This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

70cc Metrakit, ook andere Krukas dan??

Liam

Well-Known Member
Even een vraagje jongens en dat is deze ik heb een Malaguti f15 50cc maar ik ga binnen kort over op een 70cc en dan heb ik deze op het oog 70cc Metrakit een rode paarse water gekoelde cilinder met als uitlaat(nu NRX)een
chromen Metrakit series 2.
Maar moet ik dan ook mijn Krukas laten vervangen door een sterkere?voor de zekerheid
Dan is wel mijn vraag ook wat haal ik hier uit aan snelheid en kracht,beter dan met 50cc
In Scootin stond laast een stuk over deze cilinder.
 
Metrakit 70cc SP/ PR bedoel je?
Dat is een alu race cilinder, en ik zou dan niet zonder een (12mm pen)race krukas gaan rijden (krukas minarelli =pen10). Neem ook een grotere carb.(het liefst min. 19mm). Maar waarom een Metrakit series 2 uitlaat? Presteert niet echt goed onder een 70cc alu. Als je het geld hebt; kan je beter een Yasuni C16/ Evo70/ Jolly Moto uitlaat kopen. Voor een stuk minder geld heb je een Yasuni R.
 
Ja ik zag dit in een scooterblad,maar ik wil al een tijdtje over gaan naar 70cc maar wat kan je het dan het beste er op zitten(geld is
geen probleem??)wie kan daar antwoord op geven,zoals cilinder uitlaat enzo wat is het beste wat rijd goed?.
 
Ik denk dat als geld geen rol speelt, Dat dan zelfs nog die Metrakit heeeel goed is en niet al te duur !
Setup :
MetraKit Pro Race
12 MM RACE kurkas
21mm DO
C16 ( wil ik zelf ook
)
vario MHR Overrange set ( constante toerental )
en dan nog afstellen en je heb een RACE monster
En zo hoord het


Simon
 
Kan ook dr 70,niet zo duur 179-, ofzo
zonder kop, laten tunen bij JS/IS +/- 75-,
En dan een polini for race uitlaat.Werkt zeer vet.Krukas in ieder geval vervangen.
Als je nog geld hebt grotere carb.
Succes
 
Originally posted by Dr.Polini:
Metrakit 70cc SP/ PR bedoel je?
Dat is een alu race cilinder, en ik zou dan niet zonder een (12mm pen)race krukas gaan rijden (krukas minarelli =pen10).

Nee, hij bedoelt de paarse metrakit, beter bekend als de roze Top Performances due plus. En ja dat kan wel ff met je originele krukas, mar toch liever een 12 pen bijv yamashi.
 
Ja dit is allemaal heel leuk hoor,maar wat gaat het doen met het brandstof gebruik,zoals
al ik eerst met de 12mm carbo.zou rijden,het is niet de bedoeling dat na tien kilometer de
tank al weer leeg is,wie heeft hier ervaring mee?
 
Met 12mm valt nog wel iets mee,ligt ook aan je rij stijl.Met grotere carb steigt het wel snel.
 
Als jij een beetje een redelijke snelle setup hebt zoals ik die noem, kan je denk ik de teller naar beneden zien vallen als je een stukje over de dijk voluit aan het blazen bent
maar ja, ligt eraan wat je ervoor over hebt he.
 
Originally posted by EdvolutioN:
Nee, hij bedoelt de paarse metrakit, beter bekend als de roze Top Performances due plus. En ja dat kan wel ff met je originele krukas, mar toch liever een 12 pen bijv yamashi.

Hee, een reactie waar ik het mee eens ben... Het is inderdaad de Due Plus (8-poorter) van Top, die Metra Kit nu ook verkoopt, uiteraard exact dezelfde cilinder



... Het zou zo'n beetje de snelste gietijzeren cilinder moeten zijn (voor Minarelli, voor andere merken niet te koop), maarja, die slijten nogal hard bij hogere toerentallen... Je kunt voor hetzelfde geld beter een Alu-cilinder kopen, blijft langer heel... Voor jou is bijvoorbeeld een MHR-Replica heel geschikt...

Een MK Series II uitlaat? Dan heb je echt teveel Scootin' gelezen... Zij gebruiken deze uitlaat puur door het feit dat een of andere idioot bij PePe-Parts dat bedacht heeft...

De welbekende Top Performances(/Giannelli) Nardo is oorspronkelijk ontwikkeld voor deze cilinder...

Greetz.
 
Wat zeur jij trouwens over benzineverbruik van een 19mm, als bij aanschaf van onderdelen geld geen rol speelt?

Greetz.
 
Dit is een koppeloze klote setup.
 
Wat ik hierboven zei, is geen flame oid. C16 en MK PR is absoluut niet vet. Ik zie dat je die c16 nog niet hebt, koop minimaal een C20. Ik heb zelf met die setup gereden...
 
Ja die MK PR is hoogtoerig, neem beter een C20/Jolly MOto/ MK PR uitlaat.
Mja beter koop je een 70cc Evolution, en laat je em tunen.
 
Schrap die JollyMoto maar van je lijstje... die is echt niet hoogtoerig genoeg voor zo'n ProRace. Heb je die bocht wel eens bekeken?
De bocht van je standaard pijp is onderhand nog breder...

Ik zou uitsluitend voor de MK ProRace/ C20 of Hebo racing2/3 gaan...

Ik heb die MK ProRace voor Mina gezien, heeel mooi uitlaatje!



------------------
JS-Tuning
pellie@lycos.com

setup: Evo70 JS-Tuned, 25mm DO carbu, Malossi 25mm recht spruitstuk, Malossi HyperReed, Hebo Racing2 uitlaat, Yamashi krukas, JS-Tuned carter, Top CDI, std Runner vario, SpeedDrive, Dayco V-snaar, Malossi gelagerde sec. vertanding 14/48, Hebo koppeling. Oliepomp verwijderd en waterpomp extra gelagerd. Std radiateur nog... maar niet voor lang.
 
Ja ok Jokl.
Hmmzz ik heb die MK PR nog niet gezien, alleen op een foto. Hoe ziet de expansie/ Tailpipe/bocht eruit (vergeleken met een uuhm C20 bijv.)?
 
En als ik een getunde MHR-R heb kan ik dus beter een c20 kopen ???
Want als ik mun scoot terug heb laat ik um eerst ff orgineel voor twee weekjes ( nou ja met zwarte top 70 cc eronder en de rest orgineel, ff kijken hoe dat loopt ) en daarna
:
Mhr-r
Waarschijnlijk C20
krukas 10mm (race)
21mm DO
 
Waarom een pen 10 krukas??????
Als je een race krukas koopt, koop dan gewoon meteen pen12~!
Als je die MHR-R laat tunen, zou ik wel een C20/ MK PR/ Hebo R2 nemen.
 
Nu laten we het zo doen wat ik te besteden heb is ongeveer 2500,- dan wil ik er een 70cc
cilinder in hebben,andere krukas(ook lagers)
uitlaat voor 70cc,andere carburateur weet ik nog niet eerst met 12mm of later 17mm?.

Wat raden jullie me aan dan?.
 
Met 2500,- kan je een hoop onderdelen kopen.
Koop een 12pens Yamashi/ Malossi RHQ of Hebo krukas + SKF C3(8balls) krukaslagers. Verder min. een 19mm carb.(Dell'Orto), C20/ Metrakit PR/ Hebo RII uitlaat, en als cilinder zou ik niet die MK PR nemen.
En als transmissie een Malossi Overrange.