80cc malossi afstellen

marcelMHR rox

Well-Known Member
Goeiedag, ik probeer all geruime tijd me 80cc malossi af te stellen, maar word er aardig gek van, dit is wat er momenteel in zit
Malossi 80cc
Malossi nokkenas
Malossi multivar met 10 gram
Origenele snaar/ dit word een malossi special belt
Malossi torquedriver
sproeier 84
Malossi groene drukveer
Cdi/Bobine unit van begrenzer.nl

nou trekt ie aardig op met dit, zodra ie nog koud is, zodra ie alsmaar warmer word, en ik vanuit stilstand volgas wil wegrijden, Houd ie even in/ komt traag op gang
Nou heb ik 6,5gram en 7,2 gram geprobeerd met een witte drukveer, en 8,4 gram en 9,3 gram geprobeerd met een groene drukveer, eerste geval heel veel toeren, teveel naar mijn idee, en met de tweede ook veel toeren iets teveel naar mijn idee, toen even geswitch van de groene drukveer naar die witte, kwam ik geen ene meter vooruit

nou zit ik te denken aan me trekveren wellicht? moeten die zwaarder?
v snaar wellicht shimmen?
 
Advertisement - register to remove this

ik ga ook die cilinder halen met het nokkens as en de varioteur dus deze post houd ik even in de gaten voor als jij een goede afstelling weet.

maar het nadeel van een 4t is dat die tenopzichte van een 2t sloom is het is en blijft een scooter.
 
toch vrij veel mensen die met een 80 rijden, maar niemand die iets weet hoe ze die kitjes moeten afstellen?, heb nu 7,5 gram witte drukveer, orginele trekveren, malossi snaar 1 shimringetje, trekkracht is nagenoeg weg, met witte trekveertjes trekt het ook niet echt lekker weg veel stugger
 
Elk blokkie reageert toch weer ff wat anders, ook al zijn ze het zelfde. Probeer anders een malossi gele drukveer en omega goude trekveertjes. En zet je originele vario er gewoon weer op met originele V Snaar. Qua rollen zit goed.
 
waarom orginele vario en snaar? multivar moet gewoon werken toch? helemaal op een 80cc, gele drukveer lijkt mij weer te sterk, kan ze trouwens ook niet vinden online voor piaggo, trekveren, had wel hiervoor ook die multivar op me 50cc maar dat reed kut, maar juist op een 80cc zou dit voordeel moeten opleveren?
Post automatically merged:

Elk blokkie reageert toch weer ff wat anders, ook al zijn ze het zelfde. Probeer anders een malossi gele drukveer en omega goude trekveertjes. En zet je originele vario er gewoon weer op met originele V Snaar. Qua rollen zit goed.
welke sterkte staat omega goud in vergelijking met malossi? wit of geel, heb momenteel alleen wit, heb zelf vroeger ook alleen met malossi trekveertjes gewerkt
 
Last edited:
Elk blokkie reageert toch weer ff wat anders, ook al zijn ze het zelfde. Probeer anders een malossi gele drukveer en omega goude trekveertjes. En zet je originele vario er gewoon weer op met originele V Snaar. Qua rollen zit goed.
Heb nu orginele vario en v snaar erin, met 7,5 gram witte trekveren en orginele drukveer

rijd all een stuk beter, alleen vanuit stilstand weg rijden nog steeds een kleine dip, begin toch te twijfele of dit een sproeier probleem is? En denk wellicht toch misschien die witte drukveer ipv orgineel?
 
Heb nu orginele vario en v snaar erin, met 7,5 gram witte trekveren en orginele drukveer

rijd all een stuk beter, alleen vanuit stilstand weg rijden nog steeds een kleine dip, begin toch te twijfele of dit een sproeier probleem is? En denk wellicht toch misschien die witte drukveer ipv orgineel?
hoor je een geluid alsof die verzuipt want dan is je sproeier te groot.
 
hoor je een geluid alsof die verzuipt want dan is je sproeier te groot.
Lijkt alsof ie zich verslikt en hij hikt ff, heb het ook alleen vanuit stilstand met gas geven of volgas geven vanuit stilstand, 84 zou toch goed moeten zijn op een 80cc? 82 lijkt me te klein
Post automatically merged:

Zou ik de stationer sproeier kunnen vergroten van 35 naar 38?
 
Last edited:
Je kan sproeier 86 proberen. Ik denk dat je je stationair sproeier zo moet laten.
Nog groter dan 84? Monteer morge wel even dan een 86, had dit probleem ook bij me 50cc alleen toen met koude motor, toen me stationer sproeier vegroot en hij reed normaal, nu met me 80cc zowel bij koude als warme motor
 
Je kan sproeier 86 proberen. Ik denk dat je je stationair sproeier zo moet laten.
Heb een 86 gemonteerd, weinig effect nog steeds die dip van 0 tot 9km, met volgas open of 1,5 gas, acceleratie pomp aangezet maar dit werkt ook niet dus weer afgesloten, hij stottert en schokt en houd in zodra ik dus volgas geef of 1,5 gas geef

overbrenging is inmiddels deels goed afgesteld trekt goed op, zodra ie zich er doorheen trekt

8,4 gram witte druk en trekveren, denk nog aan shimmen om die snaar iets hoger achterin te krijgen
Post automatically merged:

Denk ook sterk dat ie teveel benzine krijgt zodra volgas gegeve word, zodra ik rijd rond de 20 a 25 en volgas geef trekt ie het ook heel ff niet, dit lijkt me raar met een 80cc?
 
