2 takt olie bijvullen.

peugeotfreak

New Member
Hallo,

Heb een 2takt scooter

Mijn olietank is bijna leeg , klein laagje nog en dat is semi synthetische olie in.

Nou wil ik het bijvullen met vol synthetische olie, is het erg als dit mengt ook gezien de kleine hoeveelheid die er nog in zit?

Action olie (C&C automative) erin gedaan door de vorige eigenaar. Nu overstap naar Castrol power 1.
 
Advertisement - register to remove this

Ok, hoef dus niet voor de zekerheid te wachten tot mijn olielampje gaat branden
Wachten op het olielampje zou ik nooit doen, er kan altijd iets mis gaan met de vlotter of lampje in je dashboard.
Periodiek gewoon bijvullen, eventueel de kilometerstand en bijgevulde hoeveelheid noteren, dan zie je ook wat de mengverhouding is en of er over een bepaalde tijd verandering in komt wat misschien duist op een lekkende oliepomp of een oliepomp die niet genoeg mengt.
 
Wachten op het olielampje zou ik nooit doen, er kan altijd iets mis gaan met de vlotter of lampje in je dashboard.
Periodiek gewoon bijvullen, eventueel de kilometerstand en bijgevulde hoeveelheid noteren, dan zie je ook wat de mengverhouding is en of er over een bepaalde tijd verandering in komt wat misschien duist op een lekkende oliepomp of een oliepomp die niet genoeg mengt.
Ok dan vul ik hem zo bij. Is goed zal ik het periodiek sws bij gaan vullen. Ging me meer ff om dat er geen vlok vorming of iets schadelijks gebeurd aangezien het 2 verschillende soorten olie zijn.
 
Back
Top