80cc malossi piaggo zip 4t 2v

marcelMHR rox

Well-Known Member
Goeiedag, ik heb sinds kort de volgende setup eronder
malossi 80cc 2v
malossi nokkenas
malossi multivar met witte drukveer
malossi torque driver
malossi vertanding 15/47
klepspeling zowel in als uit op 0,10 zoals malossi aanbeveelt
sproeier 84, stationer sproeier 38 ipv 35, wellicht een probleem? bij 50cc liep dit beter
cdi bobine ontgrenst met begrenzer met afstandsbediening
polini vertandings deksel volledig gelagerd
motorblok olie castrol racing 5w40
vertandings olie malossi racing 75w90
complete blok is 480km terug volledig gereviseerd, ook de carburateur is nieuw, deze setup hierboven sinds 2 dagen

nou is het volgende, hij start goed, zodra ik gas geef hoor ik een fluitend geluid van achteren komen, ik zit sterk te denken aan het volgende

me kickstartdeksel lager wellicht? me deksel komt ook er moelijker op nu sinds die polini vertandings deksel erop zit
me distributie ketting spanning te strak? heb hem een tandje strakker handmatig
nokkenas lager? die heb ik erop geperst met de bandschroef, uiteraard met een passend dop op de lager zodat niet het lager kapot kan gaan
trekveren te slap? all kan ik hier weinig over vinden over trekveren veranderen op een 80cc

krukaslagers sluit ik uit aangezien ik 480km probleemloos heb gereden met de 50cc orgineel, wel te zeggen dat deze 50cc snel olie ging gebruiken en kleine vege heeft op de zuiger, onder andere me reden om gelijk er een 80 op te zetten
 
Advertisement - register to remove this

polini vertandings deksel volledig gelagerd.

Snap niet wat hier het nut van is op een 4takt scooter.. Het is geen 2takt race scooter.
Wellicht zal er wel iets aanlopen wat niet origineel is.
 
polini vertandings deksel volledig gelagerd.

Snap niet wat hier het nut van is op een 4takt scooter.. Het is geen 2takt race scooter.
Wellicht zal er wel iets aanlopen wat niet origineel is.

zou kunnen, bij de beschrijving stond dat het geschikt is zowel voor 2t als 4t, verder zit er geen verschil in kwa de vertanding bij een 2t als 4t geloof ik
Post automatically merged:

zou het kunnen omdat de malossi vertanding recht is ipv van schuin als orgineel dat ik dus meer herrie heb tijdens het rijden als zowel gas geven bij stilstand?


vergeten te melden er zit 6,5 gram rollen in
 
Last edited:
net met 7,2 gram gereden, dat ging all iets beter, daarna met de orginele drukveer, ging ook iets beter, maar nog steeds kan ik niet harder dan 40km
 
ik zit nu op 10 gram, orginele snaar, en een groene druk veer 60% sterker dan orgineel, trekt goed alleen nog een dip in het begin vanuit stilstand, lijkt alsof ie schokt en stottert?
 
Back
Top