80km scooter kwijt?

Advertisement - register to remove this

Is moeilijk te zeggen, afhankelijk van de rollerbank, agent die erop zit e.d. In de meeste gevallen zit je wel onder de grens, je rijd ongeveer 70/75 echte km/h. Wel een flinke boete :)
 
dan moet je maar eens goed rondkijken op het forum dan zul je overal zien dat ze al wel in gebruik zijn genomen en sterker nog dat de oude niet eens meer gebruikt mogen worden.
 
ik heb gehoord dat ,vanaf 65 km/u kan hij idd in beslag genomen worden, dus denks bij 80km/u dat je weinig kans hebt dat je door mag rijden:S

ik moet er zelf niet aan denken nu dat ik er op moet met mijn evo 50 :X
 
Voor zover ik weet ben je je scooter niet gelijk kwijt.

Hier iets van een ander forum:

Aidix said:
Nou zal ik jullie dan maar voorzien van de nieuwe regels :emo:

De regels zijn een combinatie van:

http://archief.om.nl/beleid/beleidsregel.php?vv=0&cid=15&rid=323
en
http://archief.om.nl/beleid/beleidsregel.php?vv=0&cid=15&rid=296

Heb je geen zin om het hele verhaal te lezen? Scroll dan snel naar onderen, naar de simpele zielen versie!!!

"Op grond van art. 5.6.8, lid 1, VR moeten bromfietsen (daar worden snorfietsen onder begrepen) bij voortduring blijven voldoen aan de op het kentekenbewijs of in het kentekenregister vermelde maximum constructiesnelheid, vermeerderd met 5 km/h. Voor de eenvoud en duidelijkheid is door de wetgever gekozen voor een voor de verdachte/betrokkene voordelige marge van 5 km/h, onafhankelijk van de maximum constructiesnelheid. Hiermee wordt voorkomen dat tegen bestuurders bromfietsen die geheel conform de eisen zijn toegelaten tijdens een controle van de permanente eisen verbaliserend wordt opgetreden."

Vanaf 50km/h gaan ze dus rekenen, maar:

"Gegeven de grote pakkans is het niet aangewezen iedere brom- en snorfiets in beslag te nemen indien niet is voldaan aan de door de constructie bepaalde maximumsnelheid (De voor inbeslagneming geldende voorwaarden staan vermeld onder C6)."

het is niet de bedieling om bij iedere pisboete je apparaat in beslag te nemen.
Dat gebeurt alleen bij 3e recidive binnen 2 jaar van een strafrechtbekeuring:

"De geconstateerde maximum constructiesnelheid van het voertuig bedraagt meer dan de op het kentekenbewijs of in het kentekenregister vermelde maximum constructiesnelheid, vermeerderd met 5 km/h, terwijl de overschrijding van de maximum constructiesnelheid onder strafrecht valt.
Er is sprake van een door dezelfde verdachte voor de derde keer begane onder strafrecht vallende overtreding van art. 5.6.8 VR binnen een tijdbestek van twee jaar
"


En hoe zat het ook weer met die in beslag genomen kentekenpapieren?

"Om het aantal invorderingen van deel Ia van het kentekenbewijs van brom- en snorfietsen te limiteren wordt het kentekenbewijs slechts ingevorderd indien een onder het strafrecht vallende overtreding van de maximum constructiesnelheid wordt geconstateerd.
Controle van de maximum constructiesnelheid is met de bromfietsrollentestbank een eenvoudige zaak. Ter voorkoming van een overvloed aan door de RDW te keuren brom- en snorfietsen geldt voor brom- en snorfietsen dat het ingevorderde deel Ia van het kentekenbewijs pas naar de RDW kan worden opgestuurd indien niet binnen de daarvoor geldende termijn van vier weken bij de politie wordt aangetoond dat het voertuig in overeenstemming is gebracht met de bij of krachtens de wet gestelde eisen.
"

Dus alleen bij een strafrechtovertreding kan je papierzooi in beslag worden genomen. En dan nog krijg je altijd 4 weken de tijd om je bromsnor weer standaard te maken en bij het bureau te laten zien.

En die strafrechtbekeuring? Dat was en blijf 65km/h gecorrigeerd. Maar hoe hard mag je scooter voordat je over de 65 op de nieuwe rollenbrank gaat?

Gemeten: 70 km/h
Correctie: 7 km/h
Resultaat: 63 km/h

Gemeten: 74 km/h
Correctie: 8 km/h
Resultaat: 66 km/h

Kortom als hij ongeveer 72km/h 'kan' dan heb je 65km/h op de bank, en val je onder strafrecht.


