Zip 4 takt (2012) 80cc loopt moeilijk

liam020

New Member
Hoi allen,

Ik heb mijn zip een tijdje geleden op marktplaats gekocht, deze heeft al wat eigenaren gehad en heeft ook heel wat kilometertjes op de teller (20.000+). Vorige zomer ging hij rond de 70 en was alles prima maar toen heb ik een wok gekregen. Deze scooter heeft in de winter daarom bijna alleen stil gestaan maar hij reed nog prima hij startte alleen wat moeilijk en moest vaak lang warmlopen.

Nou heb ik zelf mijn gaskabel vervangen(die was stuk gegaan), er is door de scooterwibkel een nieuwe carberateur er op gezet (power one) en ik heb wat kleine dingetjes vervangen (elektrische bougie spruitstuk). Hij start nu wel iets makkelijker maar moet nog steeds heel lang warmlopen, doe ik dit niet dan heeft hij geen vermogen als ik weg wil rijden en hapert hij als ik veel gas geef. Is er een manier om dit probleem zelf (gedeeltelijk) op te lossen?
 
Advertisement - register to remove this

Handig is om te weten wanneer je verder onderhoud hebt gedaan (kleppen stellen etc) , geen valse lucht hebt op spruitstuk(pakking)/vacuumslanglek/sproeiermaat.
 
Handig is om te weten wanneer je verder onderhoud hebt gedaan (kleppen stellen etc) , geen valse lucht hebt op spruitstuk(pakking)/vacuumslanglek/sproeiermaat.
Ik heb de kleppen zelf gesteld, spruitstuk pakking is door de garage gemonteerd dus ik ga ervan uit dat daar geen valse lucht uit komt. Sproeiermaat en vacuumslanglek ga ik nakijken. Maar ik heb mijn sproeier niet verandert en daarvoor liep hij prima.
 
Back
Top