school te gaan met brommer, duz als iemand hier iets van weet of het MAG of NIET MAG..
plz let me know :)
grtzzz
 
Advertisement - register to remove this

ja, dit mag gewoon.

Ze mogen je wel niet uit de les komen halen om je scooter even op de rollen te zetten, maar gewoon rollen net vóór of op het schoolterrein (met toelating vd school) mag, ja.
 
Ik heb eens gehoord dat ze Nederlandse scooters niet op de rollerbank mogen zetten, omdat deze gemaakt zijn volgens Nederlandse richtlijnen en niet Belgse?
 
dat heb je fout
je scooter moet gewoon voldoen aan de eisen die de regering van dat land eraan stelt
kom je met belgische scooter in nederland dan moet deze volgends de nederlandse omschreven regeling lopen en visa versa
 
auto is weer heel ander verhaal
en natuurlijk mag je wel in een land rijden met et stuur aan de andere kant dan normaal zolang de auto verder maar aan de eisen voldoet en je je aan de geldende verkeers regels houd in dat land dan is er niks aan de hand, maar dit gaat over scooters:)
 
Zo denk ik er eig ook over .. als je je scooter opvoerd moet je ook maar mans genoeg zijn om de gevolgen te dragen .. mits er iets zou gebeuren.
 
In België zie je mij NOOIT meer met een opgevoerde scooter rijden..
Met een standaard scooter zou ik het nog niet eens meer doen..
Boven 53 km/u @ roller en je mag hem 1 maand inleveren.. Belachelijk!
 
De gevolgen neem ik er wel bij ..
Ma 'k vroeg me gwn af of 't nog mag of niet, want ik hoor zoveel verhalen erover ...

Paar weken geleden is een vriend van me nog op de rollen gezet.
Ze doen het nog wel, wrs mag het ook nog gewoon dan (veronderstel ik :p)
 
Back
Top