Moet ik de tape open maken om verder te kijken. Heb ook de accu spanning nagekeken
Zonder contact 12.5 en met contact 11.5 is dit voldoende?????? Gr. Evert
Minimaal behoort het 8,5 VDC te zijn v.w.b. de pomp en ECU.
In principe is 12,5/11,5 V voldoende, mits de accu in orde is en er voldoende spanning overblijft.
Als de startmotor namelijk teveel spanning wegtrekt zal het niet goed werken!
Zodra men de startknop (van de elek start) bediend, mag de spanning niet lager worden dan 9,0 V.
Maar aangezien er ook een bundel bedrading in tape zit gewikkeld heb je zeer waarschijnlijk nog (iets) meer zoekwerk voor de boeg.
Tevens moet je de melding van de kantel (''Roll-Over'') sensor serieus nemen!
Voorbeeld:
Alle actuatoren en sensoren binnen het/dit systeem brengen immers verslag uit naar de ECU.
Mocht er in dit verslag spelfouten zitten wat het systeem niet herkent, gooit deze resoluut de boel op slot!
De ECU is dus afhankelijk van de juiste signalen die over en weer worden gestuurd en/of verzonden...
V.w.b. brandstofpomp op zich is er al veel gezegd en geschreven...
Voor meer info, zie ook:
Gezien dit probleem blijkbaar zo weinig voorkomt , wil ik anderen die via google zoeken helpen aan een oplossing. Ik heb een Zip IGET Euro4 in 2019 gekocht, gloednieuw. Bij de 6000 km begonnen de problemen die uiteindelijk aan mijn opvoerpomp lagen. Symptonen : In de zomer wil de scooter...
scooterforum.net