4t iget brandstofpomp.... koop geen nieuwe voordat je eerst dit doet

Nou blijkbaar wel... werkt gwn hoor... helemaal naar 26km recht naar rotterdam gereden en niks aan de hand... nieuwe pomp zijn pas eind deze maand op voorraad... dus moet sowieso wachte dit is teidelijk goeie oplossing vind ik zelf... alleen snap ik nog steeds niet waarom de pomp 70procent van de tijd zelf niet opstart... kan mischien wel aan de ecu liggen aan gezien deze zo kurry is ontworpen die stekker is zwaar verpoupert gwn krijgt dat ding nooit los..... en de ecu heeft een beetje waterschade aan contact puntjes maar weet niet of dit wat bijzonders kan doen... anders had er wel een zekering kapot moeten zijn als ze elkaar raakte
 
Nou blijkbaar wel... werkt gwn hoor... helemaal naar 26km recht naar rotterdam gereden en niks aan de hand... nieuwe pomp zijn pas eind deze maand op voorraad... dus moet sowieso wachte dit is teidelijk goeie oplossing vind ik zelf... alleen snap ik nog steeds niet waarom de pomp 70procent van de tijd zelf niet opstart... kan mischien wel aan de ecu liggen aan gezien deze zo kurry is ontworpen die stekker is zwaar verpoupert gwn krijgt dat ding nooit los..... en de ecu heeft een beetje waterschade aan contact puntjes maar weet niet of dit wat bijzonders kan doen... anders had er wel een zekering kapot moeten zijn als ze elkaar raakte

Dus zit het waarschijnlijk in de aansturing van de pomp.... en niet in de pomp zelf.
 
Nee er zit sowieso een zekering tussen die 2 en... ik heb een schakelaar... ik gebruik alleen voor opstarten die schakelaar daarna neemt de ecu het over
Post automatically merged:

Ik pomp eerst als hij stilstaat en dan pas start ik hem
 
Je zou eigenlijk een diode tussen de plusdraad moeten zetten , in de + draad die van de ecu komt ,in de sper richting naar de ecu toe , kan de spanning niet naar de ecu terug lopen
 
Even voor de mensen die mijn idee een beun praktijk noemde .... een pomp op ali besteld rij er al een half jaar mee en werkt perfect... hier betalen mensen orgineel 140 euro voor en mij heeft 20 euro gekost
 
Hallo. Heb ook een probleem heb een andere pomp gekocht voor mij Iget euro 4 maar doet
Het niet dus baal ik enorm . Welke draden zijn van de pomp af naar de ecu kan iemand mij dat vertellen weet het even niet meer
Gr evert
 
Hoor je de pomp nog of werkt die volledig niet... heb je evemtuel iets om de draden van de pomp optemeten... kijken of er wel stroom op staat
Als er geen stroom op zoh staan zou ik eerst meer richting je zekeringen gaan kijken of je accuu
 
in mijn Vespa GTS is er ook wel eens problemen geweest met de pomp. Precies zoals hierboven, soms wel soms niet en soms een beetje druk. Bleek uiteindelijk een slecht relais te zijn dat de pomp schakeld. Geen idee of er in de Zip ook zo een relais zit, maar dat is zo gevonden.
 
ging in mijn geval om een 300cc leader motor ;) Dus net iets anders. Maar kan me voorstellen dat het concept van aansturing gelijk is, misschien zelfs wel het zelfde probleem relais.
 
Hey de benzinepomp doet het niet kan wel starten maar slaat natuurlijk niet aan welke relais kan ik bestellen en waar zit die precies
Heb gemeten maar de draden van de pomp
Staat geen stroom op. Wel onder de buddy
zitten er 2 daar staat wel stroom op ik ga zo me andere pomp even kijken of die stuk is
Denk het niet gr Evert
Post automatically merged:

Bij pcs die zegt ook dat het de kantelsensor
Kan zijn is dat zo kan dat ?? Gr evert
 
Last edited:
Ik heb de pomp met 2 draden op de accu
Gedaan en dan draait hij dus pomp voor niks gekocht Bij de 2 zekeringen onder de buddy
Staat stroom op nu weet ik het even niet meer met contact aan doet de pomp het niet
Wat kan ik nog meer doen KANTELSENSOR messchien ?????!! Gr evert
 
De zekeringen waar stroom op staat gaan die draden door naar de pomp?
Zoja is het waarschijnlijk een kabelbreuk (of zit er nog een relais tussen de zekeringen en de pomp lijkt mij niet?)
 
Wat ik weet een tijdje geleden had ik af en toe wel dat 1 zekering er wel eens uit sprong en deed de pomp het niet meer maar de zekering blijft nu wel goed. Misschien was het toen al niet goed Ik weet niet waar die draden van de zekering naar toe lopen
 
Wat ik weet een tijdje geleden had ik af en toe wel dat 1 zekering er wel eens uit sprong en deed de pomp het niet meer maar de zekering blijft nu wel goed. Misschien was het toen al niet goed Ik weet niet waar die draden van de zekering naar toe lopen
Zo ga je het probleem niet oplossen
Ik zou alvast wat kappen demonteren om te zien en te kijken wat er allemaal naar de pomp toeloopt en zo dingen uit sluiten...
 
Back
Top