Hallo, ben de eigenaar van een 2e handse benzhou capri 50.
heb vanaf 4000km zelf al het onderhoud gedaan, ontgrenst en afgesteld.
Hij ging toen tussen de 65-70 wanneer hij goed was afgesteld.
nu 10.000km op de teller en hij loopt niet zo heel soepel meer, 55-60 heb er een andere koppeling in gezet, met een nieuwere zelfde drukveer en het standaard onderhoud als de bougie en olie etc.
heb wat lichtere rolletjes erin gedaan (van 6.5 gram naar 5gram) maakte meer toeren en ging +-5km harder maar niet terug naar de 70.
toch maar besloten een 80cc cilinder aan te schaffen en deze er op te monteren. ging met wat gesputter maar met andere sproeiers en de gasnaald te verstellen wordt de bougie weer een beetje normaal bruin en draait de motor weer "soepeltjes"
na wat testen ging hij nogsteeds maar 55-60km/h wat ik vreemd vondt na de upgrade van een 50cc naar 80cc cilinder.
heb wat met de klepspeling gerommeld tussen de 0.05 en 0.15 voor de in en uitlaat klep met een klein voelbaar verschil maar hij gaat nog niet sneller.
Toch maar besloten ipv alleen lichtere rolletjes zon naraku sport vario te bestellen. nadat ik deze erop had gezet loopt de scooter wel mooi 7500-8000 toeren ( wat eerst ~7000 was )
Ik ben hiermee een beetje op het einde van wat ik kan bedenken om het vermogen er uit te halen wat er in zit na hem al 15x open en dicht gemaakt te hebben.
Hoop dat iemand mij een zetje in de goede richting kan geven want hij gaat nu iets langzamer als hij met standaard onderdelen deed!
heb vanaf 4000km zelf al het onderhoud gedaan, ontgrenst en afgesteld.
Hij ging toen tussen de 65-70 wanneer hij goed was afgesteld.
nu 10.000km op de teller en hij loopt niet zo heel soepel meer, 55-60 heb er een andere koppeling in gezet, met een nieuwere zelfde drukveer en het standaard onderhoud als de bougie en olie etc.
heb wat lichtere rolletjes erin gedaan (van 6.5 gram naar 5gram) maakte meer toeren en ging +-5km harder maar niet terug naar de 70.
toch maar besloten een 80cc cilinder aan te schaffen en deze er op te monteren. ging met wat gesputter maar met andere sproeiers en de gasnaald te verstellen wordt de bougie weer een beetje normaal bruin en draait de motor weer "soepeltjes"
na wat testen ging hij nogsteeds maar 55-60km/h wat ik vreemd vondt na de upgrade van een 50cc naar 80cc cilinder.
heb wat met de klepspeling gerommeld tussen de 0.05 en 0.15 voor de in en uitlaat klep met een klein voelbaar verschil maar hij gaat nog niet sneller.
Toch maar besloten ipv alleen lichtere rolletjes zon naraku sport vario te bestellen. nadat ik deze erop had gezet loopt de scooter wel mooi 7500-8000 toeren ( wat eerst ~7000 was )
Ik ben hiermee een beetje op het einde van wat ik kan bedenken om het vermogen er uit te halen wat er in zit na hem al 15x open en dicht gemaakt te hebben.
Hoop dat iemand mij een zetje in de goede richting kan geven want hij gaat nu iets langzamer als hij met standaard onderdelen deed!