4t zip 2000 loopt stuk minder hard na upgrades

Pesman

Member
Mijn zip liep 72 op top maar heb mijn carb vervangen omdat de gasnaald niet goed was. Nu ik de nieuwe carb heb liep hij eerst nog goed 70. ik wou hem toch nog opgevoerd malossi multivar erin gezet ipv sproeier 78 sproeier 82 erin gedaan. 6,1 gram malossi rolletjes. En een nieuwe malossi v-snaar voor de zekerheid dat die oude nog goed was wist ik niet. Toch loopt hij sinds de upgrades 54 op de teller en trekt hij zou af en toe door naar 59. Waaran ben ik zoveel snelheid plots verloren heeft iemand een idee?
 
Advertisement - register to remove this

De lijst aan onderdelen klinkt prima(mits de nieuwe carb van enige kwaliteit is, welke heb je?) en betrouwbaar, heb je de oude snaar nog? Die zou je kunnen proberen,
Groet,
 
Zou sproeier 80 proberen.

Aangezien ik met beiden gereden hebt. Met 80 zou die veel veller moeten draaien, met 82 draait hij zwakker.

Daarnaast heb je bij de vario ook de witte malossi drukveer gemonteerd? Het kan ook best zijn dat je misschien toch een andere drukveer nodig hebt.

Een nieuwe snaar / riem moet je altijd eerst nog inrijden.. Daarmee verlies je in het begin altijd een beetje snelheid mee.
 
Heb je ook a; zwaardere rollen geprobeerd?
nee nog niet. Heb er altijd al 6,1 in gehad.
Post automatically merged:

Heeft die de juiste lengte?
Ja de lengte was prima.
Post automatically merged:

Zou sproeier 80 proberen.

Aangezien ik met beiden gereden hebt. Met 80 zou die veel veller moeten draaien, met 82 draait hij zwakker.

Daarnaast heb je bij de vario ook de witte malossi drukveer gemonteerd? Het kan ook best zijn dat je misschien toch een andere drukveer nodig hebt.

Een nieuwe snaar / riem moet je altijd eerst nog inrijden.. Daarmee verlies je in het begin altijd een beetje snelheid mee.
Ik zou 80 er vanavond even inzetten. En ja ik heb de drukveer er ook bij gezet, welke drukveer zou dan betere zijn misschien?
 
De lijst aan onderdelen klinkt prima(mits de nieuwe carb van enige kwaliteit is, welke heb je?) en betrouwbaar, heb je de oude snaar nog? Die zou je kunnen proberen,
Groet,
Heeft die de juiste lengte?
Volgens mij zijn Malossi v-snaren voor de Piaggio vespa/zip iets langer en dikker zelfs dan origneel.
Persoonlijk ben ik geswitch van een Malossi vsnaar naar een orginelen.
Malossi vsnaar kost 2x zoveel en ja als je onderhoud optijd voert dan is er niks aan de hand met dat die kapot gaat.
Origneel vind ik beter rijden.

Probeer eens 6.5g rollertjes met sproeier 80 zoals hierboven aangegeven dit werkt bij mij heel erg goed in combi met orginele vsnaar.
En dan met de witte Malossi drukveer uit de multivar.
 
Volgens mij zijn Malossi v-snaren voor de Piaggio vespa/zip iets langer en dikker zelfs dan origneel.
Persoonlijk ben ik geswitch van een Malossi vsnaar naar een orginelen.
Malossi vsnaar kost 2x zoveel en ja als je onderhoud optijd voert dan is er niks aan de hand met dat die kapot gaat.
Origneel vind ik beter rijden.

Probeer eens 6.5g rollertjes met sproeier 80 zoals hierboven aangegeven dit werkt bij mij heel erg goed in combi met orginele vsnaar.
En dan met de witte Malossi drukveer uit de multivar.
Heb nu 7,5 gram erin gezet met de m v-snaar er nog in. Loopt wel wat beter maar nog steeds niet zoals eerst. V-snaar ga ik nu maar eens proberen kijken hoe hij dan loopt. Ik kom erop terug.
 
Heb nu 7,5 gram erin gezet met de m v-snaar er nog in. Loopt wel wat beter maar nog steeds niet zoals eerst. V-snaar ga ik nu maar eens proberen kijken hoe hij dan loopt. Ik kom erop terug.
Het veranderde niks helaas. Ik kan nog steeds niet vinden waarom hij zoveel snelheid mist.
 
mn zoon heeft ook zon setup...
ding als de brandweer en toen wilde meneer er een multivar in.... (daar komt nog een update van)
ding erin en niet meer naar de 80 willen.....
van 5.1 gr rollen naar 6,5 en de sproeier van 78 naar 82 en nu gaat ie weer als de brandweer.
 
