4 takt olie in m'n Aerox

Natrium

Well-Known Member
Hallo allemaal :p

Kheb hier een probleempje... Toen ik m'n Aerox kocht zei die kerel dat er 4 takt olie in moet (ik had/heb geen verstand van scooters) maar ik kom er nu achter dat Aerox helemaal niet 4 takt zijn. Ik gebruik echter al een jaar lang 4 takt olie en hij is nog nooit vastgelopen ofzo.

Bestaat er een kans dat ik ook daadwerkelijk 4 takt olie in de scooter moet doen? Of kan ik beter die zooi eruit halen en er snel 2 takt in doen? Hij maakt de laatste tijd een ongelofelijk rotgeluid als ik laag in de toeren zit en ook wanneer ik wat harder optrek. (Geluid alsof iets los zit en ergens tegen aanschuurt, moeilijk te beschrijven) Boven de 35 km/u maakt hij geen rotgeluiden meer.

Heb beetje rondgekeken hier maar iedereen zegt dat het allemaal gaat inkoeken in je scooter als je 4takt gebruikt maar het lijkt me sterk dat dat bij mij is gebeurt aangezien ik al zo lang 4takt gebruik.

Hulp dringend nodig!
bvd
 
Advertisement - register to remove this

Slangetje van olie tank afhalen, leeg laten lopen in twee lege jampotten, deksel erop en in de otto gooien. Dan 2takt olie erin en gassen maar. Als je zelf blijkbaar al snapt dat het niet klopt, waarom gooi je er dan nog 4takt in..
 
Slangetje van olie tank afhalen, leeg laten lopen in twee lege jampotten, deksel erop en in de otto gooien. Dan 2takt olie erin en gassen maar. Als je zelf blijkbaar al snapt dat het niet klopt, waarom gooi je er dan nog 4takt in..
Heb een maand geleden voor het laatst olie erin gegooid. En ik kwam er gister pas achter dat ik waarschijnlijk 2 takt moet. Maar goed dan haal ik die zooi er wel snel uit, ben momenteel toch nog vrij van school
 
en koop je een bus 2takt olie. heeft niemand bij jou thuis verstand van 2 en 4takt trouwens? of iemand van jou vrienden bv? dit is toch iets dat redelijk veel mensen weten...
 
Maar 1 van mn vrienden heeft een brommer en die wees mij hier ook op. Voor de rest heb ik, zoals ik al zei nooit echt probleme gehad dus er ook nooit met iemand over gepraat.
 
Hoe weet je dat je een 2 takt hebt in plaats van een 4 takt dan?
Misschien heeft die kerel waarvan je hem hebt gekocht er wel een 4 takt blok onder gebeunt..
Anders zou jou blokkie allang naar de tandjes moeten zijn, want 4 takt olie verbrand bijna niet en dan gaat je hele zooi dus kapot lopen.

Waar vul je het trouwens bij, in je buddy?
 
Hoe weet je dat je een 2 takt hebt in plaats van een 4 takt dan?
Misschien heeft die kerel waarvan je hem hebt gekocht er wel een 4 takt blok onder gebeunt..
Anders zou jou blokkie allang naar de tandjes moeten zijn, want 4 takt olie verbrand bijna niet en dan gaat je hele zooi dus kapot lopen.

Waar vul je het trouwens bij, in je buddy?
Ik vul het bij onder dat klepje dat bij je voeten zit. Ik denk zelf dat het waarschijnlijk wel een 2 takt is. Volgens mij heeft de man van wie ik em heb gekocht zich versproken toen hij zei dat het 4takt was. Mijn vader dacht namelijk ook dat hij dat zei. Maar jullie zeggen dat 4takt olie niet opraakt, het wordt niet verbruikt. Maar ik moest laatst wel het olietankje vulle omdat ie bijna droog stond.

Het is allemaal wat vaag, vooral omdat alles erop wijst dat het een 2takt is terwijl mn vader en ik van die man hebben gehoord dat het 4takt is.
Op het moment zijn er trouwens allemaal mensen bij ons thuis nieuwe kozijnen aan het plaatsen dus ik zal morgen wel even die olie eruit halen en dan laat ik jullie wel weten hoe hij loopt op 2takt.

In ieder geval bedankt allemaal
 
4takt olie gaat niet op als je een 4takt BLOK hebt. dat is natuurlijk logisch. net als een auto.

die 2takt van jou heeft olie nodig bij de verbranding om de cilinder, krukas,lagers en zuiger te smeren. je hebt waarschijnlijk geluk gehad dat hij nog niet is vastgelopen.

het slimste wat je nu kunt doen is die cilinder er door een professioneel persoon af laten halen en laten controleren. als jij zegt dat hij af en toe een schuren/ratelend/ geluid maakt dan zit er toch iets niet goed of is die cilinder naar de kl*te.

NOOIT meer 4takt olie pakken, want ik sta er echt van versteld dat nog niemand je wat verteld hebt. bij tankstation ofzo ook niet toen je die fles kocht??
 
4takt olie gaat niet op als je een 4takt BLOK hebt. dat is natuurlijk logisch. net als een auto.

die 2takt van jou heeft olie nodig bij de verbranding om de cilinder, krukas,lagers en zuiger te smeren. je hebt waarschijnlijk geluk gehad dat hij nog niet is vastgelopen.

het slimste wat je nu kunt doen is die cilinder er door een professioneel persoon af laten halen en laten controleren. als jij zegt dat hij af en toe een schuren/ratelend/ geluid maakt dan zit er toch iets niet goed of is die cilinder naar de kl*te.

NOOIT meer 4takt olie pakken, want ik sta er echt van versteld dat nog niemand je wat verteld hebt. bij tankstation ofzo ook niet toen je die fles kocht??

Nee toen ik het kocht stond er gewoon een meid van rond de 18 achter de kassa die zei er nks van.

Ik was inderdaad van plan om em nog ff te laten controleren, hij moet toch nog opnieuw afgesteld worden. Hopelijk wordt het geen dure grap maarja, nu niets meer aan te doen :p
 
Back
Top