Olie mengen 70cc 2 takt vraag.

Oeman88

Member
Hey ik heb een ludix,
Setup:
Airsal t6 70cc cil
Terugloop technigas
Dellorto 17.5 mm.

Mijn vraag is hoe ik de olie moet mengen.
Ik heb een oliepomp maar dit is niet genoeg voor 70cc dus ik dacht aan olie pompje houden en zelf 1:70 bij mengen, hebbben jullie hier beter oplossingen voor?
 
Advertisement - register to remove this

heeft iedereen nou ineens een ludix?? Op marktplaats zijn die dingen ook niet meer aan te slepen.. Ludix ziekte is weer in aantocht.
hahah ik heb deze ludix al een tijdje hoor en heb sinds begin van aanschaf honderden ludix topics gestart en je hebt zelf vaak op die topics gereageerd, dus ben niet iemand die net pas een ludix aanschaft.
 
Ik dacht dus zelf aan 1:70 mengen in de tank in combinatie met de oliepomp. Hierbij ga ik er dan vanuit dat de oliepomp 1:50 afgeeft.

Dan is je verhouding net iets lager dan 1:30 en dat zou prima moeten zijn in mijn opinie.
 
Waarom heeft iedereen nou ineens een ludix?? Op marktplaats zijn die dingen ook niet meer aan te slepen.. Ludix ziekte is weer in aantocht.
Omdat jij er 1 hebt of wil.Je bent de trendzetter van t forum! :tearsofjoy: sowieso komt 2 takt hard terug. Zelfs in zwolle kom ik ze steeds meer tegen nadat je struikelde over leenscooters(soms letterlijk en figuurlijk) en 4 taktscooters. Dan hoor je weer vertrouwd geknetter achter je(naast het fluitende peugeot geluidje van de zenith)
 
Hey ik heb een ludix,
Setup:
Airsal t6 70cc cil
Terugloop technigas
Dellorto 17.5 mm.

Mijn vraag is hoe ik de olie moet mengen.
Ik heb een oliepomp maar dit is niet genoeg voor 70cc dus ik dacht aan olie pompje houden en zelf 1:70 bij mengen, hebbben jullie hier beter oplossingen voor?
Ik heb zelf een malaguti phantom malossi 70 cc en heb de olie afgekoppeld en ben zelf gaan mengen met castrol olie 2t en dan 1:40 hij verbruikt wat meer olie maar beter iets te teveel dan te weinig
 
of overstappen op Triboron 2-stroke formula. eerst gelijke mengverhouding als olie, na 2 tankvullingen nog maar de helft (dus 1:80)
m'n yamaha 6 pk buitenboordmotor mag op olie 1:100, draait nu met Triboron 1:175 prachtig en dat wordt volgend seizoen 1:200.
 
Back
Top