Enterprise
Well-Known Member
goeiedag,
Ik heb sinds kort een 70dr en nu ik hem ingereden heb dacht ik van hey, ik geef hem eens op zijn donder om te kijken wat ie in huis heeft maar de trekkracht valt me tegen. Veel harder dan mijn 50cc trekt ie namelijk niet en qua snelheid ben ik er maar 10 km op vooruit gegaan maar dat is niet belangrijk. Mij gaat het namelijk puur om de trekkracht.
De trekveertjes lijken iets te slap maar op dit toerental lijkt de scooter de meeste power te hebben. Als ik optrek vanuit stilstand gaat hij ook gemakkelijk op het achterwiel maar vanaf de 20/30 een stuk moeilijker of helemaal niet.
In de powerband(tussen20-30kmhu) maakt die meer toeren maar lijkt ie minder hard te trekken dan zoals vanuit stilstand. Als hij daarna op de Vario overgaat valt de trek kracht ook tegen. Misschien te zware rollen? Nu weet ik dat mijn cilinder eigenlijk laagtoerige is dus nu ben ik aan het denken of een laser x pro gewoon te veel is? Ik weet het niet zeker maar het lijken overtoeren in de powerband. Volgens de lokale dealer zou een 70dr lekker lopen met een laser x pro.
Nu begin ik te denken, is deze uitlaat misschien niet geschikt voor een 70dr? Het is namelijk een hoogtoerige uitlaat toch? Mijn vorige cilinder was een power one en daar liep ie echt goed mee.
Ik heb nog een standaard ixil uitlaat liggen. Zou ik deze kunnen monteren of heb ik dan nog minder trekkracht?
Of is een laser x pro wel gewoon geschikt voor een 70dr?
Ik heb sinds kort een 70dr en nu ik hem ingereden heb dacht ik van hey, ik geef hem eens op zijn donder om te kijken wat ie in huis heeft maar de trekkracht valt me tegen. Veel harder dan mijn 50cc trekt ie namelijk niet en qua snelheid ben ik er maar 10 km op vooruit gegaan maar dat is niet belangrijk. Mij gaat het namelijk puur om de trekkracht.
De trekveertjes lijken iets te slap maar op dit toerental lijkt de scooter de meeste power te hebben. Als ik optrek vanuit stilstand gaat hij ook gemakkelijk op het achterwiel maar vanaf de 20/30 een stuk moeilijker of helemaal niet.
In de powerband(tussen20-30kmhu) maakt die meer toeren maar lijkt ie minder hard te trekken dan zoals vanuit stilstand. Als hij daarna op de Vario overgaat valt de trek kracht ook tegen. Misschien te zware rollen? Nu weet ik dat mijn cilinder eigenlijk laagtoerige is dus nu ben ik aan het denken of een laser x pro gewoon te veel is? Ik weet het niet zeker maar het lijken overtoeren in de powerband. Volgens de lokale dealer zou een 70dr lekker lopen met een laser x pro.
Nu begin ik te denken, is deze uitlaat misschien niet geschikt voor een 70dr? Het is namelijk een hoogtoerige uitlaat toch? Mijn vorige cilinder was een power one en daar liep ie echt goed mee.
Ik heb nog een standaard ixil uitlaat liggen. Zou ik deze kunnen monteren of heb ik dan nog minder trekkracht?
Of is een laser x pro wel gewoon geschikt voor een 70dr?