Kan ook aan je CDI of ontsteking liggen. Heb je het gevoel dat ie wel een constante verbranding krijgt? Of houdt ie puur ff in bij bepaalde toeren? Anders moet je het toch echt ff verder zoeken bij je carburateur. Inlaatspruitstuk geen scheurtjes onderin? Je acceleratiepompje afsluiten heeft in mijn ogen geen zin. Of het kan ook iets met je kleppen zijn. Zijn deze wel goed afgesteld? Dat stotteren en schokkken is een teken van geen goede verbranding namelijk. Shimmen bij Piaggio blok haalt denk ik ook weinig uit. Ook omdat je al weinig vlees hebt als alles op je vario gemonteerd is. Je kan er 1mm shimring tussen doen, maximaal 2mm maar meer ruimte heb je echt niet. Ik lees net dat je een CDI hebt van begrenzer.nl. Misschien krijg je hier wel dit soort storingen door. Probeer het eens met een doorgezaagde ducati geel (geen grijze), deze laat meer toeren toe evenals bij Kokusan doorgezaagd.
 
Last edited:
Kan ook aan je CDI of ontsteking liggen. Heb je het gevoel dat ie wel een constante verbranding krijgt? Of houdt ie puur ff in bij bepaalde toeren? Anders moet je het toch echt ff verder zoeken bij je carburateur. Inlaatspruitstuk geen scheurtjes onderin? Je acceleratiepompje afsluiten heeft in mijn ogen geen zin. Of het kan ook iets met je kleppen zijn. Zijn deze wel goed afgesteld?
onsteking is nieuw, cdi bobine unit is oke, het is heel ff dat ie inhoud, ook tijdens het rijden dan volgas geven dat ie het heel ff heeft, spruitstuk carburateur zijn gloednieuw, pakking ook onderin, kleppen staan op 0,10mm zowel in als uitlaat, zoals malossi het aangaf in het montage boekje van die 80cc, verder kan ik dus gewoon normaal rijden, tis puur zodra ik volgas geef vanuit stilstand of rijdende ff volgas geef rond de 20 a 30km

verder kan ik kwa toeren niks zien zit geen toerenteller op
Post automatically merged:

de cdi bobine unit is trouwens een van begrenzer.nl, met afstandsbediening, die had ik hiervoor ookal met me 50cc, werd me wel verteld dat dit niet optimaal zou werken, maar mag wel verwachten dat ik normaal kan optrekken en wegrijden lijkt me
 
Nee dat begrijp ik maar je dmv je gevoel en luisteren kan je wel horen of ie goede verbanding heeft/geeft. Maar heb je nog je originele CDI? probeer deze eens. Kijken of ie niet meer storrerd en happert.
 
Ik heb een Top Performance 80cc (maar dat zou niet uit moeten maken), Naraku nokkenas en geen torquedriver. Piaggio V-snaar, 9.3gr rollen (Joey Schaar zegt dat dat de beste afstelling is, anders 8.4gr), 84 sproeier. Rijdt perfect constant in 1x door. Check je spruitstuk eens, daar zaten bij mij scheuren in en daardoor reed hij ook klote. Misschien kleppenuitlaat 0.15 doen?
 
Ik heb een Top Performance 80cc (maar dat zou niet uit moeten maken), Naraku nokkenas en geen torquedriver. Piaggio V-snaar, 9.3gr rollen (Joey Schaar zegt dat dat de beste afstelling is, anders 8.4gr), 84 sproeier. Rijdt perfect constant in 1x door. Check je spruitstuk eens, daar zaten bij mij scheuren in en daardoor reed hij ook klote. Misschien kleppenuitlaat 0.15 doen?
Me spruitstuk is in orde en gloednieuw, zit nu 8,4 in eerst 7,5 maar dan draait ie overtoeren, zou dat echt veel uitmaken 0,10 naar 0,15? Malossi geeft aan beide op 0,10 moeten staan
 
Uitlaat kan je iets ruimer zetten. Op 0.15 omdat de uitlaatklep iets warmer wordt en daarom meer uitzet. Je zal niet veel verschil merken. Als je de inlaat zelfs op 0.15 zet ook niet. Als je ruimer gaat, wel.
 
Uitlaat kan je iets ruimer zetten. Op 0.15 omdat de uitlaatklep iets warmer wordt en daarom meer uitzet. Je zal niet veel verschil merken. Als je de inlaat zelfs op 0.15 zet ook niet. Als je ruimer gaat, wel.
Zet ik die morge wel ff iets ruimer, heb nu 8,4 gram polini trekveren en een witte drukveer, orginele v snaar en vario, en achterin malossi torquedriver, blijf toch het idee hebben dat ie iets teveel benzine krijgt? denk dat er een 82 sproeier in moet ipv 84 of 86
 
Ik heb een Top Performance 80cc (maar dat zou niet uit moeten maken), Naraku nokkenas en geen torquedriver. Piaggio V-snaar, 9.3gr rollen (Joey Schaar zegt dat dat de beste afstelling is, anders 8.4gr), 84 sproeier. Rijdt perfect constant in 1x door. Check je spruitstuk eens, daar zaten bij mij scheuren in en daardoor reed hij ook klote. Misschien kleppenuitlaat 0.15 doen?
Rij jij op een zip met die 9,3 gram?
 
Back
Top