70dr vs 50cc streetrace

Beste @RaceBeun GTR
Om eventjes op dit onderwerp terug te komen..

Ik heb nu me blok gesplitst ivm me huidige setup. Er zit momenteel een stage 6 imitatie in. Is deze goed / sterk genoeg? Met nieuwe lagers en keringen natuurlijk.
 
Is dat een motoforce krukas? Die zijn prima namelijk.

Deze Krukas gaat het om.

Ik was van plan om dit een zomer project te maken maar de scooter setup is niet zoals ik dacht en wordt deze week al spullen besteld. Nou zag ik ook een stage 6 racing mk2 voor een beetje de zelfde prijs. Wat is het verschil hiermee met de roze top qua onderhoud, performance en aanschaf prijs?
 
Beste @RaceBeun GTR
Om eventjes op dit onderwerp terug te komen..

Ik heb nu me blok gesplitst ivm me huidige setup. Er zit momenteel een stage 6 imitatie in. Is deze goed / sterk genoeg? Met nieuwe lagers en keringen natuurlijk.

Die krukas is prima voor een DR70 cc cilinder


Deze Krukas gaat het om.

Ik was van plan om dit een zomer project te maken maar de scooter setup is niet zoals ik dacht en wordt deze week al spullen besteld. Nou zag ik ook een stage 6 racing mk2 voor een beetje de zelfde prijs. Wat is het verschil hiermee met de roze top qua onderhoud, performance en aanschaf prijs?

Het verschil tussen de stage6 mk2 en roze top 70cc cilinders zijn als volgende:
Stage6 heeft vilinder poort en roze top een ovale poort van de uitlaat. Daarnaast is de roze top een gietijzeren cilinder en die van stage6 van aluminium.

Gietijzer heeft als voordeel dat hij langer mee gaat en beter tegen een warmloper kan maar kan minder goed zijn warmte kwijt kan. In tegenstelling van een gietijzer cilinder kan een aluminium cilinder beter zijn warmte kwijt en zijn de aluminium cilinders ook meer hoogtoeriger dan gietijzer maar aluminium cilinder krijgen daarom wel veel gemakkelijker een warmloper dan gietijzer.

Dus eigenlijk in het kort; de stage6 is eigenlijk meer voor sprint gebruik en zijn echte monsters van een cilinder. Een roze top kan veel langer mee en kan je veel meer kilometers mee maken dan die van stage6 tevens is roze top nog steeds een burte cilinder omdat hij maar liefst 8 spoelpoorten heeft waarbij stage6 er maar 6 heeft (als nog veel).

Dus hopelijk kan je hierop een besluit mee maken.
 
Prima krukas, maar voor de race is het eigenlijk weer wat magertjes. Zou ook niet zo'n cilinder pakken voor dagelijks gebruik, daar is het gewoon niet voor. Gewoon lekker de DR pakken.
 
Iemand die weet of een stage 6 Koppelingshuis veel verschil zal maken in prestaties?

Zit nu een standaard op, huidige setup is nu:

Cilinder: Top performance Due Plus 70cc
Krukas: Doppler Endurance
Carburateur: 17,5mm polini CP
Inlaat: Stage 6
Vario: Malossi Variateur set
Koppeling: Stage 6 Mk II
Uitlaat: Yasuni R

( binenkort TP Nardo Replica II & een 21mm polini cp )

Wat zal er voort verschil zijn met de stage 6 huis?
 
Jaa ik had ook een polini evo 1 voor dagelijksgebruik, alles kan, maar dat raad je hem dan toch niet aan. Net als die replica. Dan raad je hem toch een gietijzeren aan. Zoals bovenaan al door anderen wordt voorgesteld.
Post automatically merged:

2 zuigerveren is een nadeel voor dagelijks gebruik? Vertel.
2x keer zoveel kans dat er iets verrot gaat toch, ipv eentje. Dat je er niet aankomt een cilinder met 1 of 2 veren…oke het zij zo. En omdat jij het zo benoemt…wat vindt jij een voordeel dan van 2 veren?
 
Jaa ik had ook een polini evo 1 voor dagelijksgebruik, alles kan, maar dat raad je hem dan toch niet aan. Net als die replica. Dan raad je hem toch een gietijzeren aan. Zoals bovenaan al door anderen wordt voorgesteld.
Post automatically merged:


2x keer zoveel kans dat er iets verrot gaat toch, ipv eentje. Dat je er niet aankomt een cilinder met 1 of 2 veren…oke het zij zo. En omdat jij het zo benoemt…wat vindt jij een voordeel dan van 2 veren?
Als iemand zo reageert, heb ik op de een of andere manier geen zin om het uit te leggen. Bijdehand doen terwijl je duidelijk geen idee hebt waar je het over hebt. Ik zou zeggen google een keer WAAROM er 1 zuigerveer gebruikt word.
 
Back
Top