Dus nog even voor de simpele zielen:
-Onder 72 echte KM/H krijg je alleen een boete.
-Boven 72 echte KM/H moet je je scooter std maken en binnen 4 weken op bureau laten zien anders moet je voor een echte herkeuring naar het RDW.
-Voor de derde keer in 2 jaar 72km/h of meer en hij wordt in beslag genomen.

t/m 65km/h = 50 euro

Daarboven: zie tabel

300crpf.jpg

En zie ook dit krantenbericht:

brommerding.jpg


Duidelijk denk ik :)
 
wat ik dan wel weer raar vind is dit: Het apparaat simuleert elke weerstand.

Dus als oom agent de pik op je heeft kan die de weerstand op nul zetten en vrolijk je scooter inladen... Belachelijk!
 
kvind zowiezo heeeel erg raar dat ze niet meer op de scooter moeten zitten! teminste dat heb ik gehoord...

hoe kan je dan ingodsnaam de Exacte snelheid meten:S
 
van de week was er rollebank dus alle scooter liepen netjes op de mijne na ik liep de test bank uit met 1volstot gas hij zij dat ik mazzel heb want de nieuwe rollerbank gaat veder en dan kunnen ze hem veel makkelijk in beslag nemen boven de 80km eerst x is boet van 240/260euro 2 x zelfde en 3x krijg je hem nooit meer terug wat de agent zij
 
ik had het er laatst over met iemand, HOe kunne ze nou De scooter zelf Voor altijd in beslag nemen?! t zijn toch jou eigendommen?! zolang hij natuurlijk niet gejat is!

dat ze de opgevoerde spullen afnemen begrijp ik omdat het ook overal staat aangegeven dat het niet mag gebruikt worden op de openbare weg!...

hoe denken jullie hierover?
 
Te machtig dit :D

Ik ben dus aangehouden en mocht als 2de doodleuk de nieuwe rollebank testen (sjiet 8P)

Krijg ik nu net post binnen van de politie. Ik dacht dus dat het een waarschuwing was. Wat blijkt dus:

Geachte mevrouw/meneer,

Onlangs heeft het Centraal Justitieel Incasso Bureau u een beschikking gezonden met bovengenoemde beschikkingsnummer.

Inmiddels is gebleken dat de door de opsporingsinstantie gebruikte technische apparatuur niet aan de voorschriften voldeed. Het Openbaar Ministerie heeft daarom besloten bovengenoemde zaak definitief in te trekken. U kunt de zaak hiermee als afgedaan beschouwen.

Mocht het sanctiebedrag inmiddels door u zijn voldaan, dan wordt het bedrag teruggestort. Dit kan enige tijd in beslag nemen.

Het beschikkingsnummer vermeldl op de aanschrijving bevat voorloopsijfers die niet in deze brief geneomd worden.

Ik bied u mijn excuses aan voor het veroorzaakte ongemak.

Hoogachtend,
de directeur van het Centraal Justitieel Incasso Bureau,
namens deze,



L. Harmsma
hoofd afdeling Informatie



Zo mogen ze me wel vaker controleren hahahaha. Zei al 100 x dat die meting niet deugde en dat ze hem ook nog eens vierkant verkeerd deden 8P.
 
echt wel :D. zou al bezwaar gaan schrijven maar nu niet meer nodig :p.

Ding deugt gewoon echt niet. 47 met een gilardoni 74 cc, 17,5, malossi vario, hpi en c20... En niet eens een begrenzer... Als ik weer word aangehouden zal ik ff zien hoe ze het dan doen.
 
Ze weten wel dat er een 70 onder zit omdat hij paar meter van het bureau woont 8P. Dus doen ze niks meer aan. Kreeg alleen boete voor verkeerde kenteken of zo en knipperlichten.
 
Ach jah, hij moet blij zijn dat ie daar alleen maar boete voor gekregen heeft. Heeft daar ook nachtje geslapen die scooter van em. Frame nummer is erg moeilijk leesbaar dus wouden ze alles na checken. Dat is ook allemaal nog goedgekomen dus hij mag niet klagen, en ik al helemaal niet meer :p.
 
ik heb trouwens gehoord dat de nieuwe rollerbanken tot niet goed gekeurd zijn en dus niet meer gebruikt mogen worden;) das wel chil, tijdje geen bankjes:p bij vriend is ook al een boete ingetrokken! of ouwe banke terug komen weet ik niet! hoop t niet en dat ze er een heletijd over doen om een nieuwe te ontwikkel:)
laterz
 
heey

ik ben dus vandaag opd e roller bank geweest met een mhr team heb normaal naast r1 teller 126 km max nou ik op roller geen begrenser ik dacht f*ck ben de lul nou nee op roller 73 gecorgeert klopt dus geen ene moer van:S

ben wel blij was trouwens in amsterdam op zo een nieuwe rollerbank
 
Back
Top