Mijn zip liep 72 op top maar heb mijn carb vervangen omdat de gasnaald niet goed was. Nu ik de nieuwe carb heb liep hij eerst nog goed 70. ik wou hem toch nog opgevoerd malossi multivar erin gezet ipv sproeier 78 sproeier 82 erin gedaan. 6,1 gram malossi rolletjes. En een nieuwe malossi v-snaar voor de zekerheid dat die oude nog goed was wist ik niet. Toch loopt hij sinds de upgrades 54 op de teller en trekt hij zou af en toe door naar 59. Waaran ben ik zoveel snelheid plots verloren heeft iemand een idee?
Hoewel het misschien niet alles zal uitmaken zou ik er ook een Naraku nokkenas inzetten.
Met name de inlaatklep laat dan effectief meer mengsel door.
Ook ik raad 80 als sproeiermaat aan.
En kijk toch nog eens goed naar de afstelling van de nokkenas, want zoveel vermogen verlies is bizar...
 
Hoewel het misschien niet alles zal uitmaken zou ik er ook een Naraku nokkenas inzetten.
Met name de inlaatklep laat dan effectief meer mengsel door.
Ook ik raad 80 als sproeiermaat aan.
En kijk toch nog eens goed naar de afstelling van de nokkenas, want zoveel vermogen verlies is bizar...
Naraku nokkenas of andere nokkenassen heeft echt geen zin voor een 50cc, het zal misschien net ietjes beter lopen maar
qua prijs is het niet waard. Nokkenassen zijn beter voor een 80cc voor een 4tak 2V
 
nee nog niet. Heb er altijd al 6,1 in gehad.
Post automatically merged:


Ja de lengte was prima.
Post automatically merged:


Ik zou 80 er vanavond even inzetten. En ja ik heb de drukveer er ook bij gezet, welke drukveer zou dan betere zijn misschien?

Drukveer heb ik zelf nooit geprobeerd. Weet dat sommige 2t veren niet zo geweldig werken op een 4t motor.

4t wilt een drukveer waar de spiralen vrij dicht op elkaar zitten zodat je een betere constant druk hebt.

Heb eerder een malossi wit in me kisbee gehad, maar naar 50 km/u gehaald te hebben zakt die helemaal in. En kan dan het vermogen niet vast houden.
Ga nog experimenteren met andere veren.
Post automatically merged:

Naraku nokkenas of andere nokkenassen heeft echt geen zin voor een 50cc, het zal misschien net ietjes beter lopen maar
qua prijs is het niet waard. Nokkenassen zijn beter voor een 80cc voor een 4tak 2V

Voor de originele 49,9 cc niet nee, maar voor alle grotere cilinders daarna wel.

Zelfs 60cc loopt nog beter dan 49,9 cc.
 
Mijn zip liep 72 op top maar heb mijn carb vervangen omdat de gasnaald niet goed was. Nu ik de nieuwe carb heb liep hij eerst nog goed 70. ik wou hem toch nog opgevoerd malossi multivar erin gezet ipv sproeier 78 sproeier 82 erin gedaan. 6,1 gram malossi rolletjes. En een nieuwe malossi v-snaar voor de zekerheid dat die oude nog goed was wist ik niet. Toch loopt hij sinds de upgrades 54 op de teller en trekt hij zou af en toe door naar 59. Waaran ben ik zoveel snelheid plots verloren heeft iemand een idee?
OEM V-Snaar is toch echt het beste voor Piaggio 50/80cc.
 
mn zoon heeft ook zon setup...
ding als de brandweer en toen wilde meneer er een multivar in.... (daar komt nog een update van)
ding erin en niet meer naar de 80 willen.....
van 5.1 gr rollen naar 6,5 en de sproeier van 78 naar 82 en nu gaat ie weer als de brandweer.
Dus u denkt dat de multivar misschien de oorzaak is?
 
mn zoon heeft ook zon setup...
ding als de brandweer en toen wilde meneer er een multivar in.... (daar komt nog een update van)
ding erin en niet meer naar de 80 willen.....
van 5.1 gr rollen naar 6,5 en de sproeier van 78 naar 82 en nu gaat ie weer als de brandweer.
Hoezo zou je 5.1 gram rollen in een 4takt doen, dit gaat veel te veel toeren geven waardoor je al het koppel verliest, met een Zip met Multivar zou ik een richtlijn van 6.1 gram aanhouden met sproeier 80.
 
Back
Top