Piaggio 4T Malossi of Polini 80cc?

TythorZeth

Well-Known Member
Beste leden,

Ik zoek naar tips over de setup die ik van plan ben aan te schaffen. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Ik ben in het bezit van een goed onderhouden volledig onbegrensde Piaggio Zip 4T 2v uit 2016 (eerste eigenaar), met ruim 7500km op de teller. Ik wil graag meer trekkracht. Daarom twijfel ik tussen een Malossi of Polini 80cc. Deze zijn respectievelijk van aluminium en gietijzer. Ik heb gezocht naar de voor- en nadelen, maar zie door de bomen het bos niet meer. Die van Malossi heeft een wand die heel sterk is, waardoor de overige onderdelen sneller slijten? Welke zouden jullie aanraden?

Daarnaast vroeg ik me af of een Naraku nokkenas nou echt kwalitatief veel minder goed is, want het scheelt zo'n 100 euro met de Malossi nokkenas. Mijn dealer adviseerde de Malossi nokkenas, omdat de Naraku nog weleens breekt. Dan denk ik, dan kan die twee keer breken en ben ik alsnog goedkoper uit. Of gaan er dan ook andere onderdelen kapot?
 
Advertisement - register to remove this

Kwa prestaties maakt het niks uit op een 4-takt, zelf een NCY cilinder als die er voor zou bestaan is even snel..

Ten eerst snap ik niet waarom je bij malossi of polini kijkt.. Beide cilinders zijn veelste duur.. Zo`n cilinder mag hoog uit 80 euro kosten..

Zou zelf eerder een DR of een top performances of HRR nemen die goedkoper zijn.
 
Hey, thanks voor je reactie. Ik heb op meerdere plekken gelezen (o.a. die FAQs van het oude dode forum) dat zulke merken kwalitatief veel minder goed zijn (m.u.v. Top Performances). R70 van Revolution70 zou veel goedkoper zijn, maar kwalitatief ongeveer hetzelfde als Malossi/Polini, maar daar is sinds 2014 niet meer aan te komen. Volgens jou maakt het dus niet zoveel uit welk merk je neemt? Heb je nog een voorkeur voor de merken die je noemt, en waarom? Daarnaast nog een vraag, hoelang zou men gemiddeld met die cilinders kunnen doen? Moet ik dan denken aan 5k? 10k? 20k? 5k km is best een duur grapje. Ik rij best duurzaam, altijd eerst de motor even opwarmen. Helaas wel een stadsvoertuig.
 
40-50k moet zeker wel te halen zijn als goed onderhouden word. En als je geluk hebt nog wel 60k.. Maar het probleem is dan niet meer zo de cilinder die het probleem is, maar de lagers die aan een einde komen.
 
Back
Top