Rollen

Dominik

Well-Known Member
Ik ben vandaag na het school tegen gehouden en ik moest mee om op de rollen te gaan,
op de kilometer teller hield hij altijd max 70km/h nu haalt hij op de rollen 91 (met correctie (zeggen ze))

ik ben hem voor 1 maand kwijt, maar wat volgt er nu nog? een boete? en hoeveel zou deze zijn? en kan ik dit aanvechten en gelijk krijgen?
 
Advertisement - register to remove this

Volgens mij verschilt dit weer per gemeente maar:

In Nederland, bij onze gemeente geld: 74 op roller met correctie is papieren kwijt. Het kan zijn dat ze je snelle spul (uitlaat bijv.) eraf halen en je hem terug krijgt incl. een boete.
 
Hoe werkt een rollerbank eigenlijk? is dit dmv vermogen? het wiel draait en laat de 2 rolletjes draaien met een bepaalde kracht = snelheid van de rollerbank?

want een gilera dna is een van de zwaarste bromfietsen, hij weegt 'leeg' maar 'slechts' 105kg, geraakt 1l olie in, 9l benzine en ong een liter koelvloeistof, en dan heb je nog een koffer die altijd mooi vol zit bij mij met, handschoen, sleutels, banden reparatie set, pomp, jas, enzo voort :p

maar ik had gelezen dat de meeste bromfietsen rond de 1 - 1.5kw zitten,
op het Gelijksvormigheidsattest van mijn DNA staat 3.5kw o__o


En hij haalt 70km/h hier op de straat (mooi stukje asvalt en een klein beetje berg af)
op echt vlak haalt hij 64 - 67 (hangt vna wind af :p) maar dit haalt hij op 6500 - 7000toeren en verder wilt het niet, maar als je hem op de poot zet en gas opendraait (zonder weerstand haalt hij 10000 - 11000 toeren)
tijdens de rollerbank ging hij tot 12000, en als je weet dat mijn toerenteller op 13000 stopt en dat 10000 al rood is, klopt dit wel?
Ben met zelfde brommer en zelfde onderdelen (enkel riem vervangen door zelfde) en vorige keer 2 - 3 weken terug haalde hij 53... Maar meneer de agent geloofde mij niet, staat dit niet ergens in een bestand of database?


een dna weegt veel dus je kan nooit die weerstand halen met ene rollerbank en een rampzalige correctie van 8km, kan ik dit niet aanvechten en hem laten meten op een testbank, die wel deftig werkt?
 
Back
Top