70dr overtoeren

Enterprise

Well-Known Member
Hallo allemaal,

Heb een nieuwe 70dr cilinder van nu +- 300 km oud en vond dat hij nogal heftig trilt als ik hem doortrek.
Ik zat op 5gr rollen en ben toen naar 4.5 gegaan en het trillen werd alleen maar erger. Weer terug gegaan naar 5gr en daarna zelfs 5.5 Gr. Bij 4.5 trilt de scooter constant zodra ik een beetje gas geef om op te trekken, bij 5.5 gram trilt hij pas bij heel flink wat gas.

Mijn vraag is nu, zijn dit overtoeren? En moet ik dan echt nog zwaarder in rollen? 6 gram lijkt me nogal zwaar voor mijn setup namelijk.

Setup:
beta ark 2005 LC dd 70dr
Naraku std koppeling Malossi rode trekveren en gele Malossi drukveer
Malossi multivar met 5.5 gram rollen
Laser x pro uitlaat(terugloop)
17.5 dellorto sproeier 96
Ontgrensd filter
Rest std
 
Advertisement - register to remove this

Hi
Trillen hoeft niet perse aan rollengewicht te liggen. Denk eerder de Multivar zelf. Ik had het dezelde symptomen als jij op een Beta Ark met Multivar. Ben toen definitief overgestapt op Power1. Veel fijner af te stellen. De Multivar reageert zwaar op Minarelli horizontaal. Een wellicht afgesleten Multivar helpt hier ook niet bij natuurlijk. Bijv een v snaar die niet recht licht ook niet. Power1 daarentegen is goed te shimmen met extra ringen voor oa een veel betere optrek.

Ps
5.5 g is ideaal met een Beta Ark Dr70, tenminste bij mij het geval.
 
Heb een nieuwe 70dr cilinder van nu +- 300 km oud en vond dat hij nogal heftig trilt als ik hem doortrek.

Je moet hem ook wel eerst inrijden voordat je hem gaat doortrekken.. Het ding is niet eens ingelopen en je bent hem nou al weer aan het slopen..

Volgens mij opgedane ervaring met inrijden.. Kan je beter gewoon rustig inrijden met een 30 a 40km/u Dan dat je de hele tijd de top probeerd op te zoeken en steeds vol op het gas gaat.. Om die reden is het mij nog niet gelukt om een cilinder goed in te rijden.. En houd het gas beter redelijk constant.. Dan om de 10 minuten een beetje meer versnellen en dan terug laten vallen in snelheid en weer het rustige constante tempo aanhouden.

Terwijl ik met mijn eerste scooter uit 1999 gewoon rustig had ingereden en die cilinder gewoon top liep zonder enkele problemen.
 
Het trillen kwam door een opvulringetje dat ik vergeten was te monteren. Ik heb juist gelezen dat je vanaf de 200-250 een beetje vlotter moet gaan rijden/optrekken. Top heb ik nog steeds niet bereikt.
 
Back
Top