rick Beta
Well-Known Member
Toch ook zelf maar eens een page aanmaken voor mijn 'project' en misschien een makkelijke plek om mijn vragen kwijt te kunnen.
eerst wat korts over mezelf, mijn naam is rick en ben 20 jaar. ben al sinds mijn 16e actief bezig met bromfietsen en heb veel gesleuteld voor zowel mezelf als andere.
langzamer overgestapt naar motorcross en auto's. honda crf 250 en een skoda octavia 1u rs combi.
Heb uit mijn brommer hobby altijd met 2e scooter overgehouden en dit is een beta ark.
Hij is al redelijk opgebouwd maar aangezien mijn frame nogal versleten is en ik het verleden aanpassingen eraan heb gedaan waar ik niet tevreden mee ben, ga ik nu een nieuw frame opbouwen met andere aanpassingen en misschien ook het blok wat veranderen.
Momentele setup.
Is op test bank geweest en zit rond de 19 pk
Mina hori SD blok
stage 6 mk2
stage 6 r1200/1400 (niet zeker welke het is)
hebo krukas
Ktm v force sx85 membraan
zelf gemaakt weg/spruitstuk ( naar achteren)
polini cp 23 iets aangepast.
Stage 6 vario
malossi poulie
stage 6 koppeling
athena vertanding
pvl analoog
electrische waterpomp
wat betreft het frame
buis tussen frame
radiateur van een kart passend in de voorkap
subframe eruit en vaste blok steunen.
budy bak eruit en vast steun voor zadel.
wat is nu het plan
Zelf subframe maken en daardoor komt de carb naar voren te staan, duss ook een nieuwe wig.
experiminteren met grotere carb's ( heb nog een 28/32 pwk liggen )
eventeeul een lectron carb verbussen naar 28 of 30 mm
24 tillotson valstroom carb proberen?
Steunen brandstof tank verstevigen of compleet andere tank plus steunen maken.
nieuwe radiateur steun of andere radiateurs plaatsen.
andere frame versteveging maken
Digitale pvl plaatsen, heb er nog 1 liggen. hoe groot zal het verschil zijn op een scooter?
setje jog rr velgen pas maken (met slicks)
en eventueel een keer een vers carter setje opbouwen, en inlaat hoek aanpassen? ander membraan?
aantal plekken is het draad dol.
(foto's zullen nog volgen)
En gelijk de eerste vraag, heeft iemand wel eens geexpirimenteerd met de inlaat van mina hori? zoja wat pakt beter uit. naar voren naar achter? andere membraan hoek? welk membraan?
eerst wat korts over mezelf, mijn naam is rick en ben 20 jaar. ben al sinds mijn 16e actief bezig met bromfietsen en heb veel gesleuteld voor zowel mezelf als andere.
langzamer overgestapt naar motorcross en auto's. honda crf 250 en een skoda octavia 1u rs combi.
Heb uit mijn brommer hobby altijd met 2e scooter overgehouden en dit is een beta ark.
Hij is al redelijk opgebouwd maar aangezien mijn frame nogal versleten is en ik het verleden aanpassingen eraan heb gedaan waar ik niet tevreden mee ben, ga ik nu een nieuw frame opbouwen met andere aanpassingen en misschien ook het blok wat veranderen.
Momentele setup.
Is op test bank geweest en zit rond de 19 pk
Mina hori SD blok
stage 6 mk2
stage 6 r1200/1400 (niet zeker welke het is)
hebo krukas
Ktm v force sx85 membraan
zelf gemaakt weg/spruitstuk ( naar achteren)
polini cp 23 iets aangepast.
Stage 6 vario
malossi poulie
stage 6 koppeling
athena vertanding
pvl analoog
electrische waterpomp
wat betreft het frame
buis tussen frame
radiateur van een kart passend in de voorkap
subframe eruit en vaste blok steunen.
budy bak eruit en vast steun voor zadel.
wat is nu het plan
Zelf subframe maken en daardoor komt de carb naar voren te staan, duss ook een nieuwe wig.
experiminteren met grotere carb's ( heb nog een 28/32 pwk liggen )
eventeeul een lectron carb verbussen naar 28 of 30 mm
24 tillotson valstroom carb proberen?
Steunen brandstof tank verstevigen of compleet andere tank plus steunen maken.
nieuwe radiateur steun of andere radiateurs plaatsen.
andere frame versteveging maken
Digitale pvl plaatsen, heb er nog 1 liggen. hoe groot zal het verschil zijn op een scooter?
setje jog rr velgen pas maken (met slicks)
en eventueel een keer een vers carter setje opbouwen, en inlaat hoek aanpassen? ander membraan?
aantal plekken is het draad dol.
(foto's zullen nog volgen)
En gelijk de eerste vraag, heeft iemand wel eens geexpirimenteerd met de inlaat van mina hori? zoja wat pakt beter uit. naar voren naar achter? andere membraan hoek? welk membraan?