80cc malossi afstellen

Mag ik vragen hoe hard hij nu loopt? Mijn 80cc word er ook opgezet nu in combinatie met die draadloze begrenzer, alleen zonder naraku nokkenas ivm de garage zegt dat ze niet zo kwalitatief zijn alleen voor 'n hogere top. Liep met de 50cc 60 op de gps met die cdi.
 
een nokkenas is ook koppel, wel bij een bepaald toerental dat wel, ik rij max 55 a 60 dat is tot hoever die cdi kan gaan, maar gaat me vooral om de koppel, zit nu 8,4 gram in, witte veer, sproeier 84, rubber uit me luchtfilter eruit, en deels groter gemaakt de intlaat
 
een nokkenas is ook koppel, wel bij een bepaald toerental dat wel, ik rij max 55 a 60 dat is tot hoever die cdi kan gaan, maar gaat me vooral om de koppel, zit nu 8,4 gram in, witte veer, sproeier 84, rubber uit me luchtfilter eruit, en deels groter gemaakt de intlaat


Ah oké hook dat ik verschil zal merken zonder die nokkenas tegenover mijn 50cc, maar hij gaat niet harder dan 60? Mijn 50cc liep al 60 hoopte dat die draadloze begrenzer met 80cc wel iets harder zou gaan, zit zelf nog een multivar in bij mij.

Je bedoelt dat rubber vanaf je lucht filter ja je spruitstuk eraf gehaald. Dat heb ik al gedaan ja, en in hoeverre heb je het gat groter gemaakt van de invoer van het filter, het gewoon eruit gevijld?
 
die cdi met begrenzer gaat tot max 60km, dus ook een 80cc, multivar ging ie bij mij juist kutter lopen, dat rubber eruit gehaald en toen met een dremeltje het gat iets groter gemaakt, ik had een erge dikke dip onderin, dat eruit en gat groter meer lucht, en nu trekt ie zonder dip weg
 
die cdi met begrenzer gaat tot max 60km, dus ook een 80cc, multivar ging ie bij mij juist kutter lopen, dat rubber eruit gehaald en toen met een dremeltje het gat iets groter gemaakt, ik had een erge dikke dip onderin, dat eruit en gat groter meer lucht, en nu trekt ie zonder dip weg

Vreemd met de multi var? Had hem ook met m'n 50cc en het liep top daarmee? Zal natuurlijk wel per scooter verschillen. Zal zeker wel verschil merken zonder naraku nokkenas toch van 50 na 80cc?

Denk dat het van de cdi ook natuurlijk geluk is, zie ook vaker filmpjes van scooter met dezelfde begrenzer die 65/75 lopen in die range.
 
Last edited:
Vreemd met de multi var? Had hem ook met m'n 50cc en het liep top daarmee? Zal natuurlijk wel per scooter verschillen. Zal zeker wel verschil merken zonder naraku nokkenas toch van 50 na 80cc?

Denk dat het van de cdi ook natuurlijk geluk is, zie ook vaker filmpjes van scooter met dezelfde begrenzer die 65/75 lopen in die range.
de cdi is begrenst op een bepaald toerental, die met begrenzer ingebouwd, hij zou maximaal 50 a 60 moeten kunnen gaan ermee
Post automatically merged:

Vreemd met de multi var? Had hem ook met m'n 50cc en het liep top daarmee? Zal natuurlijk wel per scooter verschillen. Zal zeker wel verschil merken zonder naraku nokkenas toch van 50 na 80cc?

Denk dat het van de cdi ook natuurlijk geluk is, zie ook vaker filmpjes van scooter met dezelfde begrenzer die 65/75 lopen in die range.
je zal het wel merken, kwa koppel, maar wil je er alles uit halen dan zal je ook de nokkenas moeten vervangen, aub geen naraku erin die breken nogal vaak af bij de lager, wat resulteert in een kapot blok, malossi cilinder en malossi nokkenas samen monteren
 
de cdi is begrenst op een bepaald toerental, die met begrenzer ingebouwd, hij zou maximaal 50 a 60 moeten kunnen gaan ermee
Post automatically merged:


je zal het wel merken, kwa koppel, maar wil je er alles uit halen dan zal je ook de nokkenas moeten vervangen, aub geen naraku erin die breken nogal vaak af bij de lager, wat resulteert in een kapot blok, malossi cilinder en malossi nokkenas samen monteren

Dankjewel voor alle info, ik ben zelf voor de top performance gegaan ivm ik een gietijzeren wou zodat ik 'm niet eerst 4/5km warm hoef te rijden.

