Hee,
mijn Piaggio Zip 50 4-takt reed prima toen ik hem net had. Daarna wilde ik wel war harder dan standaard dus de vario eruit en de CDI ontgrenst. En daar had ik twee draadjes aan gemaakt zodat je hem in geval van een rollerbank kon begrenzen.
Afijn, de scooter ging na een maandje ontgrenst gereden te hebben heel sloom optrekken en de tussenacceleraties leken op die van een slak. Ook ging de top bijna 10km omlaag.
Toen heb ik een nieuwe CDI gekocht, daarmee een week of 4 gereden en langzaamaan werd hij weer de oude in die weken. Daarna wéér de ontgrensde CDI geprobeert, een uur reed hij super als vanouds en daarna alweer snel steeds slechter. Nu zit de begrensde nieuwe CDI er weer in en langzaam aan begint hij nu na 2 weken weer telkens een klein beetje beter te lopen.
Wat is hier het probleem? Dingen als de tankontluchting, vuil luchtfilter en bougie heb ik al gechecked. En het lijkt mij onwaarschijnlijk dat het de kleppen zijn, want dan zou hij toch altijd kut moeten optrekken. Dan blijft bijna alleen de CDI in mijn ogen over, maar dan is het nog vreemd dat het een aantal weken duurt voordat hij weer goed loopt met een standaard CDI...
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Mijn eigen dealer en nog een andere hebben ook geen idee wat het probleem is.
Bedankt!
mijn Piaggio Zip 50 4-takt reed prima toen ik hem net had. Daarna wilde ik wel war harder dan standaard dus de vario eruit en de CDI ontgrenst. En daar had ik twee draadjes aan gemaakt zodat je hem in geval van een rollerbank kon begrenzen.
Afijn, de scooter ging na een maandje ontgrenst gereden te hebben heel sloom optrekken en de tussenacceleraties leken op die van een slak. Ook ging de top bijna 10km omlaag.
Toen heb ik een nieuwe CDI gekocht, daarmee een week of 4 gereden en langzaamaan werd hij weer de oude in die weken. Daarna wéér de ontgrensde CDI geprobeert, een uur reed hij super als vanouds en daarna alweer snel steeds slechter. Nu zit de begrensde nieuwe CDI er weer in en langzaam aan begint hij nu na 2 weken weer telkens een klein beetje beter te lopen.
Wat is hier het probleem? Dingen als de tankontluchting, vuil luchtfilter en bougie heb ik al gechecked. En het lijkt mij onwaarschijnlijk dat het de kleppen zijn, want dan zou hij toch altijd kut moeten optrekken. Dan blijft bijna alleen de CDI in mijn ogen over, maar dan is het nog vreemd dat het een aantal weken duurt voordat hij weer goed loopt met een standaard CDI...
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Mijn eigen dealer en nog een andere hebben ook geen idee wat het probleem is.
Bedankt!