4t iget brandstofpomp.... koop geen nieuwe voordat je eerst dit doet

Naar de pomp zie ik / 2 draadjes zwart alle bij
Lopen naar een bundel waar tape om zit
Alleen dit loopt naar de pomp toe
Moet ik de tape open maken om verder te kijken. Heb ook de accu spanning nagekeken
Zonder contact 12.5 en met contact 11.5 is dit voldoende?????? Gr. Evert
 
Naar de pomp zie ik / 2 draadjes zwart alle bij
Lopen naar een bundel waar tape om zit
Alleen dit loopt naar de pomp toe
Moet ik de tape open maken om verder te kijken. Heb ook de accu spanning nagekeken
Zonder contact 12.5 en met contact 11.5 is dit voldoende?????? Gr. Evert
Dat is in ieder geval genoeg om de pomp te laten draaien

Ik zou de tape openmaken waarschijnlijk zitten hier connectors o.i.d hier zou je dan kunnen meten of je spanning naar de pomp krijgt.
 
Moet ik de tape open maken om verder te kijken. Heb ook de accu spanning nagekeken
Zonder contact 12.5 en met contact 11.5 is dit voldoende?????? Gr. Evert

Minimaal behoort het 8,5 VDC te zijn v.w.b. de pomp en ECU.
In principe is 12,5/11,5 V voldoende, mits de accu in orde is en er voldoende spanning overblijft.
Als de startmotor namelijk teveel spanning wegtrekt zal het niet goed werken!
Zodra men de startknop (van de elek start) bediend, mag de spanning niet lager worden dan 9,0 V.

Maar aangezien er ook een bundel bedrading in tape zit gewikkeld heb je zeer waarschijnlijk nog (iets) meer zoekwerk voor de boeg.
Tevens moet je de melding van de kantel (''Roll-Over'') sensor serieus nemen!

Voorbeeld:

Delphi Motion Rongmao.png

Alle actuatoren en sensoren binnen het/dit systeem brengen immers verslag uit naar de ECU.
Mocht er in dit verslag spelfouten zitten wat het systeem niet herkent, gooit deze resoluut de boel op slot!

De ECU is dus afhankelijk van de juiste signalen die over en weer worden gestuurd en/of verzonden...

V.w.b. brandstofpomp op zich is er al veel gezegd en geschreven...
Voor meer info, zie ook:
 
Last edited:
11,5 Volt ,is in iedergeval te laag voor een goeie en goed geladen accu.
11,5 Volt, zou bij een goeie loodaccu betekenen dat deze nog maar voor minder dan 20% geladen is.
Dus zaak is om de accuspanning eens te meten terwijl je elektrisch probeert te starten.
Waarschijnlijk zakt de spanning dan te ver om de ECU goed te laten functioneren zoals @Floris van bommelstijn reeds schreef/vermoedde/aanstipte.
 
Je zeg spanning aan de pomp maar met contact bedoel je toch ???

Ja, zodra je het contact op ''aan'' zet en/of draait, komt er automatisch 12 VDC op de ge en/of verbruikers te staan.
De elektrische brandstofpomp gaat namelijk pas druk op bouwen zodra er een spanningsbron wordt ingeschakeld!
 
Dank je wel dit is goed binnen gekomen
Ergens zit een fout kantelsensor misschien
Of de ecu kan ook nog welke draad loopt daar naar toe is het de gene onder de rode draad
 
Even wat andere dingen hoeveel volt meet je op de accu terwijl je e-start?

Heb je inmiddels connector gevonden van de pomp?
Post automatically merged:

Accu 12.5 en met contact aan 11.6 volt
De connector staat geen stroom op dus kijken waar een breuk is heb al een stuk draaiboom los gemaakt nog geen stroom
Gevonden op de draden van de pomp
 
Ik heb flink wat gemeten bergen staat stroom op en kabelboom al een end open gemaakt
Nergens stroom. Ik volg de draad van de pomp naar voren tot nu toe geen stroom
 
Ik heb ook kabels aangesloten direct op
De pomp en gestart motor sloeg gelijk aan
Maar toen ik de kabel er af haalde ging hij uit
Het is me een raadsel zo
 
Ik heb ook kabels aangesloten direct op
De pomp en gestart motor sloeg gelijk aan
Maar toen ik de kabel er af haalde ging hij uit
Het is me een raadsel zo
Ja dat klopt daar waren we al achter
Het zit in de aansturing van de pomp niet in de pomp zelf.

Je moet nu de connectors afzoeken tot aan de ecu dan kom je op een gegeven moment wel een kabel met stroom tegen en dan kan je vanaf daar verder zoeken.
 
Back
Top