Zal dat lekker lopen met een malossi nokken as?

Scooter komt aanstaande vrijdag terug van de garage, dus bij de volgende onderhoud beurt zal ik wel de malossi nokkenas erop laten zetten dan.

misschien kan ik je wat filmpjes doorsturen van mensen die 'n stuk harder gaan met die begrenzer? Mijne liep zelfs 62 op gps met de 50cc.
 
meestal is me cilinder wel warm na 2 a 3 km rijden, aluminium warmt heel snel op dat is wel een voordeel

Hier staat wel tegenover dat je een aluminium cilinder langer moet laten warmlopen, terwijl je met een gietijzeren cilinder vrij snel vol gast kunt geven, is wat ik overal lees daarom was ik voor 'n gietijzeren gegaan.

Malossi nokkenas zal wel goed gaan met 'n top performance lijkt mij dan. ivm beide cilinders identiek zijn aan performance ivm 4t geen spoel poorten heeft etc
 
die cdi met begrenzer gaat tot max 60km, dus ook een 80cc, multivar ging ie bij mij juist kutter lopen, dat rubber eruit gehaald en toen met een dremeltje het gat iets groter gemaakt, ik had een erge dikke dip onderin, dat eruit en gat groter meer lucht, en nu trekt ie zonder dip weg
Ik weet niet hoe je daarop komt maar de eurobegrenzer laat 10 duizend toeren toe, met een 4t moet je al niet boven de 8600 komen, dan ga je trekkracht verliezen.
 
80cc dan grotere carp /lengte snaar/checken binnen rotor magneto voor 4t/ nos installatie geeft ook net beetje meer power
 
Persoonlijk heb ik goede ervaring met helemaal standaard vario, gewichtjes en veren, en sproeier 80, en oranje CDI plus naraku nokkenas.
Ik raad je af om met 0.15 mm op de uitlaatklepspeling te gaan rijden, en de inlaat .15 mm aan te houden.
Met een 80 cc heb je een idioot hoge compressie, en behoorlijk meer hitte vorming.
Maar misschien is het wel zo dat hoe kleiner de klepspeling is, des te langer de klep zijn hitte aan de cilnderkop kan doorgeven.
Zouden ze bij Malossi dan toch een goed advies geven?
Waar is klepspeling eigenlijk goed voor??!!
 
Dit topic is uit 2022.

Binnenrotor op 4t, nos installatie. Aha oke dan. o_O
Post automatically merged:

Met een 80 cc heb je een idioot hoge compressie, en behoorlijk meer hitte vorming.
Is dat zo? Waarom zou meer compressie voor meer hitte zorgen?
Maar misschien is het wel zo dat hoe kleiner de klepspeling is, des te langer de klep zijn hitte aan de cilnderkop kan doorgeven.
Precies andersom.
Waar is klepspeling eigenlijk goed voor??!!
Vraag je dit serieus?
 
Last edited:
@WEBRacing :Ik hoor van alles langskomen over klepspeling, maar ik lees er geen overwegingen bij.
Hoe meer klepspeling, hoe langer het contact dat de klep heeft met de cilinderkop. En dat is goed voor de warmte afgifte. Dat gaf ik verkeerd aan inderdaad.
Daarnaast zet een klepsteel uit, en met een beetje speling blijft ie dan toch sluiten.
Een hogere compressie zorgt voor een betere, dichtere, vulling, waardoor de ontbranding beter wordt, en het vermogen vergroot. Voor mij is het logisch dat de temperatuur ook omhoog gaat.
Nou heb ik het zelf ook weer op een rijtje.
Kun je deze reactie wel goedkeuren? :D
Ach toch, zit ik een paar jaar verkeerd.........
 
Last edited:
Back
Top