Laser x pro geschikt voor 70dr?

Enterprise

Well-Known Member
goeiedag,

Ik heb sinds kort een 70dr en nu ik hem ingereden heb dacht ik van hey, ik geef hem eens op zijn donder om te kijken wat ie in huis heeft maar de trekkracht valt me tegen. Veel harder dan mijn 50cc trekt ie namelijk niet en qua snelheid ben ik er maar 10 km op vooruit gegaan maar dat is niet belangrijk. Mij gaat het namelijk puur om de trekkracht.
De trekveertjes lijken iets te slap maar op dit toerental lijkt de scooter de meeste power te hebben. Als ik optrek vanuit stilstand gaat hij ook gemakkelijk op het achterwiel maar vanaf de 20/30 een stuk moeilijker of helemaal niet.
In de powerband(tussen20-30kmhu) maakt die meer toeren maar lijkt ie minder hard te trekken dan zoals vanuit stilstand. Als hij daarna op de Vario overgaat valt de trek kracht ook tegen. Misschien te zware rollen? Nu weet ik dat mijn cilinder eigenlijk laagtoerige is dus nu ben ik aan het denken of een laser x pro gewoon te veel is? Ik weet het niet zeker maar het lijken overtoeren in de powerband. Volgens de lokale dealer zou een 70dr lekker lopen met een laser x pro.

Nu begin ik te denken, is deze uitlaat misschien niet geschikt voor een 70dr? Het is namelijk een hoogtoerige uitlaat toch? Mijn vorige cilinder was een power one en daar liep ie echt goed mee.

Ik heb nog een standaard ixil uitlaat liggen. Zou ik deze kunnen monteren of heb ik dan nog minder trekkracht?

Of is een laser x pro wel gewoon geschikt voor een 70dr?
 
Advertisement - register to remove this

Laser X Pro is een laag/middeltoerige uitlaat. Er is waarschijnlijk iets verkeerd met de afstelling waardoor hij niet lekker rijd.
 
Net een stuk rijden met een maat. Zag die dat er veel rook uit mijn demper kwam. Daar was ie dus een beetje lek. Heb er vloeibare pakking op gesmeerd en zal morgen even kijken of er verbetering is. Ik zag zojuist toen ik de uitlaat op aan het poetsen was dat er een busje in de demper kant zit. Is deze uitlaat dan nog begrenst? Ik reed hier echt ontzettend hard mee met een 50cc power one.
 

Attachments

  • 15710695783427876296200683782865.jpg
    15710695783427876296200683782865.jpg
    113.2 KB · Views: 12
  • 15710695940344686956657354345705.jpg
    15710695940344686956657354345705.jpg
    112.1 KB · Views: 11
  • 15710696049435903586145446707962.jpg
    15710696049435903586145446707962.jpg
    97.6 KB · Views: 12
  • 15710696208208849841308362633234.jpg
    15710696208208849841308362633234.jpg
    193.1 KB · Views: 12
Dat "buisje" is de uitlaat zelf, de houder voor de demper is er meteen op gelast, daar zit dus geen begrenzer. De enige begrenzer die in de uitlaat zit als je hem koopt is de wel bekende prop.
 
Ik heb een nieuwe tecnigas next-r gekocht omdat de demper flink lek was en de mond ook nogal krom. En jesus, wat een verschil. 3 x zoveel trekkracht als met de laser uitlaat, top durf ik niet te zeggen. Ik denk dat de laser uitlaat gewoon ver op/versleten was.
Wel heb ik een ander probleem; geen rook uit uitlaat?:openmouth: Er kwam nooit veel rook uit mijn uitlaat, maar nu gewoon totaal niet? Is dit nieuwigheid? De rook komt ook nergens anders uit. Tijdens het rijden komt er wel een beetje rook uit maar niet veel.
 
Last edited:
Nee de tecnigas next is makkelijker af testellen omdat deze een breeder powerband heeft.. Dus de afstelling komt dan iets minder nou.

Die rook gaat dik ik eerste in het nieuwe demper materiaal zitten.. En later als deze dichter komt te zitten komt er ook meer naar buiten.
 
Back
Top